×

پزشکان از حرمت و جایگاه خود صیانت کنند

پزشکان از حرمت و جایگاه خود صیانت کنند

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین پزشکی به مسئولیت نظام پزشکی در زمینه نوع نگاه مردم به جامعه پزشکی از حیث تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز گفت نظام پزشکی در این زمینه بی‌مسئولیت نیست و می‌تواند کمک کند

پزشکان-از-حرمت-و-جایگاه-خود-صیانت-کنند وکیل 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به ضرورت اصلاح قوانین پزشکی به مسئولیت نظام پزشکی در زمینه نوع نگاه مردم به جامعه پزشکی از حیث تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز گفت: نظام پزشکی در این زمینه بی‌مسئولیت نیست و می‌تواند کمک کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‎ای» در چهارمین همایش کشوری مسئولان انتظامی سازمان نظام پزشکی که در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: پزشکی و طبابت فی نفسه کاری مقدس است که عقلا و شرع انور نیز به سختی کار و پُر خطر بودن و استرسی که در آن نهفته است، اذعان دارند. وی با اشاره به اینکه آحاد جامعه باید شأن جامعه پزشکی را رعایت و از آن صیانت کنند، افزود: دو مطلب از نگاه آحاد جامعه در خصوص پزشکان مغفول مانده‌است که یکی میزان ساعات کاری پزشکان و دیگری سرپا بودن آنان و نداشتن زمان استراحت است.

اژه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود به مخاطبان جامعه پزشکی اشاره و بیان کرد: پزشک سر و کارش با انسان، قبل از تولد او تا لحظه مرگش است و از طرفی با فردی مواجه است که یا خودش بیمار است و از درد رنج می‌برد و یا همراهان او در نگرانی و اضطراب به سر می‌برند.

قانون سازمان نظام زشکی جمهوری اسلامی ایران - آیین رسیدگی دادسراها و هیأتهای انتظامی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران 

 وی به  نقش پزشک در تسکین آلام بیمار و همراهانش تاکید کرد و یادآورشد: حتی اگر الزاماً پزشک نتواند بیمار را درمان کند، در کاهش استرس و رنج‌های بیمار نقش بسزایی دارد.   معاون اول قوه قضاییه در ادامه به حفظ شأن و جایگاه پزشکان در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ابتدا باید خود پزشکان از حرمت و جایگاه خود صیانت کنند و سازمان نظام پزشکی نیز باید به لحاظ وظیفه ذاتی و مشورتی که می‌تواند به سایر سازمان‌های ذی‌ربط بدهد در زمینه ارتقای سلامت، پیشرفت امور پزشکی و تدوین لوایح و مقررات و آیین نامه‌های بهتر با سایر مجموعه‌های مرتبط با پزشکی کوشا باشد.

اژه ای با بیان اینکه ارتباط نزدیکی بین قوه قضاییه و جامعه پزشکی برقرار است، افزود: این امر حاصل کار سالیان متمادی است و قوانین نیز به تصویب رسیده‌است اما هنوز جا دارد تا بررسی‌های لازم روی آنها انجام شود تا اگر فرآیندی دچار اشکال است؛ اصلاح شود.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت در جهت صیانت و خدمت کار می‌کند و از کلیت آن حمایت می‌کنیم، یادآورشد: سازمان نظام پزشکی نیز باید در چارچوب قانون و حمایت از حق مریض و پزشک در راستای احقاق حق واقعی آنان کار کند.

 معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه پزشکان نیز دارای سرمایه‌ای هستند که اندوخته سال‌ها تلاش آنان است، عنوان کرد: اینکه پزشک اندوخته خود را در چه کاری صرف کند تا ارزش افزوده نیز داشته باشد بسیار مهم است، زیرا برخی اوقات سرمایه خود را به شخصی می‌دهند تا برای آنان کاری انجام دهد که متاسفانه در راه درست خرج نشده و حتی سبب از دست رفتن سرمایه پزشک نیز می‌شود.

به گزارش مهر، وی یکی از علل صدمات وارده به پزشکان را موضوع فوق دانست و تصریح کرد: به‌منظور ارتقا و با کیفیت شدن کار جامعه پزشکی در حد توان خود کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم و از جامعه پزشکی می‌خواهیم تا مطالبات خود را به هر صورت که می‌توانند به ما بیان کنند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.