×

دفاتر اسناد رسمی بازوی قوه قضاییه در تثبیت حقوق مردم هستند

دفاتر اسناد رسمی بازوی قوه قضاییه در تثبیت حقوق مردم هستند

رییس حوزه ریاست قوه قضاییه گفت دفاتر اسناد رسمی با ثبت وقایع حقوقی بازوهای قوه قضاییه در تثبیت حقوق مردم و ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی هستند

دفاتر-اسناد-رسمی-بازوی-قوه-قضاییه-در-تثبیت-حقوق-مردم-هستند وکیل 

رییس حوزه ریاست قوه قضاییه گفت: دفاتر اسناد رسمی با ثبت وقایع حقوقی بازوهای قوه قضاییه در تثبیت حقوق مردم و ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خلفی در دیدار اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران گفت: اگر کار دفاتر اسناد رسمی را قضایی ندانیم، ولی یقینا این اقدامات شبه قضایی است.

وی اظهار کرد: انجام امور شبه قضایی دفاتر اسناد رسمی با روش‌های سنتی دیگر جوابگوی توقعات جامعه نخواهد بود و چاره‌ای جز بهره‌گیری از روش‌های مدرن و استفاده از تکنولوژی و ثبت و ضبط الکترونیکی داده‌های حقوق نیست، اما باید این روش‌ها به طریقی اعمال شود که در خدمت جامعه باشد و مخل امنیت خاطر مردم نباشد.

وی افزود: طبعا گذر از سیستم سنتی به مدرن هم با مقاومت‌ها و هم با مشکلات فنی روبرو خواهد بود که باید مشترکا تلاش کنیم تا با کمک یکدیگر بر این مشکلات فائق شویم.

دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران گزارشی از وضعیت فعلی کانون سردفتران و دفاتر اسناد رسمی ارایه کرد و در ادامه دیگر اعضای هیات مدیره مطالب مشروحی در خصوص راه های ارتقاء سطح همکاری بین دفاتر اسناد رسمی و قوه قضاییه و نیز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کردند.

در پایان نیز مسلم آقاصفری نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تشکر از فرصت فراهم شده اعلام کرد که آنچه در این جلسه توسط همکاران ما بیان شد در واقع بیان دلسوزانه مشکلات برای رفع آن‌ها بود و اینکه به باور سردفتران دفاتر اسناد رسمی واحد وابسته به قوه قضاییه هستند و همیشه در صدد آن خواهند بود که در تمام اقدامات قانونی در راستای حفظ امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه با قوه قضاییه همراه و همسو باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.