سازمانی کارآمد است که در آن فساد و جرم نباشد

سازمانی-کارآمد-است-که-در-آن-فساد-و-جرم-نباشد

سازمانی کارآمد است که در آن فساد و جرم نباشد

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشورگفت: سازمان کارآمد سازمانی است که در آن فساد و جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) نباشد و با مجرمین و متخلفین با تدبیر و قاطعیت برخورد شود.

راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقشه برداری جرم - توصیف جرم -  مبنای جرم انگاری 

 احمد تویسرکانی در نشست مسئولین حفاظت و اطلاعات این سازمان با تاکید بر اهمیت فهم مشترک در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اظهار کرد: باید با بهره گیری از ساز وکار مناسب زمینه ارتقاء نظم اداری و انجام امور با هزینه و زمان کمتر فراهم گردد.

وی با اشاره به نقش مدیریت در تحقق اهداف سازمانی و تبدیل ظرفیت های مادی و معنوی بالقوه به بالفعل گفت: ایجاد نگاه مسئولیت محور و علاقمندی در کارکنان با روش های مناسب هم زمینه ساز پرورش استعدادهای پویا در حوزه نیروی انسانی و پیشرفت امور سازمانی است و هم به رشد و پیشرفت فردی کارکنان کمک می کند

آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه 

وی افزود: به آسانی می توان دریافت که با حرکت انفعالی و بدون نقشه راه و عملیاتی نمی توان به اهداف سازمانی دست یافت و هر کجا توفیق و پیشرفتی حاصل گردیده در سایه حرکت هدفمند و برنامه محوری با تکیه بر استفاده حداکثری از منابع و فرصت ها بوده است.

معاون قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت شناخت دقیق وظایف، افزود: سازمان زمانی می تواند گام های موفقی بردارد که هر یک از کارکنان، وظایف خود را به خوبی بشناسد و با نظم و برنامه ریزی و دقت در صدد اجرای آن برآید زیرا محصول بی نظمی فساد، جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم )  و تخلف است.

وی تصریح کرد: فساد معلول فضاهای تاریک و پستوهای اداری است و تنها با شفاف سازی و بهره گیری از روش های مدرن خدمات رسانی مبتنی بر فناوری اطلاعات می توان بر این امر غلبه کرد و روش‌های تنبیهی و مؤاخذه‌ای کافی نیست.

تویسرکانی کار در حفاظت و اطلاعات را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: نقش حفاظت واطلاعات در رشد و بالندگی نیروی انسانی و مراقبت از کارکنان بسیار مهم است و نگاه پیشگیرانه جهت از بین بردن زمینه‌های ارتکاب فساد در نیروی انسانی باید بر برخورد و مبارزه ارجح باشد.

گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی 

وی گفت: مدیران و کارکنان باید احساس کنند حفاظت و اطلاعات در جهت اهداف سازمانی و کمک به امور، همراه آنان است و برگزاری این گونه جلسات باید به شناخت بهتر ماموریت‌ها، اهداف و مسئولیت ها منتهی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با اشاره به حاکمیتی بودن نقش و جایگاه این سازمان، گفت: در کشور کمتر دستگاهی را می‌توان یافت که اکثر طیف‌های جمعیتی با آن سرو کار داشته باشند و سازمان ثبت اسناد به جهت فراگیری دامنه خدمت از معدود دستگاههایی است که این ویژگی را دارد و این موضوع اهمیت فهم مشترک در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها را در سازمان ثبت دو چندان می کند.

تویسرکانی با بیان اینکه با انجام مجموعه‌ای از اقدامات نظیر اصلاح فرآیندهای خدمت رسانی و الکترونیکی شدن شیوه ارائه خدمات، تحولات بزرگی در این سازمان اتفاق افتاده است، افزود: اجرای درست این فرآیندها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حرکت در مسیر تعریف شده است.

وی بیان داشت: زمانی که سردفتر اسناد رسمی یا رییس واحد ثبتی سندی را تأیید و امضاء می کنند با اجازه حاکمیت به این سند رسمیت می بخشند و این اسناد بنابر تصریح قانون، لازم الاجرا است و نیازمند اثبات مفاد آن در مرجع قضایی نیست.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم محمدرضا سعادتمند مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ارائه گزارشی از عملکرد سال 93 و برنامه های سال 94 این اداره کل پرداخت.

 اصل قانونی بودن جرم و مجازات

گردهمایی سراسری مسئولین حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با موضوع بررسی برنامه اجرایی سال 94 و با حضور تویسرکانی رییس این سازمان، حجت الاسلام خطیب رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضاییه و مدیران کل ستادی و مسئولین حفاظت و اطلاعات استانها در سالن همایش های این سازمان برگزار شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

دعوای-موجر-و-مستاجر-ممنوع

دعوای موجر و مستاجر ممنوع

در محاکم دادگستری یکی از بیشترین دعاوی که به چشم می خورد دعوای بین مالک و مستاجر است اگر هر یک از آن [...]

نحوه-حل-و-فصل-اختلافات-رایج-ناشی-از-عقد-اجاره

نحوه حل و فصل اختلافات رایج ناشی از عقد اجاره

تاکنون چندین قانون روابط موجر و مستاجر وضع شده که هر یک با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی زمان خود، [...]

تکالیف-مستاجر،-تعهدات-موجر

تکالیف مستاجر، تعهدات موجر

مدت‌ها آیین‌نامه تعدیل اجاره‌بها مصوب 1324 و پس از آن قوانین روابط موجر و مستاجر مصوب 1339 و 1356 بر [...]

تشریفات-رسیدگی-به-دعوای-تعدیل-اجاره-بها

تشریفات رسیدگی به دعوای تعدیل اجاره بها

یکی از دعاوی مهم در خصوص روابط میان موجر و مستاجرش دعوای تعدیل (افزایش یا کاهش) اجاره‌بهاست در پروند [...]

دعوای-تخلیه-ملک-استیجاری

دعوای تخلیه ملک استیجاری

اجاره یکی از روابط حقوقی است که امروزه نقش مهم و اساسی به خود گرفته است به گونه‌ایی که منشأ بسیاری ا [...]

دعوای-الزام-به-تنظیم-اجاره-نامه-رسمی-(در-قالب-بازخوانی-یک-پرونده)

دعوای الزام به تنظیم اجاره نامه رسمی (در قالب بازخوانی یک پرونده)

از نظر قانونی در مواردی که بین مالک و ‌مستاجرش قرارداد اجاره‌ای تنظیم نشده باشد یا اگر تنظیم شده، ‌م [...]

وقتی-مستاجر-ملک-را-تخلیه-نمی-کند

وقتی مستاجر ملک را تخلیه نمی کند

یکی از دعواهای رایج که پای دو طرف را به دادگاه باز می‌کند و تا حدودی نیز از دلایل شلوغ شدن دادگاه‌ها [...]

تقاضای-تامین-دلیل-برای-تحویل-کلید

تقاضای تامین دلیل برای تحویل کلید

یکی از مشکلاتی که در روابط موجر و مستاجر ممکن است به وجود بیاید، خودداری مالک از پس گرفتن کلید ملک ا [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.