×

تمکین اجباری در روابط زناشویی

تمکین اجباری در روابط زناشویی

تمکین اجباری در روابط زناشویی

تمکین-اجباری-در-روابط-زناشویی وکیل 

تصویب قانونی در افغانستان که به مردان اجازه می دهد بدون رضایت همسرشان با آنها همبستر شوند، در سطح بین المللی جنجال برانگیز شده است.

شما با تمکین جنسی اجباری زن از مرد موافقید؟ و یا این موضوع را ناقض حقوق زنان می دانید؟

بر اساس "قانون احوال شخصی شیعیان" که از تصویب پارلمان افغانستان گذشته و به امضای رئیس جمهور این کشور رسیده، همچنین زنان بدون رضایت شوهرشان، اجازه ندارند از خانه خارج شوند.

آیا شما فکر می کنید مشروط کردن بیرون رفتن زن از خانه به اجازه شوهر، آزادی های زن را سلب می کند؟

موافقان می گویند تصویب این قانون، به استحکام بنیان خانواده کمک می کند، اما بعضی از مدافعان حقوق بشر معتقدند که تمکین اجباری زن از مرد در روابط جنسی، نوعی تجاوز محسوب می شود.

به نظر شما تمکین اجباری جنسی زن از مرد، تجاوز محسوب می شود یا آنگونه که موافقان می گویند، به حفظ بنیان خانواده کمک می کند؟

مدافعان حقوق زنان می گویند این قانون آزادی های زنان را سلب می کند و با اجبار آنان به تمکین بدون چون و چرا از خواسته های جنسی همسران شان، به نقض حقوق زنان پشتوانه قانونی می دهد.

این موضوع محدود به شیعیان افغانستان و حتی جامعه این کشور نمی شود، بلکه در بسیاری از دیگر جوامع مسلمان نیز، حقوق و اختیارات زنان، منوط به اجازه شوهران و پدران است.

برای ما از تجربیات مشابه در جامعه و خانواده خودتان بنویسید. سکس بدون رضایت طرف مقابل وفقط براى لذت بردن, تنها در حیوانات وجود داره. علماى اسلام آدم رو با حیوون اشتباه گرفتن. در ثانى، اصلا به کدوم مردى میچسبه که همچین سکسى با همسرش داشته باشه؟ بلاخره یه فرقى بین همسر آدم و یه فاحشه باید وجود داشته باشه دیگه. اینا واقعیت هست که من میگم! نمیدونم چطور بعضیها انقدر راحت همچین قوانین رو تصویب میکنن.دوست سوئدیم بعد از خوندن این خبر بهم گفت، خدا رو شکر میکنم که مسلمان نیستم و شوهرم اجازه ى تجاوز بهم رو نداره و خودم برای بدنم و بیرون رفتنم از خونه تصمیم میگیرم!

ایرانی، سوئد

دور جدید سبعیت بر علیه زن با به قدرت رسیدن اسلام سیاسی در ایران دوباره آغاز گشت . هم خمینی از غرب آمد و هم بن لادن ( که شریک نفتی خانوادۀ بوش بود) . غرب به تمامی مسیُول است . پس زدن این توحش ضد زن کار سکولارستها ی خاور میانه است . جالب است بدانید همین امروز در انگلستان دولت دارد به آخوندهای انگلیس کمک می کند تا قوانین شریعه را رسماً اجرا کنند ! قوانین شریعه همانیست که در افغانستان کرزای آن را تصویب کرد !

ایرج ع، ونکور

تمکین زن بر خواسته های جنسی شوهرش از اصولی است که شریعت عالیه بر آن تاکید نموده است. البته در ایام خاصی از ماه زن حق دارد تمکین نکند، ولی بطور کلی این از سنن بزرگواران دینی ماست که زن تابع مطلق امیال جنسی مرد خود باشد چرا که فقط وفقط در چنین صورتی است که مردان تمرکز فکری خواهند داشت و قادر خواهند بود جامعه را اداره کنند. البته مردان باید سعی کنند با زنان خود تندی نکنند و با آنها تا حد امکان با ملایمت و رافت برخورد کنند.

عین الله، قم

با درود در واقع برابر قوانین اسلامی و توصیه صریح در قر آن زن ملک مردوکشتزار مرد محسوب می شود(آیه 223 سوره بقره) و مرد اجازه دارد هر طور در آن فرودآید .و تصویب چنین قانونی در کشورهای اسلام زده دور از انتظار نیست .معنی قا نون تمکین جنسی این است که زن یک آلت لذت جوئی برای مرد محسوب می شود و این یعنی نقض حقوق زن و نا برابر معرفی کردن زن در برابر مرد است وتجاوز و نوعی جنایت محسوب می شود .و هیچ گونه توجیهی قابل پذیرش نبوده و نیست.آیا کمک به حفظ بنیاد خانواده فقط از طریق به حبس گرفتن زن مقدوراست؟؟؟؟

علی مومنی، zurich، سویس

سلام.حتما شنیدید میگن خدا نکند گدا معتبر شود گر شود از خدا هم غا فل شود حکایت همین بیسواداس که خداشناسی را بر پاییه ظلم و بد نام کردن دین وظلم به ضعفا بخصوص زنان بنا کردند

سوگند، ترومسو

به نظر من تمکین اجباری جنسی زن از مرد ، قانونی است درست زیرا یکی از مهمترین مواردی که موجب متلاشی شدن کانون گرم خانواده میشود عدم تعاملات جنسی بین افراد است آن هم در کشورهای اسلامی که زن را از یک زاویه بیشتر نگاه نمیکنند .

mostafajan mostafajan، هات داگ، گرجستان جنوبى و جزایر جنوبى ساندویچ

این قانون غلط نیست بلکه زائد است. ازدواج یعنی اجازه برای همبستر شدن. کسی که نمی تواند و یا نمی خواهد همبستر شود می تواند ازدواج نکند. ضمن اینکه شما متن قانون را نیاورده اید. مثلاً ما نمی دانیم آیا تمکین نکردن جرم است یا نه؟ یعنی آیا مجازاتی برای آن در نظر گرفته شده یا مثلاً مرد حق دارد زن را طلاق بدهد اگر تمکین نکرد.

مجید، ناتینگهام

رابطه جنسی بدون رضایت یعنی تجاوز. فکر میکنم مردان مسلمان رابطهء جنسی بدون علاقه را با رابطهء جنسی با علاقه را یکی میدانند.نقطهء دید زن مرد در مورد رابطه جنسی فرق میکند برای مردها این هورمون است که تصمیم میگیرد ولی زنان در دنیای رویا وروان یا رومانتیزم باید رابطه داشته باشند.چه لذتی وقتی زنی وجود مردی را نمیخواهد. این آتشی است در زیر خاکستر که در جامعهء ما تابو است. این موضوع در روان کودکان هم تاثیر دارد. /Sara با عذر خواهی از تمام افغانیهای عزیز که خواهان پیشرفت و ترقی هستند ، باید بگویم از آنچه که در این کشور قرن هفتمی میگذرد حالم بهم میخورد . از مردمی که تا این حد در خواب غفلت فرو رفته و صدها سال از کاروان ترقی عقب مانده اند ، از آقای حمید کرزای رئیس جمهور تو خالی با آن عبا و کلاه کذائی و پارلمان این کشور که اعضای آن را افرادی با افکار کهنه و باستانی تشکیل داده اند و اختیار دار سرنوشت این ملت بیچاره هستند والسلام !

حسین شیردل، نیویورک

این قانون متآ سفانه زنان افغانستان را به قرن هیچ یعنی قرن جاهلیت اعراب بر میگرداند. وقتی زنی بدون اجازۀ شوهر اجازۀ بیرون رفتن از خانه را نداشته باشد و یا مثل یک آلت شهوت رانی مرد مورد استفاده قرار بگیرد برای زن حیثیتی کوچکتر از یک عروسک و یا بهتر بگویم پدیده های تخنیکی رفع شهوت مردان در قرن بیست یک را میدهد. اگر اسلام چنین قوانین را تائید میکند. از فردا من بر مسلمانی ام خط بطلان کشیده و به تمام زنان مسلمان جهان میگویم. بگذارید ازین نام تنها مردان شهوتران و خود خواه مسلمان لذت ببرند.

maliha torkany، Linz _ Austria

وقتی سوال مطرح شده راخواندم ناگهان بیاد مثلی سابقه که ازشتر پرسیدند چرا گردنت کج است وشتر گفته بود که کجایم راست است افتادم زنهای بیچاره کشورم ازدیگر چه حقوقی برخوردارن البته به جز چند تا شهری اش تفاوت زنانی وطنم با برده گان فقط درین است که انانرا نمیتوانند مانند برده گان خرید وفروش کنند دیگر تفاوتش درچیست خودم انرا ندیده ام اگر دیدید من را هم خبر کنید افسوس من براینست کاش یا درقرن بیست ویکم زندگی نمیکردیم ویا مثل انسان ها زندگی میکردیم البته دور ازکسانی که دردم رادرک میکنند.

با عزض تاًسف و همدردی با مردم افغان، من نمی دانم آیا آقای حامد کرزای همانند مدعیان اپوزیسیون ما در اروپا و آمریکا این روابط و قوانین مدرن دمکراتیک را ندیده و یا تجربه نکرده بود که حالا متحجرانه قوانین عقب مانده را امضا کرده و با مردم مظلوم و ستمدیدهً افغان اینگونه برخورد می کند.؟ یعنی آیا ایشان به جدایی دین از دولت اعتقادی نداشته است ؟ از کوزه همان برون تراود که در اوست.! والله دل آدمی واقعاً به درد می آد.

زولیخا، کرمانشاه

درود اینها دقیقا قوانین اسلامه. نمونه دیگه این قانون هم همین قانون "حمایت از خانواده" توی ایران بود که خوشبختانه به تصویب نرسید. متاسفانه تمام قوانین و دستورات در اسلام به نفع مرد هست و زنان هیچ نقشی ندارند. قوانین ارص و دیه و... هم به همین صورته. این به این معنیه که بین مسلمانان اسلامی بودن برتر و بالاتر از انسانی بودنه. توهین هم نیست، واقعیته.

علی تنها، مشهد، ایران

متاسفم، فقط همین. نگاه کنید ببینید در کشورهاى پیشرفته نمایندگان پارلمان ها در مورد چه مسائلِ مهمى نظر میدن و چه قوانینی رو تصویب میکنن، کار نمایندگان مجلس در کشورهاى اسلامى هم شده قانون تصویب کردن در مورد زیر تنه و از شکم به پایین مردم. نیست که زنان افغانى خیلى تا حالا حق و حقوق داشتن، این هم بهش اضافه شد. امیدوارم که هر چه زودتر ریشه این قوانین خشک مذهبی از روى کره خاکى برچیده بشه که هر چى میکشیم از این قوانین عصرِ حجری هست! و با آرزوى اینکه مردان افغانى تن به همچین قوانین کثیفى ندن!

فرناز، لرستان

دید به زن مسلمان از زاویه فرهنگ غربی کاملآ نادرست است . مشکل زنان افغانستان حاکمیت قوانین اسلامی نیست .مشکل در عدم امنیت و عدم اجرای قوانین اسلامی و ناآگاهی زنان از حقوقشان بوده است .جالب بود که حتی فرمانده ناتو هم در این مسئله کاملآ داخلی افغانستان دخالت کرد . گفت با تصویب این قانون ما سرباز خارجی چرا به افغانستان بفرستیم .ایشان فراموش کرده بودند که فرستادن سرباز به افغانستان فقط به منافع مانیست .بلکه استفاده اول از طرف دوستان غربی مان میباشد . سطح آگاهی مردم را افزایش بدهد دولت .این مهمس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.