حقوق کودکان فلسطینی زیر چکمه‌های نظامیان صهیونیست

حقوق کودکان فلسطینی زیر چکمه‌های نظامیان صهیونیست

حقوق کودکان فلسطینی زیر چکمه‌های نظامیان صهیونیست

حقوق-کودکان-فلسطینی-زیر-چکمه‌های-نظامیان-صهیونیست

رییس سازمان بین‌المللی دفاع از کودکان(DCI) هشدار داد که کودکان فلسطینی بازداشت شده به دست ارتش اسراییل با سوء رفتار، خشونت و شکنجه روبه‌رو می‌شوند که این برخلاف موازین حقوق بین‌الملل و حقوق‌بشر است.

  اشغال طولانی‌مدت توسط رژیم صهیونیستی باعث بالا رفتن آمار بازداشت‌ها دراراضی اشغالی فلسطین شده است.

 از آغاز اشغال نظامی فلسطین در سال 1967 بیش از 700 هزار فلسطینی بازداشت شده‌اند که این رقم برابر 20 درصد از جمعیت موجود در این اراضی یعنی نوار غزه وکرانه باختری است.

 در گزارش این سازمان آمده است که دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی حقوق کودکان رارعایت نمی‌کند و دادگاه‌های نظامی‌ای که در آن کودکان محاکمه می‌شوند فاقد قضاوت عادلانه و استانداردهای دادگاه اطفال هستند.

 رژیم صهیونیستی سال 2009 دادگاه نظامی کودکان را تاسیس کرد اما وضع موجودتغییری نکرده است.

 مقامات رژیم صهیونیستی در 27 سپتامبر 2011 سن مسئولیت کیفری را 18 سال قراردادند اما از آن زمان سن محاکمه 16 سال است که این بر خلاف کنوانسیون حمایت از حقوق کودک است.

هر چند در عمل، کودکان 12 و 14 ساله نیز تحت عنوان یک بالغ در دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی محاکمه می‌شوند.

 سازمان بین‌المللی دفاع از حقوق کودکان در فلسطین، گزارشی را ماه سپتامبر به سازمان ملل در رابطه با وضعیت کودکان بازداشتی در شرق بیت‌المقدس از تاریخ اول ژانویه تا اواخر ژوئن 2011 ارائه داد که نشان می‌داد 80 درصد این کودکان به جرم پرتاب سنگ دستگیر شده‌اند.

 وضعیت تحمیل شده به کودکان فلسطینی در دادگاه‌های نظامی نمونه‌ای از راهکارهای سیاسی است که در اراضی اشغالی فلسطین برای تحت فشار قرار دادن مبارزان و جنبش‌های فلسطینی در به دست آوردن حقوق‌شان اعمال می‌شود.
 

نقل از سایت معاونت حقوقی وامور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.