×

لایحه جامعه وکالت در شرف ارسال به مجلس است، همسویی 70 درصد عبارات با نظرات حقوقدانان

لایحه جامعه وکالت در شرف ارسال به مجلس است، همسویی 70 درصد عبارات با نظرات حقوقدانان

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت تغییرات در لایحه جامع وکالت بسیار جزئی است، به طوری که بیش از 70 درصد عبارات همان مسائلی است که کانون وکلا پیشنهاد دهنده آن بوده است

لایحه-جامعه-وکالت-در-شرف-ارسال-به-مجلس-است،-همسویی-70-درصد-عبارات-با-نظرات-حقوقدانان

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری گفت: تغییرات در لایحه جامع وکالت بسیار جزئی است، به طوری که بیش از 70 درصد عبارات همان مسائلی است که کانون وکلا پیشنهاد دهنده آن بوده است.

بررسی لایحه جامع وکالت - اعلام وصول لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟ 

"عبدالعلی میرکوهی"، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت در هیات دولت اظهار داشت: بررسی‌های دولت در رابطه با این لایحه پایان یافته و قرار است برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی در ارتباط با انتقاد برخی از حقوقدانان از تغییرات این لایحه تصریح کرد: در لایحه جامع وکالت اکثر موارد تغییری نکرده است و تغییرات بسیار جزئی است، به طور ی که بیش از 70 درصد عبارات همان مسائلی است که کانون وکلا  پیشنهاد دهنده آن بوده است.

میرکوهی ادامه داد: در اصل لایحه جامع وکالت، طرحی بود که از سوی کانون وکلا پیشنهاد شد و این در حالی است که جمع‌بندی دولت از این لایحه با نظرات حقوقدانان فاصله ندارد و قوه قضاییه با بسیاری از موارد آن موافق است.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 
 
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری در پایان خاطرنشان کرد:  تغییرات اعمال شده بر روی لایحه جامع وکالت به دلیل زمینه‌های نظارتی است؛ چراکه امر وکالت نقش مهمی در احقاق حق دارد و با توجه به اهمیت بحث احقاق حق، مطابق قانون حق نظارت در این زمینه بر عهده دستگاه قضا است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.