×

قانون جدید مجازات اسلامی با رویکرد حبس زدایی اجرا می شود

قانون جدید مجازات اسلامی با رویکرد حبس زدایی اجرا می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره رویکرد این قوه درباره حبس‎زدایی گفت قانون جدید مجازات اسلامی با رویکرد حبس‏زدایی در کشور در حال اجراست

قانون-جدید-مجازات-اسلامی-با-رویکرد-حبس-زدایی-اجرا-می-شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره رویکرد این قوه درباره حبس‎زدایی گفت: قانون جدید مجازات اسلامی با رویکرد حبس‏زدایی در کشور در حال اجراست.

 حجت‏الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا صدرحسینی در جمع خبرنگاران استان چهارمحال وبختیاری بابیان این مطلب افزود: قوه قضاییه بر استفاده از مجازات‏های جایگزین زندان در سیاست‏های کیفری تاکید ویژه دارد.

وی اضافه کرد: رویکرد قوه قضاییه آن است که مجازات باید جنبه اصلاحی داشته باشد و به تأدیب و بازپروری بزهکار منتهی شود، نه اینکه بزهکار مبتدی پس از خروج از زندان به مجرم حرفه‎ای تبدیل شود.  صدرحسینی همچنین با تبیین رویکردهای اجرایی قانون جدید مجازات اسلامی، صدور احکامی را که مجرم بتواند درکنار تحمل دوران محکومیتش به کار و پیشه آبرومند نیز بپردازد از این موارد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: کارکرد قانون جدید مجازات‏های اسلامی، کنترل رفتارهای مجرمانه در قالب تدابیر پیشگیرانه یا مقررات انضباطی و اداری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره  تولید دستبندهای الکترونیکی نظارت بر مجرمان در کشور و بومی سازی آن  افزود: قرارداد تولید این تجهیزات منعقد شده است.

صدرحسینی همچنین با تبیین نقش مردم در پیشگیری از جرم گفت: با ورود مردم به این حوزه، اهداف مورد نظر در کاهش جرم محقق می شود.

این مقام قضایی از مردم به عنوان کارگزاران پیشگیری از وقوع جرم یاد کرد و افزود: نظر قوه قضاییه درباره حضور مردم در این عرصه ، نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری است. وی همچنین با بیان آماری از وقوع طلاق در استان‌ها اضافه کرد: استان تهران در صدر این آمار قرار دارد و در چهارمحال‎وبختیاری نیز از هر 12 مورد ازدواج، یکی به طلاق منجر می‏شود.

صدرحسینی تصریح کرد:استان چهارمحال وبختیاری براساس آمار، از استان‎های پیشرو کشور در پیشگیری از وقوع جرم است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.