×

حبس ابد با طعم تجاوز، هدیه آمریکا به کودکانش؛ دیده‌بان حقوق بشر 2570 کودک در آمریکا محکوم به حبس ابد هستند

حبس ابد با طعم تجاوز، هدیه آمریکا به کودکانش؛ دیده‌بان حقوق بشر 2570 کودک در آمریکا محکوم به حبس ابد هستند

حبس ابد با طعم تجاوز، هدیه آمریکا به کودکانش؛ دیده‌بان حقوق بشر 2570 کودک در آمریکا محکوم به حبس ابد هستند

حبس-ابد-با-طعم-تجاوز،-هدیه-آمریکا-به-کودکانش؛-دیده‌بان-حقوق-بشر-2570-کودک-در-آمریکا-محکوم-به-حبس-ابد-هستند وکیل 

دیده‌بان حقوق بشر مستقر در آمریکا در مورد قانون مجازات حبس ابد بدون آزادی مشروط برای کودکان هشدار داد و از دولت فدرال و ایالت‌های این کشور خواست تا صدور این حکم را متوقف کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام این سازمان حقوق بشری، در حدود 2570 کودک محکوم به حبس ابد در زندان‌های آمریکا حضور دارند که مجازات آنان غیر قابل بخشش و بدون آزادی مشروط اعلام شده است.
 

دیده‌بان حقوق بشر مدعی است آمریکا تنها کشور جهان است که افراد زیر 18 سال در آن به مجازات حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم می‌شوند.

در این گزارش 47 صفحه‌ای آمده است که تقریبا هر زندانی جوان محکوم به حبس ابد با خشونت‌های فیزیکی یا تجاوزهای جنسی از سوی هم‌سلولی‌هایش و حتی افسران در زندان مواجه می‌شود.

آمارهای زندان‌های داخل این کشور نشان می‌دهد زندانیان کم سن و سال در زندان‌های بزرگسالان محبوس هستند و آن دسته از زندانیانی که جثه ضعیف‌تری دارند بیشتر مورد آسیب و سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرده است که این گزارش طی شش سال تحقیقات گسترده و مصاحبه با این دست زندانیان و افسران ویژه مجازات در زندان‌ها تهیه شده است.

این گزارش نشان‌دهنده وضعیت وخیم و غیر انسانی زندانیان محکوم به حبس ابد در آمریکاست.

بنا بر صحبت‌های برخی از این زندانیان، آنان در سنین خیلی پایین و درحالی که از نظر جسمانی بسیار کوچک بوده‌اند به زندان‌های مخصوص افراد بزرگسال آورده شده‌اند.

بسیاری از آنان به دلیل ترس از تجاوز و دوری همیشگی از خانواده‌ها اقدام به خودکشی می‌کنند.

براساس این گزارش در 38 ایالت آمریکا نوجوانان زیر 18 سال به مجازت حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم می‌شوند و به زندان بزرگسالان انتقال می‌یابند.

دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش آورده است: امکاناتی از قبیل تحصیل و پیشرفت که برای دیگر زندانیان وجود دارد، از زندانی‌های محکوم به حبس ابد در زندان‌های آمریکا دریغ می‌شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.