×

خلاء قانونی برای مجازات اسیدپاشی نداریم

خلاء قانونی برای مجازات اسیدپاشی نداریم

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون در مورد مجازات اسیدپاشی جامع و مانع است، گفت که خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد

خلاء-قانونی-برای-مجازات-اسیدپاشی-نداریم

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون در مورد مجازات اسیدپاشی جامع و مانع است، گفت که خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد.

میرهادی قره‌سید رومیانی ، درباره اینکه بعضا گذشت قربانیان اسیدپاشی از قصاص موجب شده این جرم بازدارندگی خود را از دست دهد، گفت: نباید حق افراد را برای بخشش و عفو نادیده بگیریم. به هر حال این حق اولیای دم است و همه باید افراد را نسبت به عفو و بخشش ترغیب کنیم. 

مجازات جرم اسیدپاشی در قوانین موضوعه - عوامل اسیدپاشی در جامعه چیست ؟  - اسیدپاشی لزوم اقدام قانونگزار - نگاهی نو به ماهیت جرم و مجازات اسیدپاشی 

وی افزود: اینکه اقدامات ما مانع اسیدپاشی می‌شود یا نه، اقدامات کنترلی و فرهنگ‌سازی و پیدا کردن ریشه‌های این اتفاق است. می‌توان با ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی موضوع اسیدپاشی چنانچه خلائی در اجرای قانون و نظارت بر حسن اجرای قوانین وجود داشته باشد آن را برطرف کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد در مورد اسیدپاشی قانون جامع و مانع است و سکوت قانونی و نقص و خلاء قانونی در این زمینه نداریم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه قانون و قانون‌گذاری برای مجازات  اسیدپاشی مشکلی وجود ندارد، گفت: در موارد مشابه احکام مجازات افرادی که اقدام به اسیدپاشی کردند اجرا شده اما احتمالا تبیین و اطلاع‌رسانی نشده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.