تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کار گروه توسعه بخش معدن در مورد صدور مجوز فروش هفت طرح فولاد استانی

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کار گروه توسعه بخش معدن در مورد صدور مجوز فروش هفت طرح فولاد استانی

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رئیس‌جمهور-در-کار-گروه-توسعه-بخش-معدن-در-مورد-صدور-مجوز-فروش-هفت-طرح-فولاد-استانی

وکیل


مرجع تصویب: هیات وزیران
شماره ویژه نامه: 602
سه‌شنبه،15 مرداد 1392
سال شصت و نه شماره 19930 تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کار گروه توسعه بخش معدن در مورد صدور مجوز فروش هفت طرح فولاد استانی
شماره104590/ت49398ن 10/5/1392
تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کار گروه توسعه بخش معدن در مورد صدور مجوز فروش هفت طرح فولاد استانی

وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت نفت ـ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
وزارت جهادکشاورزی ـ وزارت نیرو ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور
معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور ـ سازمان حفاظت محیط زیست
سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ـ سازمان انرژی اتمی ایران
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
تصمیم جلسه مورخ 25/4/1392 نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کار گروه توسعه بخش معدن به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌شود:
الف ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری استانداری و سایر دستگاههای مربوط نسبت به اجرا یا پیگیری (حسب مورد) تصمیمات زیر در چارچوب قوانین و مقررات اقدام نماید:
1ـ صدور مجوز فروش هفت طرح فولاد استانی برای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از طریق مزایده و اختصاص (100%) وجوه حاصل به آن سازمان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام یا مشارکت در سرمایه‌گذاریهای آتی.
2ـ تعیین حقوق دولتی محدوده‌های اکتشافی واگذارشده از طریق مزایده، که قبل از تاریخ 14/12/1391 واگذار شده‌اند، در زمان بهره‌برداری یا برداشت از ذخایر معدنی با تصویب ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان و براساس درصد پیشنهادی در مزایده و قیمت پایه مصوب وزارت یادشده در سال مزایده، مشروط به اینکه از قیمت پایه ابلاغی توسط وزارت مذکور در سال تصویب این موضوع توسط ستاد یادشده کمتر نباشد.
3ـ پتانسیل‌یابی و استحصال لیتیم از منابع شورابه‌ای کشور توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در مراحل تحقیقات.
تبصره ـ نحوه تأمین منابع مالی و مشارکت در صنعتی‌سازی دستاوردها طبق نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت قابل انجام است.
4ـ اختصاص مبلغ دویست میلیارد (000/000/000/200) ریال از محل درآمد حقوق دولتی معادن و منابع داخلی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و مشارکت سایر سازمان‌های مربوط و با مسئولیت سازمان یادشده به منظور شناسایی و گسترش مطالعات و پژوهشهای کاربردی «توسعه دانش فنی و فناوری‌های استحصال و تولید ترکیبات پایه فلزات استراتژیک».
5ـ تأسیس پارک فناوری علوم زمین از طریق سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور.
6ـ ساماندهی مطالعات، ثبت و نظارت بر ژئوپارکهای ملی کشور (زمین پارک) و فراهم ساختن زمینه ثبت جهانی آنها، از طریق تشکیل کار گروه ملی ژئوپارکهای ایران با همکاری علمی سازمانهای حفاظت محیط‌زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از طریق سازمان جنگلها، مراتع، آبخیزداری کشور و تدوین و ابلاغ دستورالعمل مورد نیاز با همکاری سازمانهای یادشده.
ب ـ وزارت نفت موظف است براساس تفاهم‌نامه شرکت ملی نفت ایران و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، نسبت به انعقاد قرارداد طرح مطالعاتی شناسایی منابع و الگوی مدیریت آب همراه نفت و امکان‌سنجی استحصال املاح معدنی از آنها و تأمین منابع لازم و استحصال و فرآوری املاح معدنی اقدام نماید.
ج ـ سازمان حفاظت محیط‌زیست موظف است زمین و مکان مناسبی در محل پارک پردیسان برای ایجاد پارک موزه علوم زمین کشور در اختیار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار دهد.
د ـ خسارت تأخیر پرداخت مطالبات حقوق دولتی برای بهره‌بردارانی که تا پایان آذر سال 1392 نسبت به پرداخت اصل مطالبات یادشده اقدام نمایند، بخشوده می‌شود.
هـ ـ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور نسبت به انجام موارد زیر اقدام نماید:
1ـ تأسیس مرکز تخصصی بین‌ا‌لمللی تحقیقات زمین‌شناسی پزشکی کشور با همکاری علمی وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، جهادکشاورزی، سازمانهای حفاظت محیط‌زیست و انرژی اتمی ایران و نهادهای ملی و بین‌المللی مرتبط جهت مطالعه و کشف لایه‌های زمین‌شناسی، ژئوشیمی پزشکی، هیدروژئوشیمی، رادیوژئواکولوژی، کانی‌شناسی پزشکی، ژئومیکروبیولوژی، ژئوبوتانی، بیوژئوشیمی، پزشکی، دامپزشکی و گیاه‌شناسی به منظور شناخت عوامل محیطی مؤثر در بروز بیماریهای انسانی و حیوانی در سطح کشور با هدف نهایی پیشگیری قبل از درمان.
2ـ اجرای طرح تهیه نقشه پهنه‌بندی کاربری اراضی مستعد کشاورزی بر پایه داده‌های زمین‌شناسی و ژئوشیمیایی با همکاری وزارت جهادکشاورزی.
3ـ خرید شصت و دو دستگاه خودرو کمک‌دار داخلی صحرایی، دو دستگاه حفاری پرسرعت و پنجاه دستگاه XRF پرتابل از محل منابع سازمان یادشده و اعتبارات استانی. (حسب مورد)
و ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است از طریق سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور ظرف پنج سال، مناطق اولویت‌دار کشور را با تأمین هزینه‌های مربوط از محل مازاد درآمد حقوق دولتی تحت پوشش ژئوفیزیک هوایی قرار دهد.
ز ـ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران موظف است از محل حق انتفاع پروانه بهره‌برداری معادن خود و منابع استانی حسب مورد نسبت به انجام موارد زیر اقدام نماید:
1ـ تکمیل اکتشاف، تجهیز و آماده‌سازی و بهره‌برداری ذخایر محدوده‌های اکتشافی فاقد متقاضی بخش غیردولتی که از طرف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی می‌شود.
2ـ تجهیز و فعال نمودن معادن فلزی غیرفعال استان‌های مربوط و فاقد متقاضی بخش غیردولتی که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های مربوط اعلام می‌شود.
3ـ انجام مطالعات کاربردی بر روی معادن کوچک مقیاس و امکان فرآوری تولیدات معادن مذکور از طریق واحدهای فرآوری موبایل و مبادرت به عملیاتی نمودن آن از طریق بخش غیردولتی با رعایت مقررات.
معاون اول رئیس‎جمهور ـ محمدرضا رحیمی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 19930

تاریخ تصویب : 1392/4/25

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت نیرو - سازمان حفاظت محیط زیست - وزارت جهاد كشاورزی - وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - سازمان انرژی اتمی - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری - معاونت علمی و فناوری رییس جمهور - وزارت نفت -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.