×

میزان حق الوکاله به کسی مربوط نیست

میزان حق الوکاله به کسی مربوط نیست

بهمن کشاورز امروز در جمع خبرنگاران درباره ایرادات وکلا به لایحه جامع وکالت گفت چهار موضوع مد نظر ما است، هیئت نظارت، شورای عالی وکالت، دادگاه و دادسرا و تشریفات و صدور پروانه از جمله موضوعاتی است که در این لایحه ما به آن ایراد گرفته‌ایم در اولین دیدار با رئیس جمهور به وی گفتیم نخستین کانون وکالت در زمان اولین رئیس قوه مجریه حقوقدان به تصویب رسید و لایحه جامع وکالت در زمان دومین رئیس قوه مجریه حقوقدان مطرح شده است

میزان-حق-الوکاله-به-کسی-مربوط-نیست وکیل 

 بهمن کشاورز امروز در جمع خبرنگاران درباره ایرادات وکلا به لایحه جامع وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) گفت: چهار موضوع مد نظر ما است، هیئت نظارت، شورای عالی وکالت، دادگاه و دادسرا و تشریفات و صدور پروانه از جمله موضوعاتی است که در این لایحه ما به آن ایراد گرفته‌ایم. در اولین دیدار با رئیس جمهور به وی گفتیم نخستین کانون وکالت در زمان اولین رئیس قوه مجریه حقوقدان به تصویب رسید و لایحه جامع وکالت در زمان دومین رئیس قوه مجریه حقوقدان مطرح شده است.

نمونه ای از قرارداد وکالت و حق الوکاله میان وکیل و موکل - وکیل در توکیل - حق الوکاله وکیل با واسطه  - عزل وکیل و درخواست استرداد حق الوکاله - میزان حق الوکاله و نحوه نعیین آن - کیفیت پرداخت حق الوکاله وکیل معاضدتی - استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

کشاورز افزود: اگر وکیلی مالیات دولت، سهم صندوق حمایت و سهم کانون وکلا را بدهد، اینکه چقدر حق‌الوکاله می گیرد، به کسی مربوط نیست. وقتی دعوایی هزار میلیاردی مطرح است، چرا وکیل نباید از سرمایه‌دار حق خود را بگیرد؟

رئیس اتحادیه کانونهای وکلا در خصوص پرداخت مالیات نیز گفت: اداره دارایی در خصوص دریافت مالیات فعال است و مالیات کار نکرده را هم از وکلا می گیرد. وکلا تنها صنفی هستند که قبل از گرفتن پول مالیات آن را می پردازند.

وی افزود: یکی از مسئولین قضایی در مصاحبه ای اظهار کرده برخی وکلای پول درشت، نیروهای ما را به فساد می کشانند. در پاسخ باید بگویم اگر مطالبه ای نباشد پرداختی نیز نخواهد بود، فساد و رشوه جاده‌ای دو طرفه است.

منبع : اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.