فرآیند اخذ بهترین وکیل دعاوی ثبت احوال
بهترین وکلا برای دعاوی ثبت احوال، کسانی هستند که به طور تخصصی به پروندههای دعاوی ثبت احوال میپردازنند. در ادامه این بخش به بیان روند اخذ یک وکیل خوب در پروندههای ثبت احوال میپردازیم.
1. برای انتخاب وکیل باتجربه در فرآیند دعاوی ثبت احوال شما میتوانید در ابتدا با مراجعه به سایت وکلای ایران و یا قوه قضاییه از لیست وکیل ارائه شده در این دو سایت وکلای حاذق در این زمینه را انتخاب کنید.
2. سپس بهتر از به بررسی رزومه و قیمت پیشنهادی چند وکیل فعال در این حوزه بپردازید.
3. هزینه مشاوره وکیل را نیز در نظر بگیرید.
4. از چند وکیل که انتخاب کردید در خواست پیشنهاد متنی در زمینه پرونده خود بکنید.
5. امتیاز سایر کاربران به وکلا را نیز در نظر بگیرید.
وظایف وکلای فعال در حوزه ثبت احوال
در این بخش قصد داریم به معرفی وظایف وکلای ثبت احوال بپردازیم. به طور کلی میتوان گفت تمامی اموری که در حیطه ثبت احوال وجود دارد را یک وکیل فعال در زمینه ثبت احوال میتواند پیگیری کرده و انجام دهد. برخی از مهمترین خدمات وکلای ثبت احوال، حذف نام همسر از شناسنامه، تغییر نام خانوادگی، تغییرات مربوط به شناسنامه و موارد اینچنینی است.
وکیل ثبت احوال باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
با توجه به قوانین، میتوان گفت تمامی افرادی که در آزمون ورودی وکالت پذیرفته شده باشند، میتوانند به عنوان وکیل ثبت احوال مشغول به کار شده و فعالیت کنند. به عبارت بسیار سادهتر افرادی که در آزمون ورودی وکالت قبول شده باشند، میتوانند بعد از دریافت پروانه، در تمامی زمینههای حقوقی مشغول به کار شوند. با این حال بهتر است به این نکته نیز توجه داشته باشید، افرادی که به دنبال کمک گرفتن از بهترین وکلای ثبت احوال هستند، بهتر است از وکلایی کمک بگیرند که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت کرده و دارای مهارتهای لازم نیز هستند. در واقع بهتر است برای کمک گرفتن و اخذ وکیل در زمینه دعاوی ثبت احوال به دنبال وکلایی باشید که تحصیلات عالی، تجربه بسیار بالا، سابقه درخشان و مهارت بالایی داشته باشند.
سازمان ثبت احوال
سازمان ثبت احوال کشور سازمانی با شخصیت حقوقی مستقل از لحاظ اداری، مالی، و اجرایی و از جمله تشکیلاتی در دولت وابسته به وزارت کشور است.
این سازمان به صورت متمرکز اداره می شود و کلیه ادارات در سطح کشور تابع ستاد مرکزی بوده و آئین نامه ها و دستور العمل های مصوب ابلاغی را اجرا می نماید.
همواره مردم بر اساس نیازهای روزمره خود نیاز به خدمات ثبت احوال پیدا می کنند. این خدمات مختلف است و یکسری از متداولترین خدمات ثبت احوال را برایتان معرفی و تشریح میکنیم.
این خدمات از جمله ثبت ولادت و صدور شناسنامه ، تعویض شناسنامه های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجی، تنظیم دفاتر ثبت کل و جمع آوری و تهیه کل وقایع و نام خانوادگی، جمع آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن و وظایف مقرر دیگری که طبق قانون به عهده سازمان گذاشته شده است، می باشد.
به دلیل گستردگی وظایف قانونی، سازمان ثبت احوال کشور در جاهای مختلف از نقاط کشور به ارائه خدمات مشغول بوده و پر مراجعه ترین سازمان دولتی است.
از آنجایی که هر کاری پیچ و خم های خودش را دارد در خیلی مواقع بهتر است در این رابطه نیز با وکیل ثبت احوال امور مربوطه را پیش ببرید.
صدور شناسنامه
شناسنامه از نیاز های اولیه هر انسان و نشان هویت و شجره هر انسان می باشد. شناسنامه تعیین کننده والدین، سرزمین ولادت، نام و فامیلی اوست. از این رو هر فرد سزاوار داشتن نام نیک می باشد. از این رو سازمان ثبت احوال با وظیفه ثبت ولادت، ازدواج، طلاق، رجوع، بذل مدت و وفات ایجاد شده است.
ثبت ولادت
ثبت ولادت و یا تولد هر نوزادی که در تمامیت عرضی این متولد گردد بر عهده سازمان ثبت احوال می باشد حال آن که والدین آن ایرانی و یا خارجی مقیم ایران باشند. هر شخصی دارای فرزند نهایت ظرف 15 روز باید تولد فرزند خود را به اطلاع ثبت احوال برساند و ایرانیان مقیم کشور های خارجی نیز با مراجعه به کنسولگری می تواند اقدامات لازم رو انجام دهند.
• اگر طفل ایرانی باشد برای وی شناسنامه صادر خواهد شد.
• اگر طفل غیر ایرانی باشد برای وی گواهی تولد صادر خواهد شد.
ثبت وفات
وفات نیز همانند ولادت باید در شناسنامه درج گردد هر ایرانی در صورت فوت باید به اطلاع سازمان ثبت احوال برسد و حتی طفلی که مرده به دنیا بیاید نیز مشمول این قانون می باشد. ایرانی های مقیم خارج کشور نیز در صورت فوت باید به اطلاع کنسولگری برسد تا روند ثبتی و قانونی انجام گردد.
برای طی مراحل قانونی ثبت وفات، صدور گواهی فوتی که به تایید یک پزشک معتمد و یا دو نفر شاهد برسد الزامی می باشد و نیز مهلت ارائه آن 10 روز از تاریخ فوت می باشد.
ثبت ازدواج و طلاق
ثبت ازدواج و طلاق توسط صاحبان دفتر رسمی ازدواج و طلاق انجام می پذیرد. همچنین موظف هستند این وقایع را به اطلاع سازمان ثبت احوال برسانند. البته رجوع هم شامل این موارد خواهد شد. ایرانیان مقیم خارج کشور نیز می توانند از طریق کنسولگری اقدامات لازم رو انجام دهند.
تغییر نام خانوادگی
تغییر نام خانوادگی دارای روندی پیچیده می باشد. هر فرد بعد از رسیدن به سن قانونی می تواند نام خانوادگی خود را تغییر دهد. اگر نام خانوادگی انتخابی در جامعه وجود داشته باشد باید از دارنده حق تقدم رضایت نامه دریافت کند. دارنده حق تقدم کسی از که از لحاظ سنی بیشترین سن را با نام خانوادگی مشابه دارا باشد.
شناسه : 1572