×

کودکان را در فضای مجازی رها نکنید

کودکان را در فضای مجازی رها نکنید

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی بر کنترل فرزندان درفضای مجازی توسط والدین تأکید کرد

کودکان-را-در-فضای-مجازی-رها-نکنید وکیل 

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی بر کنترل فرزندان درفضای مجازی توسط والدین تأکید کرد.

خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: پیشرفت‌های روزافزون حوزه آی‌تی و بروز فاصله اطلاعاتی میان والدین و فرزندان سبب شده ‌است تا در برخی موارد کنترل و نظارت کافی بر روی عملکرد فرزندان در زمان کار با رایانه و به خصوص اینترنت، در اکثر خانواده‌ها وجود نداشته باشد و این امر موجب بروز آسیب‌هایی برای فرزندان شده است.

سرهنگ کوره‌بلاغی افزود: والدین در این برهه از زمان لازم است خود را تا حد توان از نظر دانش عمومی رایانه به روز کرده و سعی کنند تا عدم آشنایی با رایانه موجب نشود از کنترل‌های اولیه بر فرزندان خود باز بمانند.

وی در ادامه از خانواده ها خواست با توجه به توصیه های ذیل از بروز مشکلات و آسیب‌های مختلف جلوگیری کنند:

1- با آگاهی دادن به فرزندان می توانید از سوءاستفاده‌های احتمالی در محیط وب جلوگیری کنید، برای قدم اول دلایل نگرانی خود را برای آنها شرح دهید و به آنها بفهمانید که مورد اعتمادتان هستند و افراد غریبه‌ای که به واسطه استفاده از اینترنت در ارتباط با آنها قرار دارند دلیل اصلی نگرانی شما هستند.

2- از فرزندانتان بخواهید که اطلاعات شخصی و خصوصی خود و اعضاء خانواده را در اختیار دیگران قرار ندهند و به آنها تفهیم کنید که در شرایطی که افراد ناشناس آدرس منزل، شماره تلفن، اسم مدرسه و مسیری را که برای رسیدن به منزل طی می‌کنند را در اختیار داشته باشند، چه خطراتی احتمالی در کمین‌شان خواهد بود.

3- به آنها گوشزد کنید که تحت هیچ شرایطی رمزهای عبور خود را در اختیار سایرین، حتی دوستان صمیمی خود قرار ندهند.

4- برای آنها توضیح دهید که چه اطلاعاتی خصوصی اند و سایرین نباید از آنها مطلع باشند و چه اطلاعاتی قابل انتشار برای عموم هستند.

5- در خانه زمان و مکان مشخصی را برای استفاده آنها از اینترنت انتخاب کنید به گونه‌ای که علاوه بر عادت دادن آن‌ها به نظم و وقت شناس بودن، امکانی را به وجود آورید که تنها هنگامی که در خانه حضور دارید و امکان کنترل و راهنمایی وجود دارد از اینترنت استفاده کنند.

6- به کودکان و نوجوانان اجازه استفاده از اینترنت در اتاق خودشان را ندهید، یک بخش عمومی از خانه را ویژه کارهای اینترنتی همه افراد خانواده مشخص کنید در این صورت راحت‌تر می‌توانید نحوه کار آنها با اینترنت را کنترل کنید و به آن نظارت داشته باشید.

7- اگر همگی از یک کامپیوتر برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنید برای هر کس اکانت ویژه را ایجاد کنید؛ با این کار می‌توانید بر اکانت فرزندانتان برخی نرم افزارها و تنظیمات کنترلی ویژه والدین را فعال کنید تا بتوانید عملکرد آنها را هنگام استفاده از کامپیوتر بررسی و مراقبت کنید.

8- شاید مهمترین کار برای حفاظت از فرزندان این باشد که اعتماد آنها را جلب کنید تا در مورد مسائل و مشکلات با شما مشورت کنند. از آنها بخواهید تا هر سؤالی را که برایشان پیش می‌آید از شما بپرسند و به آنها صادقانه جواب دهید.

9- معمولاً کودکان و نوجوانان ترجیح می‌دهند به همه اعتماد کنند، به آنها بیاموزید افرادی در جامعه هستند که تمام تلاش خود را در جهت فریب کودکان انجام می‌دهند.

10- از نگهداری اطلاعات شخصی بر روی رایانه خودداری کنید و سعی نمائید اطلاعات شخصی خود را بر روی CD یاDVD ذخیره کنید و از آنها در محل مناسبی مراقبت نمائید.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.