×

سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس

سرعت و سبقت غیرمجاز خط قرمز پلیس

با پایان رسیدن ماه مبارک رمضان مرحله دوم طرح تابستانی پلیس از 6 مرداد تا 5 مهر آغاز می شود رئیس پلیس راهور ناجا روز گذشته با اشاره به احتمال افزایش تصادفات جاده ای در ایام تعطیلات گفت برخورد با سرعت و سبقت غیرمجاز، در دستور کار جدی پلیس در این مرحله از سفرها قرار دارد

سرعت-و-سبقت-غیرمجاز-خط-قرمز-پلیس

با پایان رسیدن ماه مبارک رمضان مرحله دوم طرح تابستانی پلیس از 6 مرداد تا 5 مهر آغاز می شود. رئیس پلیس راهور ناجا روز گذشته با اشاره به احتمال افزایش تصادفات (مقالات مرتبط تصادف - سوالات مرتبط تصادف) جاده ای در ایام تعطیلات گفت: برخورد با سرعت و سبقت غیرمجاز، در دستور کار جدی پلیس در این مرحله از سفرها قرار دارد.

تبعات حقوقی فرار از صحنه تصادف - از صحنه تصادف فرار نکنید - تصادف منجر به قتل توسط راننده بدون گواهینامه - روند قانونی رسیدگی به تصادف منجر به جرح - پس از تصادف چه باید کرد ؟ 

سردار اسکندر مومنی با اشاره به اینکه بیشترین حجم تصادفات سالانه مربوط به مرداد و شهریور است، گفت: مرحله دوم طرح تابستانی از شش مرداد تا پنج مهرماه اجرا می‌شود که بر این اساس جلسات هماهنگی هر دو هفته یکبار تا پایان طرح تابستانه برگزار خواهد شد.  وی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مرحله نخست طرح سامانه نظارت مردمی از طریق سامانه پیامک 110120 برای اتوبوس‌های بین شهری اجرا شد، گفت: در مرحله دوم سفرهای تابستانی این طرح برای سایر خودروهای حمل و نقل عمومی مسافربری مانند مینی بوس‌ها و سواری‌های مسافربر بین شهری اجرا خواهد شد که بر این اساس شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف و یا تشکر از رانندگان ناوگان مسافربری را از طریق سامانه پیامکی 110120 به اطلاع پلیس برسانند.

ابعاد قتل غیرعمد در جرایم رانندگی - سیر قضایی رسیدگی به حادثه رانندگی منجر به مرگ -  بحثی درباره آثار حقوقی حوادث رانندگی - بررسی حقوقی مسئولیت ناشی از حوادث رانندگی 

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دستور العمل‌ نحوه استفاده ازسامانه پیامک 110120 در خودروهای مسافربری بین شهری نصب شده است در همین حال شهروندان می‌توانند برای اطلاع از استفاده از این سامانه عدد یک را به همین سامانه پیامک کنند.

وی با تاکید بر اینکه همچنان رقم کشته‌ها بالاست و راضی کننده نیست، گفت: بر اساس آخرین آمارهای پزشکی قانونی شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در سه ماهه امسال سه درصد کاهش داشته است که باید تلاش کنیم با توسعه حمل و نقل عمومی افزایش ایمنی خودروها، سرعت در انتقال مجروحان و اصلاح جدول جرایم رانندگی تلاش خواهیم کرد تا میزان کاهش کشته‌های تصادفات را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص پیشنهاد کاهش سرعت در جاده‌های کشور گفت: کاهش سرعت در جاده‌های کشور به صورت مقطعی در نقاط حادثه خیز در حال انجام است اما اینکه بخواهیم سرعت را به صورت عمومی در کل کشور کاهش دهیم نیازمند بررسی است. وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم در مرحله دوم سفرهای تابستانی با حجم بالای سفرها مواجه شویم،گفت: توصیه می‌کنیم شهروندان پیش از آغاز سفرها نسبت به انجام معاینه فنی و کنترل زمان انقضای بیمه نامه شخص ثالث خود اقدام کنند تا در سفرهای تابستانی با مشکلی مواجه نشوند.  مومنی با اشاره به طولانی بودن زمان سفرهای تابستانی و احتمال افزایش خستگی و خواب آلودگی رانندگان گفت: توصیه می‌کنیم هر دو ساعت یکبار رانندگان حداقل 10 دقیقه استراحت کنند و بعد ادامه سفر دهند. از سوی دیگر حتما رانندگان خستگی و خواب آلودگی را مدنظر قرار دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر گفت:‌در همین حال به همه رانندگان توصیه می‌کنیم تا زمان سفر خود را در این تعطیلات مدیریت کنند تا در بازگشت به مشکلی بر نخورند.  

بررسی جرایم مربوط به حوادث رانندگی و تسهیلات بیمه شخص ثالث - کمک به مصدوم ، شاه کلید کاهش مجازات - زوایای حقوقی قتل غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی 

 شماره گذاری مشروط اسکانیا

وی در پاسخ به  پرسشی در خصوص آخرین وضعیت شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا، گفت: شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا همچنان مسدود است ولی با توجه به اینکه مسئولان این شرکت متعهد شدند ایرادات موجود را برطرف کنند و خودروهای قبلی را نیز که در چرخه حمل‌ونقل در حال تردد هستند فراخوان کنند در صورتی که دو ایراد باقی مانده نیز برطرف شود شماره‌گذاری این خودروها آغاز می‌شود.

 ارایه طرح افزایش جرایم رانندگی به مجلس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی نیز گفت: پیشنهاد افزایش نرخ جرایم رانندگی بر اساس مصوبه مجلس به هیئت دولت ارائه شده است و منتظر تصویب هیئت دولت برای اجرا هستیم.  به‌طور قطع افزایش نرخ جرایم رانندگی می‌تواند در کاهش تخلفات و تصادفات (مقالات مرتبط تصادف - سوالات مرتبط تصادف) رانندگی در مرحله دوم سفرهای تابستانی تاثیرگذار باشد.

وی همچنین با اشاره به تدابیر شرکت‌های بیمه برای مرحله دوم سفرهای تابستانی گفت: از شرکت‌های بیمه می‌خواهیم تا نسبت به صدور بیمه نامه در برون شهرها و حاشیه پلیس راه‌ها و عوارضی‌ها اقدام کنند تا در صورتی که جلوی خودرویی به دلیل نداشتن بیمه نامه گرفته شد راننده مذکور بتواند ضمن دریافت بیمه نامه ادامه مسیر دهد. از سوی دیگر تاکید می‌کنیم که پرداخت خسارات بدون کروکی توسط بیمه‌ها برابر دستورالعمل بیمه مرکزی تسریع شود.

 تجهیز راه‌های شریانی به سامانه های کنترلی

از سوی دیگر رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم  با اشاره به پیشنهاد بازنگری در نرخ جرایم رانندگی گفت: متاسفانه این پیشنهاد در کمیسیون اجتماعی کشور با توقف روبه‌رو شده است.  کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی  به کمیته هماهنگی و اجرای طرح‌های ترافیکی با اشاره به اینکه کاهش تلفات تصادفات در سال جاری نسبت به سال گذشته تاکنون 2.9  درصد بوده است، افزود: آمارها نشان می‌دهند روند کاهشی ما در این بخش‌ کاهش داشته است  بنابراین نیازمند اجرای طرح‌های جدیدتری هستیم.

سیر رسیدگی به جرایم ناشی از  تصادفات رانندگی - ضربه به سر علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی ، مرگ نیمی از فوتی ها در محل حادثه - تقصیر در حوادث رانندگی 

وی با اشاره به تجهیز راه‌های شریانی کشور به سامانه‌های کنترلی کشور گفت: مذاکراتی با یک سرمایه‌گذار در حال انجام است که امیدواریم در مردادماه به سرانجام برسد و نصب دوربین‌های جدید کنترل سرعت در راه‌های شریانی کشور آغاز شود.  رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: براین اساس نرخ جرایم رانندگی باید هر سه سال یک بار با توجه به نرخ تورم کشور بازنگری شده و افزایش یابد که در این خصوص پیشنهادی به هیئت دولت رفته و در کمیسیون اجتماعی دولت متأسفانه با توقف روبه‌رو شده است. وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد یک سوءتفاهمی برای برخی مسئولان پیش آمده و آن هم اینکه افزایش نرخ جرایم رانندگی با افزایش قیمت‌ها قاطی شده است که امیدواریم این سوءتفاهم هرچه سریع‌تر رفع شده و نرخ جرایم رانندگی برای بازدارندگی افزایش یابد. کشاورزیان با اشاره به بحث کاهش سرعت گفت: پیشنهادی مبنی بر کاهش 20 کیلومتر بر ساعت سرعت در کشور ارائه شده است که باید مورد بررسی قرار گیرد. رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه کمیسیون ایمنی راه‌ها به طور مرتب در وزارت راه تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: درخصوص خودروهای ناوگان مسافربری و اتوبوس‌های برون‌شهری با شرکت‌های حمل و نقلی مذاکرات لازم صورت گرفته تا نسبت به کنترل باک اضافی تعبیه شده در اتوبوس‌ها حساسیت بیشتری به خرج دهد و برای این دسته از اتوبوس‌ها صورت وضعیت مسافر صادر نشود که در این خصوص همچنان پیگیر موضوع هستیم.  وی با اشاره به اینکه تابستان بهترین زمان برای کار آسفالت معابر است، گفت: با این حال با توجه به دور دوم سفرهای تابستانی، تاکید کردیم در روزهای تعطیل، پنج‌شنبه و جمعه کارگاه‌های آسفالت تعطیل شوند.

معرفی کتابی درباره مسئولیت مدنی حوادث رانندگی - تبعات کیفری صدمه غیرعمدی حوادث رانندگی

کشاورزیان با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد تا 34 هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور به دوربین مجهز شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون 3.5 میلیون تن روکش آسفالت، 1000 کیلومتر عملکرد حفاظتی در راه‌های شریانی، 23 هزار کیلومتر تجدید خط‌کشی صورت گرفته است. از سوی دیگر 1110 تابلوی آشکارساز فسفری در راه‌های کشور نصب شده است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.