×

مراحل بررسی حوادث ناشی از کار

مراحل بررسی حوادث ناشی از کار

مراحل بررسی حوادث ناشی از کار

مراحل-بررسی-حوادث-ناشی-از-کار وکیل 

1- مراجعه حادثه دیده و یا اولیای دم به مراجع قضایی (دادگستری یا مجتمع قضایی) برای طرح شکوائیه یا دادخواست
2- بررسی شکوائیه حادثه دیده توسط مقام محترم قضائی و ارجاع به کلانتری مربوطه.

3-مراجعه حادثه دیده به کلانتری مربوطه جهت تشکیل پرونده و ارجاع  نامه به اداره بازرسی کار سازمان کار و امور اجتماعی استان یا اداره کار شهرستان جهت بررسی چگونگی وقوع حادثه و اخذ برگه کسب نظر پزشکی قانونی.

5- مراجعه حادثه دیده به پزشکی قانونی جهت تعیین میزان آسیب دیدگی و اعلام نظریه کتبی پزشکی قانونی به کلانتری.
4- مراجعه حادثه دیده به اداره بازرسی کار سازمان کار و امور اجتماعی استان یا اداره کار شهرستان و تحویل نامه کلانتری جهت بررسی صحنه حادثه توسط بازرس کار.

6- مراجعه بازرس کار به کلانتری مربوطه برای مطالعه و بررسی پرونده تنظیمی، عزیمت به محل حادثه و تنظیم گزارش براساس شواهد و قرائن و مذاکره با شهود حادثه، کارفرما و غیره.
7- تحویل گزارش حادثه از سوی سازمان کار و امور اجتماعی استان یا اداره کار شهرستان به کلانتری، به منظور ارجاع به مرجع قضایی برای تعیین قصور هریک از طرفین مؤثر در بروز حادثه.
8 در صورت اعتراض هریک از طرفین دعوی به نظر بازرس کار، بررسی حادثه با نظر مقام قضایی مستلزم پرداخت هزینه کارشناسی است.

9- کارفرمایان موظفند پس از وقوع حادثه نسبت به تکمیل فرم حادثه و ارسال آن به ادارات کار و سازمان تأمین اجتماعی اقدام نمایند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.