×

اخذ شهریه غیرقانونی درصدر تخلفات مدارس

اخذ شهریه غیرقانونی درصدر تخلفات مدارس

معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمام مقاطع تحصیلی 84 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت از اولیایی که هنوز ثبت‌نام فرزندانشان را انجام نداده‌اند می‌خواهیم به ستادهای ثبت‌نام مراجعه کنند

اخذ-شهریه-غیرقانونی-درصدر-تخلفات-مدارس وکیل 

معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در تمام مقاطع تحصیلی 84 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از اولیایی که هنوز ثبت‌نام فرزندانشان را انجام نداده‌اند می‌خواهیم به ستادهای ثبت‌نام مراجعه کنند.

کمک های مردمی به مدارس ، اختیار یا اجبار - برخی مدارس همچنان مشق بی قانونی می کنند - قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش - آئین نامه شورای عالی آموزش و پرورش 

علی زرافشان در نشستی خبری که روز گذشته برگزار شد ضمن تشریح آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ دانش آموزان گفت: در مقطع ابتدایی 95 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد آنها به شش میلیون و 638 هزار و 370 نفر می‌رسد. وی ادامه داد: در مقطع اول متوسطه یک میلیون و 631 هزار و 472 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که اگر آمار ثبت‌نام دو میلیون و 71 هزار نفری ثبت‌نام سال گذشته را در نظر بگیریم می‌توان گفت 80 درصد دانش‌آموزان در مقطع اول متوسطه ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه در مقطع دوم متوسطه نیز دو میلیون و 444 هزار و 929 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: سال گذشته 3 میلیون و 288 هزار و 156 نفر در مقطع دوم متوسطه ثبت‌نام کرده بودند که اگر این رقم را با آمار ثبت‌نام فعلی مقایسه کنیم باید گفت که 63 درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه ثبت‌نام خود را در سال جاری انجام داده‌اند. زرافشان ادامه داد: در مجموع 10 میلیون و 314 هزار و 771 دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که می‌توان گفت که در همه دوره‌ها آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان به 84 درصد می‌رسد.

قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش - ثبت روزانه 200 شکایت علیه آموزش و پرورش در روزهای اخیر - دردسر جدید وزارت آموزش و پرورش برای دیوان عدالت اداری 

  آمار تخلفات مدارس دولتی و غیردولتی

معاون آموزشی متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: طی این بازدیدها تعداد مدارسی که در آنها تخلفاتی مشاهده شده، در مدارس دولتی 2 هزار و 342 مورد و مدارس غیردولتی 379 مورد بوده است. زرافشان درباره نوع تخلفات مشاهده شده نیز گفت: فقدان اطلاع‌رسانی به اولیا و گرفتن شهریه در مدرسه 412 مورد، برخورد نامناسب و تکریم نکردن ارباب‌رجوع 222 مورد، ایجاد نارضایتی 260 مورد، حضور نیافتن مدیر و مسئول ثبت‌نام در مدرسه 482 مورد، دریافت کمک‌های مردمی به هنگام ثبت‌نام 691 مورد، دریافت وجه بابت کلاس فوق‌برنامه 253 مورد و اجبار برای حضور والدین به هنگام ثبت‌نام میان پایه 67 مورد،همکاری نکردن با فرهنگیان و زوج‌های شاغل 109 مورد، اعمال شرط معدل و برگزاری آزمون 75 مورد،اطلاع نداشتن از مقررات ثبت‌نام 190 مورد،ثبت‌نام نکردن و یا ثبت اطلاعات در سامانه الکترونیکی سناد 192 مورد، مناسب نبودن محدوده ثبت‌نام 282 مورد و سایر موارد 212 مورد به ثبت رسیده است.

زرافشان درباره چگونگی برخورد با تخلفات گزارش شده توضیح داد: هدایت و راهنمایی در مواردی که نیاز به توضیح و توجیه وجود دارد 2182 مورد، تذکر شفاهی 1580 مورد، تذکر کتبی بدون درج در پرونده 333 مورد، تذکر کتبی با درج در پرونده 27 مورد، استرداد وجوه اخذ شده به اولیا 215 مورد، واگذاری پرونده به هیات رسیدگی به تخلفات 75 مورد، واگذاری پرونده به شورای نظارت بر مدارس غیردولتی 10 مورد، لغو ابلاغ 4 مورد و سایر موارد 27 مورد انجام شده‌است. به گفته زرافشان استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و لرستان تعداد تخلفات بسیار اندک بوده و یا اصلا تخلفی در مدارس این استان‌ها صورت نپذیرفته است. در شهر تهران نیز از 1271 مورد بازدید انجام شده از مدارس، 143 مورد تخلف گزارش شده است. وی اضافه کرد سامانه الکترونیکی ثبت‌نام دانش‌آموزان (سناد) کماکان فعال است و امر ثبت‌نام انجام می‌شود.

قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش -  اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی 

   تحصیل 41.5 درصد از دانش‌آموزان در فنی‌و حرفه‌ای

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: 41.5 درصد دانش‌آموزان ما در سال تحصیلی گذشته در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل کردند و توسعه این شاخه‌ها خدمت بزرگی بوده که فنی و حرفه‌ای و کاردانش به آموزش عالی کرده و اضطراب دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه‌ها را کاسته است. در واقع خانواده‌ها نیز به دنبال این هستند تا فرزندانشان را در رشته‌هایی ثبت‌نام کنند که هم امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود دارد و هم فرصت اشتغال دارند. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در 16 رشته فنی دانش‌آموزان بدون کنکور وارد دانشکده فنی خواهند شد، گفت: در جلسه اخیر شورای حذف کنکور مصوبه‌ای داشتیم که آموزش و پرورش موظف شده است ملاک پذیرش دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای را بدون آزمون برای سال تحصیلی آینده مشخص کند. زرافشان در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره راه‌اندازی رشته‌های جدید در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش گفت: رشته بورس با همکاری سازمان بورس در سال تحصیلی جدید پذیرش دارد و به تازگی راه‌اندازی شده است. همچنین استانداردهای مهارتی رشته «تجهیزات پزشکی» نیز تعریف شده تا بتوانیم این رشته را برای سال آینده راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین به برنامه‌های این معاونت در زمینه توسعه کارآفرینی اشاره و عنوان کرد: کارآفرینی در سیاست‌های اشتغالی دولت و همچنین اقتصاد مقاومتی مورد توجه است و این مساله که فارغ‌التحصیلان ما امکان سمت دولتی نداشته باشند و متکی به دانش خود باشند، نیازمند فرهنگ‌سازی است که در حال حاضر توسعه فرهنگ کارآفرینی را دنبال می‌کنیم و پروژه‌های مشترکی را با دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران تعریف کرده‌ایم.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.