×

17 مورد فوت ناشی از غرق شدگی در استان تهران

17 مورد فوت ناشی از غرق شدگی در استان تهران

در پنج ماه نخست امسال 17 مورد فوت ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است

17-مورد-فوت-ناشی-از-غرق-شدگی-در-استان-تهران

در پنج ماه نخست امسال 17 مورد فوت ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) استان تهران ارجاع شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوت ناشی از غرق شدگی 14 مورد گزارش شده بود افزایش 21.4 درصدی را نشان می‌دهد.

آمار تاسف برانگیز از غرق شدن ایرانی ها 

از کل فوت شدگان 5 ماه نخست امسال 14 نفر مرد و 3 نفر زن بوده‌اند.در مرداد امسال نیز تعداد فوت ناشی از غرق شدگی 9 مورد گزارش شده است.

در موقع شناکردن یا بازی در آب عواملی مانند خستگی و ضعف، آشنا نبودن به محیط و آب‌های عمیق، بلدنبودن شنا، تشنج، شیرجه زدن و حوادث ناشی از آن، گرفتگی عضلات، حمله قلبی می‌تواند موجب شوند فرد نتواند برای تنفس به راحتی به سطح آب بیاید و آب جلوی دهان و بینی او را بگیرد و غرق شدگی اتفاق بیفتد.

بنابراین توصیه می‌شود به هیچ وجه تنها و یا در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید، از شنا کردن و شیرجه زدن در آب های غیرایمن و یا آب‌های کم عمق خودداری کنید، در صورت احساس غرق شدن استرس نداشته باشید و به آرامی خود را به آب عمیق برسانید.

تقلا و استرس شدید نیاز به اکسیژن را بیش‌تر می‌کند، در حمام و استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشید و اینکه توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید. بسیاری از  قربانیان غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده‌اند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.