×

استقلال وکلا به معنی قانون گریزی نیست، آماده آسیب شناسی جامعه وکلا هستیم

استقلال وکلا به معنی قانون گریزی نیست، آماده آسیب شناسی جامعه وکلا هستیم

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به این مطلب که استقلال وکلا به معنای قانون‌گریزی نیست گفت در هر شغلی ممکن است افرادی متخلف باشند و ما آماده آسیب‌شناسی جامعه وکلا هستیم

استقلال-وکلا-به-معنی-قانون-گریزی-نیست،-آماده-آسیب-شناسی-جامعه-وکلا-هستیم

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به این مطلب که استقلال وکلا به معنای قانون‌گریزی نیست گفت: در هر شغلی ممکن است افرادی متخلف باشند و ما آماده آسیب‌شناسی جامعه وکلا هستیم.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

 علی نجفی توانا در همایش دفاع از حق از جبهه تا محکمه اظهار داشت: در تمام دنیا تجلیل از عزیزانی که در جبهه با نثار جان و ودیعه گذاشتن سلامت‌شان از میهن خود دفاع کرده‌اند در یک روز خاص انجام می‌شود و با این امر قدرت، اقتدار و اراده آن کشور را به رخ همگان می‌کشانند.

وی افزود:‌ امیدوارم این ایثار و فداکاری و دفاعی که از مرزهای کشور و نوامیس و ذخایر ایران صورت گرفته به عنوان یک الگو برای نسل جوان باشد.

نجفی توانا با تأکید براینکه عدالت و سلامت قضایی و ارزش‌های معنوی متبلور از قانون است و شما وکلا وظیفه سنگینی را برعهده دارید.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

وی خطاب به وکلای ایثارگر در مراسم گفت:‌ شما الگوی جوانانی هستید که ایثار را نه تنها در گذشته بلکه در رفتار حال شما می‌بینند مسلماً شما به ما می‌آموزید که در دفاع از معنویت از قانون دفاع کنیم و تا جایی که ادامه خواهد داشت فضای قانون‌گرایی را بسط دهیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تأکید کرد: قطعاً شما پیرو قانون خواهید بود و نشان می‌دهید که این امانت و ودیعه را با هیچ مالی تعویض نخواهید کرد.

وی خاطرنشان کرد: پایبندی شما در دفاع از قانون همواره زبانزد بوده و امیدواریم استمرار داشته باشد بنابراین با وجود شما باید سوبرداشت‌ها را برطرف کنیم.

نجفی توانا با اشاره به بحث استقلال وکلا گفت: استقلال وکلا تعارضی با قانون ندارد بلکه با ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران نیز مطابقت دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با تأکید بر ارتباط تنگاتنگ کانون وکلا با قوه قضایی گفت: استقلال به معنای قانون‌گریزی نیست بنابراین اجازه دهید تا در چارچوب قانون و استقلال وکلا دفاع خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بدون شک مداخله در گردش کاری اداری کانون به نفع وکلا، نظام و قوه قضایی نیست ما تا امروز هیچ هزینه‌ای را به هیچ دستگاهی تحمیل نکرده‌ایم و در امر قضا با شفاف‌‌سازی امور و پرونده‌ها مسیر خود را مشخص کرده‌ایم.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

نجفی توانا ادامه داد:‌ در هر شغلی ممکن است افرادی متخلف باشند و این طبیعی است و ما به دنبال این نیستیم که وکلا خارج از عرف و چارچوب قانونی عمل کنند ما آماده آسیب‌شناسی وکلا هستیم.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر خود با معاون اول قضایی گفت: من اخیراً به حجت‌الاسلام اژه‌ای گفتم که در واکنش به 21 وکیل متخلف لیست را اعلام کنند اما تاکنون نامی به ما اعلام نشده است.

آئین نامه صدور جواز وکالت اتفاقی ( موقت )

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پایان با تأکید بر اینکه وجود قاضی و وکیل مستقل در کشور لازم و ضروری است، گفت: ما آماده هر گونه توصیه برای ارتقا هستیم.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.