×

اسماعیلی در دیدار با مسئولان اجرائی و قضایی استان البرز تأکید کرد کاهش آمار زندانیان زندان های البرز در اولویت سازمان است

اسماعیلی در دیدار با مسئولان اجرائی و قضایی استان البرز تأکید کرد کاهش آمار زندانیان زندان های البرز در اولویت سازمان است

اسماعیلی در دیدار با مسئولان اجرائی و قضایی استان البرز تأکید کرد کاهش آمار زندانیان زندان های البرز در اولویت سازمان است

اسماعیلی-در-دیدار-با-مسئولان-اجرائی-و-قضایی-استان-البرز-تأکید-کرد-کاهش-آمار-زندانیان-زندان-های-البرز-در-اولویت-سازمان-است وکیل 

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی کشور کاهش آمار زندانیان زندان های البرز را از اولویت های سازمان زندان ها ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی کشور، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی کشور در دیدار با رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: هرچند که تعداد جمعیت کیفری حاضر استان البرز به برخی از استان ها کاهش نسبی را نشان می دهد اما توجه خواسته مردم البرز نسبت به انتقال زندانیان تهرانی از ندامتگاه قزلحصار به ندامتگاه تهران بزرگ در دستور کار قرار دارد که بعد از تکمیل فازهای ندامتگاه تهران بزرگ به آن محل انتقال داده می شود.

اسماعیلی افزود: در سال گذشته و از ابتدای سال 1391 شاهد همکاری بسیار خوب استانداری، نیروی انتظامی و دادگستری در اداره زندان های خود بوده ایم. که جا دارد صمیمانه از همه کسانی که یاری رسان بوده اند تقدیر نمائیم و امیدواریم در اسرع وقت نسبت به جابجایی سایر تهرانی از البرز اقدام نمائیم.

انتقال زندانیان تهرانی از ندامتگاه قزلحصار

غلامحسین اسماعیلی در دیدار با استاندار البرز گفت: یکی از برنامه ها کاهش آمار تعداد زندانیان که انتظار مردم شریف استان البرز و نمایندگان محترم آنها کاهش تعداد زندانیان در استان البرز بوده است. وی افزود: توجه خواسته مردم البرز نسبت به انتقال زندانیان تهرانی از ندامتگاه قزلحصار به ندامتگاه تهران بزرگ در دستور کار قرار دارد که بعد از تکمیل فازهای ندامتگاه تهران بزرگ به آن محل انتقال داده می شود.

اسماعیلی با بیان این مطلب که امور اصلاحی و تربیتی در حوزه زندانبانی اجتناب ناپذیر است تصریح کرد: اقدامات سازمان زندان ها بر دو رکن اساسی تأمینی و تربیتی استوار است که هر کدام از آنها مکمل یکدیگر است و نمی توان به بهانه مشکلات این اقدامات را تعطیل نمود.

رئیس سازمان زندان ها افزود: زندان امری است انکار ناپذیر که وجود آن در جامعه ضروری است اما نحوه اداره آن باید با اصول اسلامی و انسانی توأم باشد که توجه به بهداشت و درمان و عقیده آنها لزوم اجرائی شدن آن است.

وی تصریح کرد: در کنار اقدامات فرهنگی و تربیتی که نیاز به بستر مناسب و نگاه وسیعتری دارد نباید از اقدامات تأمینی غافل شد؛ اعزام و بدرقه زندانیان به مراجع قضایی که به امنیت شهری نیز بستگی دارد حتماً باید بر مبنای اصول امنیتی انجام شود. در راستای انجام این برنامه تربیت و آموزش کادر انتظامی یکی از شاخص های مهم که بعد از اتمام دوره آموزش به استان ها معرفی می شوند.

اسماعیلی با بیان این که یکی دیگر از برنامه های تأمینی استان البرز کاهش آمار تعداد زندان ها و زندانیان به صورت منسجم بوده است اظهار داشت: انتظار مردم شریف استان البرز و نمایندگان محترم آنها کاهش تعداد زندانیان در استان البرز بوده است که تا کنون 7 هزار نفر به زندان تهران بزرگ منتقل شده است که بعد از تکمیل کامل آن این تعداد به دو برابر خواهد رسید و در نظر است در آینده ای نه چندان دور تعداد زندان های سطح استان کاهش پیدا کند و بتوانیم زندان قزلحصار را در اختیار استان البرز قرار دهیم.

15 درصد کاهش جرائم نسبت به سال گذشته

رئیس دادگستری استان البرز از کاهش 15 درصدی جرائم فردی در پنج ماه اول سال نسبت به سال گذشته اشاره نموده و افزود: در برخی از موارد گفته شده است که استان البرز جرم خیز بوده و رشد جرائم در آن به دلیل حاشیه نشینی و رشد بالایی را نشان می دهد. اما بررسی ها نشان داده است که ما نسبت به برخی از استان ها کاهش نسبی جرائم را داشته ایم و از سوی دیگر در مختومه نمودن پرونده های قضایی موفق به احراز رتبه اول در کشور شده ایم.

محمد صادق مهدوی راد ز تصریح کرد: زندان امروز بر حسب قانون است پس تمامی احکام اسلامی و قوانین خاص و عام در مورد زندانیان از جمله رعایت حقوق اسلامی و انسانی آنها همچون حق بهداشت و درمان، حق رشد و ارتقای فردی و استفاده از مسائل عقیدتی و فرهنگی باید در زمره برنامه های روزانه زندانیان بیش از همیشه باشد. هرچند که نرخ بالای جمعیت کیفری در زندان ها با توجه به ظرفیت زندان ها بالا است اما نباید تأثیری بر برنامه های فرهنگی و تربیتی گذاشته شود.

وی از اجرائی شدن عفو رهبری در استان البرز خبر داد و اظهار داشت: اجرای این بخشنامه با همکاری آقای فرهادی دادستان فعال مرکز استان البرز باعث شده است که آمار جمعیت کیفری تا حدودی کاهش یابد.

نقش سازمان زندان ها در برنامه های امنیتی و فرهنگی استان

استاندار البرز نیز در این مراسم با بیان این که اقدامات تأمینی و تربیتی سازمان زندان ها نقش حائز اهمیتی در برنامه های امنیتی و فرهنگی استان البرز دارد گفت: بازتاب اقدامات برخی از سازمان ها همچون سازمان زندان ها به صورت مستقیم بر جامعه و سایر نهادهای اجتماعی دیگر است که نگاه ویژه ای باید به آنها بشود چرا که با آسیب های فردی و اجتماعی سر و کار دارند و ارتقاء اقدامات آنها در توسعه مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه مؤثر است.

فرهادی افزود: انجام مناسب اقدامات در سازمان زندانها باعث می شود برخی از شهروندان ما که در زندان بنا بر آسیب های فردی و اجتماعی به سر می برند بعد از آزادی به زندگی عادی خود برگردند.

وی با تقدیر از روند اقدامات صورت گرفته اداره کل زندان های استان البرز گفت: اقدامات صورت کرفته یکسال گذشته در امر زندانبانی، جشن گلریزان، کمک به زندانیان نیازمند و آبرومند، زندان های استان البرز اثربخش بوده و امید است که اقدامات امسال نیز همچون سال گذشته مؤثر باشد.

استاندار البرز در ادامه اظهار داشت: همه ما آرزو می کنیم که روزی برسد زندان و زندانی نداشته باشیم و بودجه های مربوط به آن صرف احداث مکان های آموزشی و فرهنگی شود، برای رسیدن به این هدف باید که زمینه های آموزشی و فرهنگی زندانیانی که در حال حاضر به حکم قضائی تحمل کیفر می نمایند ارتقاء یابد تا زمینه های بزهکاری ریشه کن شود و از همه دستگاه های اجرائی این انتظار می رود در این مهم یاری رسان قوه قضائیه و سازمان زندان ها باشند و هر کس در حوزه کاری خود سهمی را در مبارزه با معضلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به عهده بگیرد تا ان شاءالله استان البرزی در شأن البرز نشینان داشته باشیم.

در این دیدار، محمد علی زنجیره ای معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس سازمان زندان ها، ضیائی فر معاون حوزه روابط عمومی سازمان زندان ها، سیدابوالقاسم علوی مدیرکل زندان های استان البرز، دکتر صیدایی معاون برنامه ریزی استانداری مهندس سیفی مدیرکل بودجه حضور داشتند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.