اصلاح مواد 17و30 و الحاق تبصره به ماده 24 آئین نامه اجرائی کانون اصلاحات و تربیت

اصلاح مواد 17و30 و الحاق تبصره به ماده 24 آئین نامه اجرائی کانون اصلاحات و تربیت

اصلاح-مواد-17و30-و-الحاق-تبصره-به-ماده-24-آئین-نامه-اجرائی-کانون-اصلاحات-و-تربیت

شماره 8927/7 28/11/1354

مواد 17و30 آئین نامه اجرائی کانون اصلاح و تربیت بشرح زیر اصلاح و تبصره ذیل به ماده 24 الحاق میشود :
ماده 17 – به منظور حفظ نظم ، اجرای اقدامات تربیتی ، مراقبت و راهنمائی اطفال در کانون اصلاح و تربیت ، مأمورین مخصوصی بنام مراقب تربیتی و انتظامی در هر یک از قسمتهای کانون انجام وظیفه خواهند کرد .
مراقبت انتظامی داخل کانون بوسیله مراقبین تربیتی داخلی و مراقبت خارج آن بوسیله مراقبین انتظامی خارجی کانون به عمل خواهد آمد . مراقبین تربیتی و انتظامی کانون اصلاح و تربیت به دو درجه تقسیم میشوند :
مراقبین تربیتی و انتظامی درجه 1 که حداقل تحصیلات آنان دارا بودن گواهینامه کامل متوسطه (یا معادل آن خواهد بود .
مراقبین تربیتی و انتظامی که از بین دارندگان کارنامه قبولی سوم متوسطه و ششم ابتدائی (یا معادل آنها ) انتخاب خواهند شد . دارندگان کارنامه قبولی سوم متوسطه اولویت خواهند داشت .
سن مراقبین تربیتی در هر حال در بدو استخدام نباید از بیست سال کمتر باشد بعلاوه باید متأهل بوده و از نظر اخلاقی و سلامتی جسمانی و روانی صلاحیت آنان محرز شده باشد .
برای مراقبت خارجی و حفاظت محوطه داخلی کانون اصلاح و تربیت و بدرقه اطفال و موارد دیگری که ضروری باشد ممکن است از افراد کادر پلیس عمومی استفاده شود که از حیثیت مسئولیت و انجام وظیفه تابع این آئین نامه خواهند بود . کسانیکه دوره اختصاصی پلیس اطفال را دیده باشند حق تقدم خواهند داشت .
تبصره – کلیه مراقبین تربیتی و انتظامی موظف هستند که قبل از شروع خدمت در کانونهای اصلاح و تربیت یکدوره آموزش تخصصی و کارآموزی عملی را که چگونگی آن از طرف وزارت دادگستری تعیین خواهد شد بگذرانند .
ماده 30- به اطفالی که در تمام مدت توقف در کانون اصلاح و تربیت حسن رفتار نشان داده و کار آنها در کارگاهها رضایت بخش باشد به تشخیص مدیر کانون پاداش مناسبی پرداخت خواهد شد بعلاوه مدیر کانون اختیار دارد در قبال خدماتی که اطفال با رعایت قانون کار از نظر سن ، داوطلبانه در کانون انجام میدهند حق الزحمه مناسبی پرداخت نماید . هرگونه پرداخت پاداش و حق الزحمه بااطفال در دفتر مخصوصی ثبت و در پروندة آنان منعکس خواهد شد تبصره ذیل به ماده 24 اضافه میشود :
تبصره : اداره خدمات اجتماعی وزارت دادگستری در صورت اقتضا میتواند به درخواست والدین یا سرپرست طفل و یا مدیر کانون اصلاح و تربیت با جلب موافقت دادگاه ، نسبت به انتقال طفل از کانون اصلاح و تربیت یک شهرستان به کانون محل دیگر اقدام نماید .
وزیر دادگستری – صادق احمدی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 9074

تاریخ تصویب : 1354/11/28

تاریخ ابلاغ : 1354/12/04

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.