×

جدول الگوی مصرف آب و برق اماکن دینی و مذهبی ابلاغ شد- سند

جدول الگوی مصرف آب و برق اماکن دینی و مذهبی ابلاغ شد- سند

در مناطق گرمسیر نیز، در ماههای گرم مساحت مساجد، حوزه ها و اماکن مذهبی اقلیت های دینی، ضربدر 5 7 کیلووات ساعت و در ماههای عادی ضربدر 1 8 کیلووات ساعت خواهد شد

جدول-الگوی-مصرف-آب-و-برق-اماکن-دینی-و-مذهبی-ابلاغ-شد--سند وکیل 

بر اساس بند "ع" تبصره 2 قانون بودجه سال 93، هزینه مصرف با رعایت الگوی مصرف (متناسب با مساحت فضاهای اصلی) و حق انشعاب برق، آب و گاز برای حوزه‌های علمیه، مساجد، دارالقرآن‌ها، ‌حسینیه‌ها و اماکن دینی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی رایگان است.

اما برخی کلمات و معیارهای موجود در این تبصره، نیازمند تعیین توسط هیئت دولت بود که بر این اساس، طی روزهای گذشته کابینه یازدهم اقدام به مشخص کردن این شاخصه ها به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل 138 قانون اساسی کرده است.

بر اساس این مصوبه هیئت دولت، این جدول به دو بخش آب و برق تقسیم شده و در قسمت آب، کلیه مناطق جغرافیایی یکسان در نظر گرفته شده و الگوی مصرف حوزه های علمیه روزانه به تعداد طلبه ضربدر 1.2 متر مکعب، حوزه های عملیه شبانه روزی تعداد طلبه ضربدر 4.5 متر مکعب و مساجد، حسینیه ها و اماکن دینی شامل میزان اعیانی ضربدر 0.15 مترمکعب تعیین شده است.

در قسمت برق نیز دو منطقه آب و هوایی گرمسیر و عادی توسط دولت برای تعیین الگوی مصرف تعریف شده است. به گزارش صبحانه، در مناطق عادی که شامل ماههای گرم و ماههای عادی است، حوزه های علمیه، مساجد و اماکن دینی اقلیت های دینی به صورت مساحت زیربنا بر حسب متر مربع ضربدر 2.5 کیلووات ساعت در ماههای گرم و در ماههای عادی ضرب در 1.5 کیلووات ساعت تعیین شده است.


 

در مناطق گرمسیر نیز، در ماههای گرم این مساحت ضربدر 5.7 کیلووات ساعت و در ماههای عادی ضربدر 1.8 کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است.

این مصوبه با شماره 4٧٣6١ -ت 5٠466 هـ مورخ ٣١ تیر ١٣٩٣ با امضاء معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت خانه های نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ابلاغ شده است.

منبع: صبحانه آنلاین

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.