×

دستبندهای الکترونیکی از 5 آبان در اختیار زندان ها

دستبندهای الکترونیکی از 5 آبان در اختیار زندان ها

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌ها گفت اولین مجموعه دست‌بندهای الکترونیکی 5 آبان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد

دستبندهای-الکترونیکی-از-5-آبان-در-اختیار-زندان-ها وکیل 

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌ها گفت: اولین مجموعه دست‌بندهای الکترونیکی 5 آبان در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.

محمدعلی زنجیره‌ای  با اشاره به زمان استفاده از دست‌بندهای الکترونیکی توسط سازمان زندان‌ها اظهار داشت: اولین بخش از دست‌بندهای الکترونیکی پنجم آبان ماه سال جاری در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.  این در حالی است که پیش از این غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها ار عملی شدن اجرای طرح دستبند الکترونیک برای زندانیان از اوایل سال 92 خبر داده بود.

گفتنی است این طرح از سال 87 توسط سازمان زندان‌ها به منظور کاهش جمعیت کیفری ارائه شد و سخنگوی وقت قوه قضائیه از کنترل 100 مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار در کشور از طریق دستبند الکترونیکی خبر داده بود.

در این طرح، با استفاده از GPS نصب شده بر روی این نوع دست‌بندهای الکترونیکی می‌توان در هر لحظه موقعیت محکوم‌علیه را در هرکجای کشور کنترل کرد و با بهره‌گیری از آن می‌توان مانع فرار زندانی از مرزهای کشور شد. همچنین با استفاده از این دست‌بند فرصت بزه‌کاری از مجرمین در زمان مرخصی از زندان گرفته می‌شود و طبیعتاٌ می‌تواند از تکرار جرم توسط مجرمین جلوگیری کند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.