×

آخرین وضعیت لایحه فرزند خواندگی-لایحه دو ماه دیگر نهایی می شود

آخرین وضعیت لایحه فرزند خواندگی-لایحه دو ماه دیگر نهایی می شود

آخرین وضعیت لایحه فرزند خواندگی-لایحه دو ماه دیگر نهایی می شود

آخرین-وضعیت-لایحه-فرزند-خواندگی-لایحه-دو-ماه-دیگر-نهایی-می-شود وکیل 

به کزارش رویداد به نقل از مهر، حمید رضا الوند در گفتگو با بیان این مطلب افزود: پس از آنکه شورای نگهبان به لایحه فرزند خواندگی ایرادات شرعی گرفت، گروهی متشکل از کارشناسان در بهزیستی برای رفع این مشکلات تشکیل شد.

وی تاکید کرد: این لایحه پس از انجام اصلاحات لازم به مجلس هشتم ارسال شد اما بدلیل اواخر کار و فعالیت آن برای بررسی به مجلس نهم موکول شد.

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی گفت: در حال حاضر کمیسیون اجتماعی مجلس کمیته ای را برای بررسی مفاد لایحه فرزند خواندگی و انجام اصلاحات لازم در آن با حضور نمایندگان مجلس ، نمایندگان بهزیستی و همچنین مرکز پژوهشهای مجلس تشکیل داده که این کمیته نسبت به رفع ایرادات شورای نگهبان اقدام خواهند کرد.

الوند با اشاره به اینکه تا کنون 9 ماده این لایحه در یک جلسه بررسی شده است ، گفت: امیدواریم در جلسه دوم این کمیته نیز تا ماده 20 لایحه فرزندخواندگی اصلاح شود. همچنین پیش بینی می شود بررسی مفاد لایحه در سه جلسه به اتمام برسد.

به گفته وی، نکته مهم این است که ایرادات شورای نگهبان بر روح حاکم بر این لایحه هیچ خدشه ای وارد نمی کند و برخی از موارد نیز که با قوانین شرع ما مغایرت دارد آنها را اصلاح خواهیم کرد اما خود قانون به قوت خود باقی است.

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی در مورد دلایل تاخیر در تصویب لایحه فرزند خواندگی افزود: این لایحه پاییز سال 88 در صحن علنی مجلس تصویب شد اما بدلیل تغییرات درتشکیلات و چارت سازمان بهزیستی و همچنین تغییر ریاست این سازمان ، پیگیری آن مدتی به تاخیر افتاد که از زمان انتصاب ریاست جدید پیگیری این لایحه در دستور کار قرار گرفت.

الوند گفت: چنانچه بررسی و اصلاح مفاد لایحه فرزند خواندگی به همین روال ادامه پیدا کند در نهایت تا دو ماه آینده نهایی شده و برای تصویب و اجرایی شدن آماده خواهد شد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.