×

آزمون جامع وکالت بهمن ماه برگزار می شود، آغاز ثبت نام از فردا

آزمون جامع وکالت بهمن ماه برگزار می شود، آغاز ثبت نام از فردا

رئیس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه از برگزاری آزمون وکالت در بهمن‌ماه خبر داد و گفت ثبت‌نام آزمون وکالت از فردا آغاز می‌شود

آزمون-جامع-وکالت-بهمن-ماه-برگزار-می-شود،-آغاز-ثبت-نام-از-فردا

رئیس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه از برگزاری آزمون وکالت در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام آزمون وکالت از فردا آغاز می‌شود.

عبدالرضا مؤمنی، در خصوص برگزاری آزمون وکالت گفت: این آزمون در سال جاری و با موافقت رئیس قوه قضاییه برگزار می‌شود و قرار است هزار وکیل در این آزمون پذیرش شود.

وی افزود: این آزمون در مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه برگزار می‌شود و مطابق روال گذشته در خصوص دروس آیین دادرسی کیفری، آیین دادرسی حقوقی، حقوق ثبت، فقه، حقوق جزا، حقوق تجارت و حقوق مدنی آزمونی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه ملاک اصلی برای سؤالات این آزمون را خود قانون دانست و گفت: البته داوطلبین می‌توانند کتاب‌هایی را که توسط مجامع حقوقی در خصوص این قوانین نوشته شده مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه آزمون از طریق اینترنت صورت می‌گیرد گفت: داوطلبان در مرحله اول تنها یک قطعه عکس را پس از اسکن برای ما ارسال می‌کنند و سپس مدارکی را که در آگهی ذکر شده برای ما می‌فرستند.

مؤمنی تصریح کرد: ثبت‌نام از طریق سایت مرکز مشاوران حقوقی وکلا و کارشناسان قوه قضاییه به آدرس www.23055.ir صورت می‌گیرد و هزینه‌ برای ثبت‌نام برای آزمون 30 هزار تومان است که مبلغ را باید از طریق درگاه بانک ملت و به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که در تمامی حوزه های قضایی حداقل افراد و متقاضیان را در سطح کل کشور پذیرش کنیم و اولویت پذیرش ما با افراد بومی است و در صورتی که ظرفیت تکمیل نشود بومی استان را اولویت قرار می‌دهیم چرا که در صورت بومی بودن افراد با محل سکونت خود آشنایی بهتری دارند و بهتر می‌توانند خدمت‌رسانی کنند.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با اشاره به اینکه آزمون در بهمن ماه برگزار می‌شود گفت: داوطلبان باید کارت ورود به جلسه را از طریق اینترنت دریافت کنند و تمام تلاش ما این است که نتایج آزمون را حداکثر دو ماه بعد از برگزاری آزمون وکلات اعلام کنیم.

مؤمنی ادامه داد: داوطلبان پس از قبولی در آزمون مراحلی همچون مصاحبه علمی، گزینش و کارآموزی را طی می‌کنند و در صورت طی همه مراحل پروانه وکالت برای آنها صادر می‌شود.

وی در خصوص حضور نخبگان و جذب ویژه این افراد گفت: ما معتقدیم که اگر فردی نخبه باشد در آزمون‌های ابتدایی هم می‌تواند حضور پیدا کند و موفق شود و از آنجایی که این یک کار عملی است باید تمامی مراحل برای آنها طی شود ضمن اینکه ما از جذب اختصاصی نخبگان تجربه خوبی نداشتیم.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با اشاره به اینکه امسال کارشناس جذب مرکز مشاوران نمی‌شود گفت: به دلیل وجود کارشناسان کافی در کشور ما فقط وکیل جذب می‌کنیم و شرط ورود افراد به آزمون وکالت داشتن لیسانس حقوق است.

مؤمنی با تأکید بر اینکه تفاوتی برای جذب نیروی خانم و آقا قائل نیستیم گفت: در آزمون سال 90 حدود 20 هزار نفر شرکت کردند که ما احتمال می‌دهیم امسال نیز همین تعداد شرکت کنند.

وی در خصوص زمان ثبت‌نام آزمون وکالت گفت: آگهی آزمون از فردا در سایت مرکز قرار می‌گیرد و ثبت‌نام از فردا 14 آبان ماه آغاز می‌شود و تا 28 آبان ادامه دارد.

مؤمنی در خصوص ادغام کانون وکلای مرکز و مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: ما معتقدیم که دو مجموعه با هم ادغام شوند اما دیگری زیر نظر یک مجموعه مشخص کار نکند.

وی افزود: برخی می‌گویند که با تمام شدن قانون 5 ساله ما نمی‌توانیم آزمون برگزار کنیم و جذب وکیل داشته باشیم و این مرکز باید منحل شود در صورتی که ما امسال با کسب اجازه از رئیس قوه قضاییه آزمون را برگزار می‌کنیم.

رئیس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: وکلایی که از مرکز ما پروانه گرفتند باید پس از مدتی پروانه وکالت خود را تمدید کنند و برخی کارهای اجرایی دارند که تنها مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه باید آن را انجام دهند بنابراین بقای مرکز مطابق با منطق است نه حذف آن چرا که کارشناسان و وکلای مرکز دائمی هستند.

مؤمنی در پایان در خصوص لایحه جامع وکالت گفت: این لایحه به دلیل تغییر دولت هنوز به مجلس ارائه نشده و شاید ظرف چند ماه آینده به مجلس برود در هر صورت لایحه‌ای که قوه قضاییه ارائه داده لایحه جامعی است اما تغییراتی که در کمیسیون دولت صورت گرفته مورد قبول قوه قضاییه نیست چرا که این تغییرات با دیدگاه‌های دولت گذشته صورت گرفت.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.