×

بردگی 27 میلیون نفر در دنیای پرسود قاچاق انسان

بردگی 27 میلیون نفر در دنیای پرسود قاچاق انسان

بردگی 27 میلیون نفر در دنیای پرسود قاچاق انسان

بردگی-27-میلیون-نفر-در-دنیای-پرسود-قاچاق-انسان وکیل 

با وجود قوانین مدون در سازمان ملل در ارتباط با مبارزه علیه قاچاق و بهره‌کشی غیر قانونی از انسان، امروزه هم‌چنان شاهد بروز این مساله در دنیا هستیم که می‌توان آن‌را بردگی مدرن نامید.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارشناسان و سازمان‌های مبارزه با قاچاق تخمین زده‌اند که هم اکنون 27 میلیون نفر در دنیا اعم از زنان کودکان و مردان به بردگی گرفته می‌شوند.

امروزه قاچاق انسان به نوعی همان برده کشی در سال‌های دور است. بر اساس تعریف قاچاق انسان در سازمان ملل، هرگونه بهره‌کشی از انسان علیرغم میل باطنی او قاچاق انسان نامیده می‌شود که می‌توان به اعمالی از جمله به کار گماشتن، نقل و انتقال غیر قانونی و به اسارت گرفتن انسان‌ها اشاره کرد.
پایگاه اینترنتی آریزونا دیلی وایلدکت، یک موسسه خبری مستقل است که در گزارش خود در این باره آورده است: درآمد ناشی از قاچاق انسان بالغ بر 31 هزار میلیارد دلار است و در حال حاضر 2 میلیون کودک گرفتار تجارت جنسی هستند.

هم‌چنین سرپرست یک سازمان مبارزه با برده کشی در ایالت آریزونا آمریکا در این باره گفت: مردم در اینجا در مورد این واقعیت که در کشورشان آمار بالایی از قاچاق انسان وجود دارد بی‌خبرند و این یک مشکل اساسی است. امیدواریم آگاهی دادن و تحصیلات باعث حل مشکل و مبارزه با این مساله غیر انسانی شود.
بر اساس این گزارش، بیش از نیمی از مردم دنیا در سرزمین‌هایی زندگی می‌کنند که از سیستم قانونی صحیح برخوردار نبوده و یا این که دارای نقص‌های فراوانی است.

در این گزارش هم‌چنین تاکید شده است که انکار وجود قاچاق انسان، اصلی‌ترین مانع در مبارزه با این مساله غیر انسانی است.
مبارزات علیه قاچاق انسان از سال 2000 میلادی و از زمان تصویب قانون محافظت از قربانیان قاچاق و پروتکل جلوگیری از قاچاق و مجازات مجرمان در سازمان ملل آغاز شده است.
از این رو بسیاری از گروه‌های مبارزه با قاچاق و هم‌چنین سازمان‌های حامی حقوق بشر سعی در بالا بردن سطح آگاهی مردم از این آمار‌ها در سراسر دنیا را دارند که سبب شده مبارزات در بسیاری از کشورها افزایش پیدا کند.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.