×

بررسی ماده 107 قانون برنامه پنجم توسعه و لایحه اصلاحی قانون تجارت 1384

بررسی ماده 107 قانون برنامه پنجم توسعه و لایحه اصلاحی قانون تجارت 1384

توسعه و پیشرفت روز افزون زندگی بشر در دنیای امروز بر هیچ کس پوشیده مستقر نیست این پیشرفت همانند سیلی است که با توجه به قدرت سیاسی و اقتصادی کشورهای گوناگون ، کوچکی و بزرگی آن متفاو تاست با این وجود ، واقعیت موجود ، اصل وجود و شتاب گرفتن این پیشرفت هاست پیشرفت هایی که با هدف کسب سود و منفعت است که اغلب از طریق تجارت به دست می آید

بررسی-ماده-107-قانون-برنامه-پنجم-توسعه-و-لایحه-اصلاحی-قانون-تجارت-1384

چکیده:
توسعه و پیشرفت روز افزون زندگی بشر در دنیای امروز بر هیچ کس پوشیده مستقر نیست . این پیشرفت همانند سیلی است که با توجه به قدرت سیاسی و اقتصادی کشورهای گوناگون ، کوچکی و بزرگی آن متفاو تاست . با این وجود ، واقعیت موجود ، اصل وجود و شتاب گرفتن این پیشرفت هاست .

متن کامل قانون تجارت - سرنوشت لایحه قانون تجارت به کجا رسید ؟ - قانون تجارت الکترونیکی - آشنایی با قانون تجارت ایران 

پیشرفت هایی که با هدف کسب سود و منفعت است که اغلب از طریق تجارت به دست می آید . همه ما می دانیم که کوچکترین تجارت ها مانند خریدن یک شکلات توس طافراد و حتی صغار هم شامل ابتدایی ترین اصول و قواعد حقوقی است که در این جا منظور نگارنده همان بحث معاطات در عالم لایتانهی حقوقی است . حال تمرکز شما خواننده محترم را به مثال هایی بزرگتر جلب می کنم . فرض را بر این بگیرید که یک شرکت تولیدکننده مواد شوینده به دلیل بدهی های معوق بانکی قادر به تأمین حقوق کارگران خود نیست و یا یک شرکت تولیدکننده فرش که در سایر کشورها تازه شروع به عرضه محصول کرده به دلیل نوسانات بازار ارز یا قوانین دست و پاگیر کشور میزبان ، این شرکت دچار ضرر و زیان می شود . در این جاست که نقش بسزای علم حقوق نمود پیدا می کند . در رژیم های حقوقی گوناگون راه حل های مختلفی برای حل این مشکلات دیده شده است . در نظام حقوقی ما هم به تناسب پیشرفت های یاد شده و در طول زمان روشن هایی ارائه گردیده که قالب های عقود معینی مثل مزارعه ، مضاربه و یا شرکت های مدنی و تجاری و .. ا زاین دسته اند . اما در هنگام عمل و تجربه عملی ، ضعف های موجود به خوبی خود را نشان می دهد .

آخرین وضعیت لوایح قضایی ، بلاتکلیفی قانون تجارت با گذشت بیش از 10 سال - ابعاد مختلف ورشکستگی در قانون تجارت 

پس برای جوابگویی به این نیازهاست که باید چاره اندیشی کرد . پس از انقلاب اسلامی ایران ، دولت با یاری کارشناسان زبده اقدام به برنامه ریزی های پنج ساله نموده است که قانون برنامه پنجم توسعه از این دست است . به جهت خارج از حوصله بودن تمامی قانون مزبور و با توجه به مطالبی که برای آماده کردن ذهن خوانندگان محترم بیان کردم فقط ماده 107 قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت سال 1384 را برای بررسی از منظر شما می گذرانیم .

فایل ها :

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.