×

جزییات ثبت نام آزمون قضاوت سال 91 و افراد معاف از آزمون

جزییات ثبت نام آزمون قضاوت سال 91 و افراد معاف از آزمون

جزییات ثبت نام آزمون قضاوت سال 91 و افراد معاف از آزمون

جزییات-ثبت-نام-آزمون-قضاوت-سال-91-و-افراد-معاف-از-آزمون وکیل 

جذب اختصاصی:( فعلا فقط برای آقایان)


گروه اول شامل :

1- کلیه دانشگاههای دولتی دارای مقطع دکتری تخصصی در یکی از گرایش های رشته های حقوق( دانشگاه تهران، بهشتی، تربیت مدرس، علامه، خوارزمی، بابلسر،کاشان، قم،بوعلی همدان،اصفهان)

2-دانشگاه های :

- علوم قضایی و خدمات اداری

- علوم اسلامی رضوی

- امام صادق (ع)

- شهید مطهری (ره)

-المصطفی

- غیر انتفاعی مفید قم

- آزاد (فقط واحد علوم و تحقیقات تهران)

- مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمینی (ره)

از گروه اول فارغ التحصیلان ذیل معاف از آزمون کتبی می باشند و باید برای مصاحبه علمی ثبت نام کنند:

_ دانش آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هریک از گرایش ها از دانشگاه‌های گروه اول( دانشگاههای فوق الذکر) ، منوط به داشتن حداقل معدل 15 و داشتن مدرک کارشناسی حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی

_دانش آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق، در هریک از گرایش ها

_ دانش آموختگان کارشناسی حقوق( لیسانس) از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل 16

گروه دوم شامل :

- سایر دانشگاه های دولتی

- دانشگاه مذاهب اسلامی

از گروه دوم فارغ التحصیلان ذیل معاف از آزمون کتبی می باشند و باید برای مصاحبه علمی ثبت نام کنند:

_ دانش آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هریک از گرایش ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل 17 و داشتن مدرک کارشناسی حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی

_ دانش آموختگان کارشناسی حقوق( لیسانس) از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل 17.

افراد معاف از آزمون کتبی و مصاحبه علمی:

_دانش آموختگان و دانشجویان مقطع دکتری تخصصی در هریک از گرایش های رشته حقوق، فقه و حقوق و الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی در یکی از گرایش های رشته حقوق یا مدرک کارشناسی ارشد پیوسته در یکی از گرایش های رشته معارف اسلامی و حقوق از مصاحبه علمی معاف هستند و صرفاً پس از انجام مصاحبه تشخیصی برای طی مراحل گزینش به اداره کل مربوط معرفی می شوند.

رییس مرکز جذب آزمون قوه قضاییه از استقرار سامانه ثبت‌نام اشخاص معاف از آزمون خبر داد و گفت: از تاریخ 91/4/10 این سامانه در معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه در دسترس است و داوطلبان با رجوع به سایت معاونت می‌توانند ثبت‌نام کرده و تاریخ مصاحبه خود را مشخص کنند.

جذب عمومی از طریق برگزاری آزمون کتبی :( آقایان و بانوان)

سایر فارغ التحصیلان یعنی :

فارغ التحصیلان دانشگاههای گروه الف و ب که حداقل معدل را ندارند.

فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها ( آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و ...)

این داوطلبان می بایست پس از انتشار آگهی ثبت نام آزمون قضاوت در ازمون ثبت نام کرده و در تاریخ 91/08/25 در آزمون کتبی(تستی) شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون کتبی ادامه مراحل( مصاحبه علمی و در صورت موفقیت در مصاحبه گزینشهای روانشناسی، عقیدتی و تحقیقات محلی را بگذرانند.)

رییس مرکز جذب آزمون قوه قضاییه با بیان این‌که « امتحان آزمون کتبی از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود» اظهار کرد: مقرر شد از تاریخ 91/7/3 تا 91/7/10 داوطلبان ثبت‌نام کنند و در تاریخ 91/8/25 آزمون در مرکز استان‌های کشور به صورت سراسری در تهران، قم، مشهد، تبریز، اصفهان و اهواز برگزار شود.

منبع:وبلاگ حقوقی آموزشی، خبری، تحلیلی علیخانی

    

پست های مرتبط

نظرات (17)

  • ی.پ1391-06-28 پاسخ

    لطفا سهمیه یا ظرفیت خانم هارادرازمون قضاوت اعلام کنید

  • یلدا1391-06-28 پاسخ

    باسلام لیسانس حقوق ازدانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه بامعدل 17ایا شرایط ثبت نام من درازمون قضاوت بدون ازمون هست

  • رقیه1391-06-28 پاسخ

    هوالحق، با سلام و خسته نباشید. لطفا منابع آزمون قضاوت رو هم اعلام کنید. با تشکر

  • محمد1391-06-21 پاسخ

    شرط معدل واقعا ناعادلانه است چون خیلی ازافرادبااستادهای بیسواداماخوش نمره برمیدارندمعدل میره بالادرحالیکه فرق فسخ واقاله رونمیدونندچیه؟سلام.

  • حسین نوحی مقدم1391-06-18 پاسخ

    با سلام و تقدیر فراوان از اینکه مطالب را بصورت جامع در این سایت درج نمودید. کسانی که صلاحیت معافیت از آزمون کتبی قضاوت را دارند یا شرایط شکلی بورسیه را دارا می باشند باید برای ادامه مراحل به کجاها و در چه تاریخی مراجعه نمایند؟ بنده دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی هستم. ارشناسی حقوق دارم از دانشگاه قم با معدل تقریباً 17.5. ارشد هم در همان دانشگاه مشغول به تحصیل هستم. با تشکر.در صورت امکان پاسخ را به ایمیل بنده ارسال بفرمایید.

  • آریا1391-06-01 پاسخ

    با سلام و خسته نباشید.آیا منابع آزمون قضاوت امسال هم مثل سال قبل است یا احتمال تغییر وجود دارد؟

  • رز1391-05-28 پاسخ

    سلام.چرا خانمها در جذب اختصاصی شرکت داده نمی شن........در ضمن شرایط جذب اختصاصی غیر منطقی به نظر میرسه مثلا فردی از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شده معدلشم بالای 17 .... تنها مشکلش اینکه دانشگاهش مقطع دکترا نداره..........ناعادلانه است

  • maryam1391-05-21 پاسخ

    ممنون از اطلاع رسانی خوبتون فقط منابعی که می شه استفاده کرد رو میشه یه اشاره ههایی داشته باشین بر اساس آزمون های قبل بیشتر تمرکز روی کدوم منابع باشه؟ میشه امیدی داشت؟ ممنون

  • شریفه1391-05-20 پاسخ

    سلام خسته نباشید منابع آزمون قضاوت رو به طور کامل اگر امکان دارهبرام بفرستیاد. ممنونم

  • نازنین1391-04-31 پاسخ

    سلام.لطفا جذب اختصاصیتان را برای خانمها هم بگذارید

  • نازنین1391-04-31 پاسخ

    سلام.لطفا جذب اختصاصیتان را برای خانمها هم بگذارید.

  • لیلا1391-04-13 پاسخ

    با عرض سلام و خسته نباشی آمار نشان دادهاست که سطح علمی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد تهران مرکز از سایر دانشگاههای آزاد بالاتر بوده وبا سطح علمی دانشگاه شهید بهشتی برابری دارد و نفرات برتر کانون وکلا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند لذا نبود این دانشگاه از گروههای دانشگاهی فوق الذکر توهین بسیار بزرگی برای فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشد وخواهشمند است در این خصوص تجدید نظر فرمایید لازم به ذکر است کسانی که سابقه کار حقوقی در دستگاههای دولتی دارند نیز حزئ این گروه قرار گیرند

  • میثم1391-04-12 پاسخ

    باسلام:ایا منکه لیسانس حقوق را تا اواخر شهریور91میگیرم میتونم در ازمون قضاوت امسال شرکت کنم؟؟ممنون

  • میثم1391-04-12 پاسخ

    باسلام. این دانشگاه تهران کیش برچه معیار محاسبه ای حساب کرده که شهریه ثابت را 2میلیون ومتغییر نیز دو میلیون است این ایا شرع وقانون اینرا میپذیرد ایا این غبن فاحش وکتاب خدا را نادیده گرفتن نیست؟؟

  • میثم1391-04-12 پاسخ

    بنام خدا باسلام خدمت دانشمندان: مثلأ شما گفته اید شرط معدل در ازمون قضاوت برقرار است این شیوه اساسأ وبماهویه غلط اندر غلط میباشد.بر هیچ استاد ودانشجویی پوشیده نیست که ملاک سنجش سواد یک دانشجو معدل وی نیست.لذاعوامل بسیاری در معدل اخذ نمودن دخیل اند که بیشمارند ازجمله 1لطف استاد.2شب امتحان بیدار ماندن وحفظ کردن3نوع رونددانشگاه مربوطه4احیانأتقلب5کیفیت اموزشی6نظر اساتید که برخی بخاطر چند سوال دانشجواز نمرات انها میزنند واساسأبخدا اعتقاد ندارند7سفارشات اطرافیان که هیچ کس نمیتواند منکر ان باشد8همشهری وقبایل گری اساتید ودانشجو9رشوه10تزلزل اخلاقی برخی اساتید11وبسیاردلایل متقن وعقلی دیگروجوددادرد که میگوید عامل معدل علت سوادحقوقی نیسد ونیزمعلول تنها ذکاوت دانشجو نیست وهمه اذعان دارند ولکن شما چطور اینرا نمیدانید؟؟؟؟؟//

  • باقری1391-04-12 پاسخ

    با سلام -آقای عالی پناه در مصاحبه های خود اعلام داشت قضاوت شوراهای حل اختلاف نیز معافیت از آزمون دارند آیا جنابعالی از جزئیات این موضوع اطلاعی دارید؟

  • محمدعلی کلیوری1391-04-11 پاسخ

    شرایط عمومی را لطفا ذکر نمائید.

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.