×

پس از تصادف چه باید کرد

پس از تصادف چه باید کرد

پس از تصادف چه باید کرد

پس-از-تصادف-چه-باید-کرد وکیل 

برخی افراد کثیرالتصادفند! برخی نیز حتی یک تصادف هم طی مدت رانندگی‌شان به نام خود ثبت نکرده و وقتی با اولین تجربه‌ تصادف روبه‌ رو می‌شوند، سردرگم و مضطرب می‌شوند و نمی‌دانند چه کنند. این آگاهی‌ها شاید به کارتان آید:
 
به گزارش ایسنا جام جم آنلاین نوشت: ناراحتی و جار و جنجال چیزی را عوض نمی‌کند. اگر قصد مصالحه و گذشت ندارید با 110 تماس بگیرید. نشانی و خلاصه‌ای از رخداد را بگویید تا آنها نزدیک‌ترین کارشناس راهنمایی و رانندگی به شما را فراخوانده، به نشانی گفته ‌شده بفرستند.
 
گاهی به حضور مامور نیازی نیست. شرکت‌های بیمه موظفند تا سقف دو میلیون و 250 هزار تومان خسارت را بدون نیاز به کروکی به خسارت‌دیده پرداخت کنند.
 
کافی است کوپن بیمه‌ فرد مقصر را با شماره‌ای برای تماس در صورت لزوم بگیرید و به واحد پرداخت خسارت بیمه‌ فرد مقصر بروید.
 
در کارت بیمه‌ خودتان شماره‌ تماس صادرکننده‌ بیمه‌نامه قید شده است. تماس بگیرید و نظر و راهنمایی آنها را بخواهید. اگر اصول جلب و نگهداری مشتری را بدانند بدقت شما را راهنمایی می‌کنند.
 
‌در صورتی که مقصر زیر بار قصور خود نمی‌رود، با تلفن همراه خود از صحنه عکس بگیرید و خودروها را به حاشیه‌ راه هدایت کنید و منتظر رسیدن افسر بمانید. ماندن هر دو خودرو در این شرایط علاوه بر امکان وقوع تصادفی دیگر، به خطر افتادن جان خود یا دیگران و بسته‌شدن راه و افزایش ترافیک، سبب جریمه‌ هر دو طرف خواهد شد.
 
‌در تصادفات منجر به خسارت مالی ممکن است مقصر برای استفاده از تخفیفات بیمه‌ خود در سال‌های بعد به شما پیشنهاد تعمیر و پرداخت هزینه را دهد.
 
فقط اگر اطمینان دارید، با دریافت بیمه‌نامه یا کارت خودرو و شماره‌ تماس به چند تعمیرگاه بروید و با برآورد اولیه‌ هزینه تا تسویه حساب کامل مدارک را نزد خود نگاه دارید.
 
بجز تصادفات منجر به خسارت مالی، در تصادفات جرحی یا منجر به فوت به هیچ‌وجه نباید خودروها را جابه‌جا کرد یا صحنه‌ تصادف را تغییر داد. پس از تماس با 110 به اورژانس نیز اطلاع دهید تا کار رسیدگی یا انتقال مجروحان از طرف آنها صورت گیرد.
 
مشخص‌کردن مقصر تصادفات منجر به جرح، فوت، حاکی از عدم سازش و زیر بار تقصیر نرفتن یکی از طرفین، باید در مراجع قضایی صورت گیرد. همراه نداشتن مدارک حین کشیدن کروکی نیز به چنین نتیجه‌ای می‌انجامد. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.