×

حضور وکلا در مراکز تربیتی بیانگر رعایت حقوق شهروندی مددجویان است

حضور وکلا در مراکز تربیتی بیانگر رعایت حقوق شهروندی مددجویان است

حضور وکلا در مراکز تربیتی بیانگر رعایت حقوق شهروندی مددجویان است

حضور-وکلا-در-مراکز-تربیتی-بیانگر-رعایت-حقوق-شهروندی-مددجویان-است وکیل 

مدیر کانون کرمانشاه: حضور وکلا در مراکز تربیتی بیانگر رعایت حقوق شهروندی مددجویان است

گروهی از وکلا با همکاری اداره ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری استان کرمانشاه به منظور رسیدگی و خدمت رسانی به مددجویان کانون اصلاح و تربیت استان از این مرکز بازدید کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه کرمانشاه، درپی تعامل به عمل آمده با اداره ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری استان کرمانشاه چند تن از وکلای دادگستری در راستای ارائه خدمات قضایی و تسهیل درآزادی مددجویان در کانون اصلاح و تربیت حضوریافته وبه مشکلات قضایی آنان رسیدگی کردند.

سیف‌الله بیگ‌پور، مدیرکانون اصلاح و تربیت استان کرمانشاه ارائه معاضدت قضایی به مددجویان و حضور وکلای دادگستری در زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت را بیانگر رعایت حقوق شهروندی و توجه نظام قضایی کشور به مرتفع کردن مشکلات آسیب دیده‌گان اجتماعی به ویژه مددجویانی که توانایی مالی در به کار گیری وکیل را ندارند دانست.

بیگ‌پور ادامه داد: با توجه به محدودیت آزادی وشرایط خاص مراکز تامینی و تربیتی، اداره زندان ها ضمن تعامل با حوزه های قضایی استان از حداکثر توان وظرفیت خود در راستای ارتقاءخدمات قضایی و اصلاحی و تربیتی به مددجویان و کاهش مشکلات آنان بهره گیری می‌کند.

مدیر کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه افزود: حضور وکلا در مراکز تامینی و تربیتی علاوه برکاهش اطاله دادرسی و مرتفع کردن مشکلات قضایی مددجویان در کاهش آمار کیفری زندان ها نیز موثر است.

وی گفت: ارائه مشاوره قضایی از طریق وکلای دادگستری به مددجویان کانون اصلاح و تربیت و دیدار چهره به چهره با آنان مطابق با اصول استاندارد قضایی و کنوانسیون های حقوق کودکان بوده و ثمره نهایی چنین فرایندی زمینه اصلاح و بازپروری بزهکاران را در پی دارد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.