قرارداد مشارکت در پرورش ماهی

قرارداد-مشارکت-در-پرورش-ماهی

قرارداد مشارکت در پرورش ماهی

 باسمه تعالی

قرارداد مشارکت در پرورش ماهی

ماده 1 - مقدمه

قرارداد مشارکت حاضر به همراه تمامی شرایط و ضوابط مندرج در آن و مدارک الحاقی و منضم که به همراه این قرارداد به امضای طرفین رسیده باشد ، یک مجموعه لازم الاجرا و غیرقابل تفکیک را تشکیل داده و از تاریخ امضای آن برای طرفین لازم الاتباع خواهد بود .

ماده 2 -طرفین قرارداد

این قرارداد در تاریخ    /   /    فی ما بین شخص حقوقی :              به شماره ثبت :                                     دارای شماره کد اقتصادی :        با امضاء دارندگان حق امضاء آقا/ خانم:         فرزند :                     به شماره شناسنامه :                کد ملی :              که به موجب روزنامه رسمی شماره :   مورخ :  دارای سمت : می باشد به نشانی :                   و تلفن:            از یک طرف  به عنوان سرمایه گذار قرارداد مشارکت که زین پس" شریک / طرف اول" نامیده می شود  و آقا / خانم :                   فرزند :                 به شماره شناسنامه :                کد ملی:                       

 به نشانی اقامتگاه :                              به عنوان سرمایه پذیر مشارکت که در این قرارداد " شریک / طرف دوم " یا " مزرعه دار"نامیده می شود طبق شرایط ذیل و پس از ابراز ایجاب و قبول شرعی و قانونی که امضای قرارداد حاضر کاشف از آن می باشد منعقد و فی مابین طرفین و قائم مقام قانونی ایشان معتبر و لازم الاجرا می باشد . در ضمن طرفین متعهد می گردند که دارای تجربه حرفه ای و عملی لازم در خصوص اجرای موضوع قرارداد می‌باشند.

ماده 3 : مدت مشارکت

مدت این قرارداد از تاریخ امضا                ماه بوده که از تاریخ .................. شروع و تا تاریخ........................ ادامه خواهد داشت که در صورت تسویه حساب در پایان هر دوره برای دوره بعد با تراضی کتبی قابلیت تمدید را خواهد داشت .

ماده 4 –مرکز اصلی مشارکت

نشانی دفتر مرکزی مشارکت :

نشانی محل اجرا عملیات :

استخر محل پرورش به مساحت کلی ........... متر مربع و مساحت مفید ........... متر مربع به نشانی :

می باشد . فضای پرورشی مذکور باید بگونه ای باشد که محیط مساعد و استاندارد برای پرورش را مهیا نماید. تعیین وضعیت محیط پرورشی به منظور پرورش بهینه بر عهده دستگاه نظارت مورد توافق می باشد .

ماده 5- موضوع قرارداد

عبارت است از رشد و پرورش بچه ماهی تحویلی             گرمی تا مقدار  :                         وهمچنین مهیا کردن محصول فوق الذکر جهت بهره برداری و فروش در بازار مصرفی .

ماده 6 – حقوق و  تعهدات شریک اول

1 - مدیریت کلی ، مستمر و دائم در این قرارداد به عهده شریک اول می باشد .

2 - شریک اول ملزم به تهیه ، انتقال و تحویل بچه ماهی قزل آلا رنگین کمان به مزرعه به نشانی :

می باشد .

3 - شریک اول موظف است تا بچه ماهی مورد قرارداد را به تعداد و وزن مقرر در این قرارداد با ارائه گواهی سلامت دامپزشکی در زمان مقرر در این قرارداد به مزرعه منتقل و تسلیم نماید . وزن و تعداد بچه ماهی ها ، بر اساس ظرفیت مجاز مزرعه ( ذکر شده در پروانه بهره برداری ) ، نحوه تولید ، وضعیت بازار و شرایط فیزیکی و شیمیایی آب تعیین می‌گردد. بچه ماهی ها بصورت رقم بندی شده با کمترین اختلاف سایز تامین می گردد .

4 - تامین غذای مورد نیاز بچه ماهی ها بر اساس سایز دانه بندی ، و نوع غذا در مراحل مختلف پرورش تا زمان صید و بهره برداری بر عهده شریک اول خواهد بود .

5 - تعیین وزن مناسب و همچنین طول دوره پرورش با شریک اول خواهد بود . بررسی و تحلیل بیومتری های انجام شده در مزرعه و نظارت بر نحوه محاسبه و مصرف مقادیر غذایی مورد استفاده با شریک اول خواهد بود .

6 - شریک اول ملزم به تامین مکمل غذایی و دارو بر اساس نظر کارشناس و ناظر قرارداد می باشد .

7 - طرف اول مکلف است کلیه اقلامی که ملزم به تحویل است را به نحوی بسته بندی و آماده نماید که از آسیب و فساد ضمن حمل مصون باشند . مسئولیت کلیه خسارات و فساد ناشی از هرگونه نقص در بسته بندی بر عهده طرف اول خواهد بود .

8 - هرگاه در اثر ایراد بسته بندی هزینه اضافی یا خسارتی متوجه شریک دوم گردد ، شریک اول مسئول پرداخت آن خواهد بود .

9 - مسئولیت بارگیری ، حمل و تحویل کلیه اقلام موضوع قرارداد حاضر از مبدا تا مقصد به تمامه متوجه شریک اول بوده و شریک دوم مسئولیتی از این حیث نخواهد داشت .

10 - کلیه اقلام باید سالم و فارغ از هر نقص و عیبی و با کیفیت مناسب برای شریک دوم ارسال گردد و شریک دوم حق امتناع از قبول محصولات معیوب و با کیفیت نامناسب را خواهد داشت . در صورت معیوب بودن موارد ارسالی و نیز در صورتی که موارد ارسالی فاقد مشخصات فنی مورد درخواست طرف دوم باشد ، طرف اول ملزم است به صلاحدید شریک دوم ظرف مدت ......... روز اقدام به تسلیم موارد مدنظر شریک دوم در محل معهود نماید .

11 - شریک اول در همه حال و تا زمان تسویه حق نظارت تام بر عملکرد شریک دوم اعم از طریق مستقیم و شخصی یا از طریق اعطا نیابت به اشخاص حقیقی یا حقوقی را خواهد داشت و شریک دوم موظف به تبعیت از نقطه نظرات شریک اول می باشد . این حق برای شریک اول محفوظ است تا بتواند هر زمان شخصا یا توسط نماینده  مورد تایید خود در محل اجرای پروژه حضور یافته و بر امور اجرایی پروژه نظارت مستمر و مستقیم داشته باشد .

12 -  چنانچه شریک اول در روش اجرا و فعالیت شریک دوم بنا به تشخیص خود و یا گزارش ناظر تخلف یا ایرادی مشاهده نماید و عملیات مشارکت را مقرون به صرفه تشخیص ندهد ، صرفا بنا به تشخیص خود حق فسخ این قرارداد را بطور یکجانبه داشته و نظر شریک اول در این مورد قاطع و غیرقابل اعتراض خواهد بود و شریک دوم حق اعتراض در این باب را در کلیه مراجع از خود اسقاط می نماید .

13 –شریک اول هزینه دستگاه نظارت را متناسب با فعالیت صورت گرفته پرداخت می خواهد نمود .

ماده 7: تعهدات شریک دوم ( مزرعه دار )

1 - عملیات اجرایی مربوط به رشد و پرورش ماهی و امور مرتبط با مزرعه به عهده شریک دوم می باشد

2 - به موجب این قرارداد ، شریک دوم وجود منبع آبی مناسب اعم از چاه عمیق ، نیمه عمیق ، قنات ، چشمه و یا غیره را که شریک اول برای فعالیت مناسب تشخیص دهد را تضمین می نماید . مشخصات کامل منبع آبی فوق در ضمیمه ......... این قرارداد منضم به این قرارداد خواهد شد .

3 - شریک دوم متعهد و مکلف است در جهت حفظ و صیانت از سرمایه اعطایی از ناحیه شریک اول کمال احتیاط را مبذول دارد . در این راستا وی مکلف است تا از کلیه امکانات ، دانش فنی و تجربه عملی خود در جهت اجرای این مشارکت سود جوید . چنان چه شریک دوم با نادیده انگاشتن اصول و موازین حرفه ای باعث از بین رفتن جزیی یا کلی مورد سرمایه گذاری شود ، مسئول تمامی خسارات وارده خواهد بود .

4 - کلیه فروش ها با نظارت کامل ناظر و اجازه شریک اول معتبر می باشد . شریک دوم نسبت به محصولات حکم امین را داشته و در صورت فروش بدون اجازه ید امانی مشارالیه به ید ضمانی بدل خواهد گشت . بدیهی است که علاوه بر مطالبه کامل خسارت، حق پیگیری کیفری  از ناحیه شریک اول نیز محفوظ خواهد بود .

5 - شریک دوم در کلیه مراحل ضامن حفظ و نگهداری و سلامت بچه ماهی ها می باشد .  ضمنا مشارالیه به هیچ عنوان حق ورود هرگونه بچه ماهی یا ماهی قزل آلا از هر نوع یا وزن غیر از گونه مصرح در این قرارداد را به محیط پرورشی ندارد .شریک دوم مجاز به خروج ، فروش یا استفاده از ماهی ها جز با اجازه کتبی شریک اول نخواهد بود .

6 -  شریک دوم حق هر گونه تصرف حقوقی اعم از واگذاری ، اعطای وکالت ، صلح حقوق ، اجاره  ، هبه و غیره نسبت به املاک ، عرصه و اعیانی ، استخرها ، مزرعه و سایر فضاهای مربوط به این پروژه را کلا یا جزا از خود سلب نمود ولو اینکه منتقل الیه از اقربای نسبی یا سببی وی باشد . شریک دوم متعهد گردید مزرعه به نشانی :

را بدون دریافت هیچگونه وجه یا مالی تحت عناوینی از قبیل حق کسب و پیشه ، سرقفلی ، کارافه ، حق ریشه و غیره جهت اجرای پروژه مربوط به مشارکت تا پایان قرارداد اختصاص دهد .

7 - تمامی مسئولیت های قانونی ناشی از این مشارکت در قبال دستگاه های دولتی و اشخاص ثالث اعم از حقیقی و حقوقی بر عهده شریک دوم می باشد . شریک دوم با امضای این قرارداد می پذیرد که از مفاد کلیه دستورالعمل های صادره از مراجع قانونی اعم از بهداشتی ، فنی و ..... آگاه است و بدین وسیله عذر جهل به مقررات از وی قابل استماع نخواهد بود . مشارالیه ملزم به رعایت کلیه دستورالعمل ها ، ضوابط و استانداردهای تعیین شده از طرف شیلات و نیز مکلف به رعایت تعهدات مندرج در آیین نامه صدور پروانه تکثیر و پرورش آبزیان ، قوانین کار و امور اجتماعی ، مقررات زیست محیطی و بهداشت عمومی و سایر مقررات می باشد . در صورتی که به دلیل تخلف از قوانین و مقررات روند تولید با توقف یا خلل مواجه گردد مسئولیت و زیان وارده به تمامه متوجه شریک دوم خواهد بود .

8 - شریک دوم در حدود مقررات و عرف مسئول حفاظت فنی و بهداشت و خسارات وارده از این مجاری به اشخاص ثالث  می باشد و متعهد است تدابیر لازم را برای جلوگیری از ورود خسارت و آسیب به املاک مجاور اتخاذ نماید.شریک اول کوچکترین مسئولیتی در این رابطه به عهده نخواهد داشت .

9 - شریک دوم به هیج عنوان حق واگذاری  موضوع قرارداد را چه بصورت جزیی چه کلی به اشخاص حقیقی یا حقوقی ندارد . ولی شریک دوم می تواند با اخذ رضایت شریک اول برای اجرای مقداری از کار ، با اشخاص حقیقی و حقوقی دارای تجربه و تخصص کافی قراردادهای کاری منعقد نماید .

10 -  شریک دوم ملزم به آماده سازی بستر مناسب برای رهاسازی بچه ماهی از قبیل تقبل تعمیر و تکمیل استخرهای پرورشی در زمینه ورود و خروج آب ، شکستگی ها و درزها و توری های محافظ خروج ماهی ، سیستم های آبرسانی به استخرها ، نظافت و بهداشت کانال اصلی آبرسان و همچنین دریچه های تنظیم ورود آب ، حوضچه ترسیب و النهایه نصب و راه اندازی سیستم های هوادهی و گاززدایی می باشد. مشارالیه متعهد به تدارک تعداد کافی کارگر ماهر ، ادوات و تجهیزات مورد نیاز از قبیل ساچوک ، رقم بند ، ترازو ، تخته زیست سنجی ، ظرف و سطل غذادهی ، چکمه ، دست کش ، بادگیر ، فوکا و سایر ادوات مورد نیاز و کاربردی در زمینه پرورش و نگهداری ماهی قزل آلا می باشد . کلیه ادوات و تجهیزات مورد نیاز در طول دوره پرورش در صورت نیاز به تعویض یا تعمیر می بایست سریعا از جانب مزرعه دار تامین گردد و مزرعه دار مسئول عواقب ناشی از توقف کار به دلیل نقص ادوات و تجهیزات می باشد .

11 -  هزینه های انجام موضوع قرارداد و سایر هزینه های جانبی و بالاسری از قبیل هزینه های مربوط به کارگران، هزینه های برق و آب و بیمه و مالیات و تلفن و سوخت و سایر هزینه های ناشی از مزرعه به عهده شخص شریک دوم می باشد . مشارالیه شخصا مسئول تنظیم کلیه دفاتر و اسناد مالیاتی می باشد و مسئولیت ناشی از تنظیم این دفاتر بر عهده شخص مشارالیه خواهد بود .

12 - به موجب این قرارداد شریک دوم امنیت مزرعه را تضمین نموده و مسئولیت هرگونه اختلال در جریان آب و همچنین وجود یا ورود سهوی یا عمدی مواد مضر به حال ماهیان در آب را بر عهده می گیرد . مشارالیه موظف به نصب علائم خطر و وسایل حفاظتی و عندالزوم حصارکشی و گماردن تعداد کافی نگهبان و حفظ نظم و امنیت محل اجرای موضوع قرارداد و به هزینه خود می باشد .

13 - شریک دوم مسئولیت کامل حسن اجرای کارهای موضوع قرارداد مشارکت را بر اساس مشخصات و محاسبات فنی بر عهده داشته و نظارتی که از سوی دستگاه نظارت یا شریک اول اعمال می گردد به هیج وجه موجب کاهش مسئولیت شریک دوم نمی باشد . در صورت بروز هرگونه خسارت ناشی از عدم حسن اجرای کار ، شریک دوم موظف به پرداخت ضرر و زیان به شریک اول طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری می باشد شریک دوم موظف است برگزاری جلسات ، برنامه ریزی ، ارزیابی وضعیت و جمع بندی یافته های ارزیابی ، ارائه گزارش ارزیابی ، به روز آوری برنامه پروژه و تمامی ارتباطات را با هماهنگی کامل ناظر انجام دهد .

14 - با امضای این قرارداد شریک دوم وجود اسناد ذیل را تعهد می نماید :

الف : سند مالکیت یا سایر دلایل مثبته وجود حق شریک دوم برای بهره برداری از فضای مزرعه ، استخر و .... برای اجرای پروژه

ب : تمام پروانه ها و مجوزات لازم جهت اجرای پروژه مشارکت حاضر . اعم از مجوز بهداشتی تولید و توزیع محصولات غذایی از سازمان دامپزشکی کشور و ادارات دامپزشکی استان ، پروانه بهره برداری از وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان جهاد کشاورزی و غیره

ج : تاییدیه کمیته کنترل کمی و کیفی تولید و توزیع محصولات غذایی استان مبنی بر وجود امکانات لازم جهت تولید و بسته بندی تولید و توزیع محصولات غذایی .

و : مجوز مثبت وجود حق استفاده از منبع آب

15 - شریک دوم متعهد است مقدار و دفعات غذادهی و نوع غذای مورد استفاده برای ماهیان را بر اساس استانداردهای موجود ضمیمه شماره ............ صورت دهد .کسر یا افزایش میزان مواد مغذی به نسبت ارقام قید شده در فرمول تعیین شده در ضمیمه فوق ، از مصادیق تخلف بوده و چنان چه بنا به نظر ناظر در اثر کسر یا افزایش این مواد خساراتی متوجه طرف اول گردد طرف دوم مسئول جبران آن خواهد بود .

16 - شریک دوم متعهد به ثبت کلیه فاکتورهای مشخص شده در برگ های ثبت روزانه /  پانزده روزه / ماهیانه بوده و حسب آن موظف به ثبت روزانه مواردی ازقبیل دمای آب و هوا ، تلفات روزانه و درصد آن ، وزن متوسط ، تعداد ماهی موجود در استخر ، طول و متوسط رشد روزانه و پانزده روزه ، غذای مصرفی و نوع آن ، ضریب تبدیل غذایی ، درمان صورت گرفته و نوع داروی مورد استفاده می باشد .

17 - طرف دوم کلیه اطلاعات ، مدارک و اسناد دریافتی مربوط به این قرارداد را که شریک اول به هر عنوان در اختیار وی قرار داده باشد ، اعم از آن که اسناد مزبور عادی یا رسمی باشند را محرمانه تلقی نموده و مکلف است پس از اتمام قرارداد موارد فوق الذکر را تحویل خریدار نماید . در صورت تخلف شریک دوم ملزم به پرداخت وجه الضمان به مبلغ ................... ریال خواهد بود . بدیهی است که در صورت تخلف از مفاد این بند، شریک اول حق شکایت کیفری را برای خود محفوظ می داند .

18 - شریک دوم باید مراحل اجرای قرارداد را مطابق شرح خدمات تعیین شده در قراداد تحت نظارت ناظر و با هماهنگی وی به انجام رساند و در مواقعی که ناظرمعین می کند ، گزارش کتبی فعالیت خود ا به وی ارائه نماید. شریک دوم ملزم به اجرای کلیه نظرات و پیشنهادات کارشناس ناظر قرارداد می باشد . کلیه فعالیت های بهداشتی و درمانی مورد نظر کارشناس ناظر قرارداد می بایست فورا به منصه اجرا گذاشته شده و شریک دوم مسئول کلیه زیان هایی است که از تخطی از دستورات کارشناس ناظر به عمل آمده باشد .

ماده 8 : دستگاه نظارت

دستگاه نظارت قبل از شروع عملیات اجرایی توسط شریک اول انتخاب می شود. وظیفه دستگاه نظارت استقرار ناظران مرتبط با بخش های مختلف عملیات اجرای قرارداد و اعمال نظارت لازم بر عملیات اعم از حسن اجرا ، زمان بندی و مسائل فنی و بهداشتی بر اساس زمان بندی تفضیلی و مشخصات فنی پروژه می باشد . نظارت بر حسن اجرای مفاد قرارداد به وسیله اعلام کتبی مشکلات و نواقص انجام کار و ارائه راهکارهای اصلاحی توسط دستگاه نظارت یا نیروهای تحت امر ایشان صورت می گیرد .

دستگاه نظارت کلیه مدارک و اطلاعات حاصل از قرارداد را محرمانه تلقی نموده و تحت هیچ شرایطی حق در اختیار ثالث قرار دادن اطلاعات مزبور را نخواهد داشت .

دستگاه نظارت مکلف به بررسی فعالیت گزارش شده توسط شرکا و اعلام نقطه نظرات بصورت مکتوب حداکثر ظرف مدت ....... روز می باشد .

کلیه پرداخت ها به شریک دوم پس از تایید کتبی ناظر صورت خواهد گرفت . در این راستا شریک دوم موظف است پس از اتمام هر مرحله گزارش کتبی اتمام مراحل کار را به تایید ناظر برساند . بدیهی است که ارائه گزارش پایانی در هر مرحله رافع مسئولیت شریک دوم برای ارائه سایر گزارش های درخواستی ناظر در حین اجرای فعالیت هر مرحله نخواهد بود .

ماده 9 –فسخ قرارداد

1 - شریک اول در موارد ذیل حق فسخ قرارداد را خواهد داشت .

الف : تاخیر غیرموجه طرف دوم در اجرای عملیات به تشخیص طرف اول .

ب :  احراز عدم توانایی فنی ، مالی ، تخصصی ، قانونی شریک دوم به تشخیص ناظر و شریک اول قرارداد در هرکدام از مراحل اجرای مشارکت .

ج : واگذاری کلی و جزیی قرارداد به غیر بدون اجازه کتبی طرف اول قرارداد .

د : عدم انجام دستورات دستگاه نظارت در راستای رفع نواقص یا اصلاح عیوب . در این صورت برای بار اول با اعلان کتبی دستگاه نظارت شریک اول به هر ترتیبی که مقتضی بداند راسا موانع و نواقص کار را رفع نموده و هزینه های مربوط را به علاوه ............... از اولین پرداخت به شریک دوم کسر می نماید و شریک دوم به موجب این قرارداد حق اعتراض به هزینه های فوق الذکر را از خود سلب نموده و در دفعات بعدی به صرف اعلام کتبی دستگاه نظارت ، طرف اول حق فسخ قرارداد را خواهد داشت . شریک اول پس از فسخ حق تسلم کلیه تخم ها فارغ از این که در چه مرحله ای از رشد باشند را برای خود محفوظ نگاه می دارد .

2 - در صورتی که قرارداد مشارکت به هر دلیل قبل از انقضا مدت فسخ گردد و سود آن قابل محاسبه باشد ، به تناسب مندرج در قرارداد تقسیم صورت خواهد پذیرفت .

3 - در فسخ قبل از موعد هرگاه سود قابل محاسبه نباشد و مقداری از کار توسط شریک دوم انجام شده باشد ، به تشخیص داور مرضی الطرفین اجرت شریک محاسبه و به وی پرداخت می گردد .

4 - شریک اول در صورت فسخ به یکی از علل فوق به صرف اعلام کتبی به طرف دوم و بدون نیاز به هیچ گونه تشریفات اداری و قضایی اقدام به ضبط تضامین مندرج در قرارداد خواهد نمود .

ماده 10 - تضامین

1 - شریک دوم کلیه حقوق قانونی خویش اعم از مالکیت عین و منفعت  شش دانگ پلاک ثبتی

به نشانی :

را  بموجب  قرارداد رسمی تنظیمی  در دفتر اسناد رسمی  مورد تایید شریک اول به عنوان وثیقه و تضمین انجام تعهدات قراردادی و غیرقراردادی  با ارائه آخرین برگه استعلام ثبتی  به روز شده  در رهن شریک اول  قرار  خواهد داد. شریک دوم متعهد است وکالت نامه بلاعزل با موضوع فروش پلاک ثبتی فوق الذکر به نام شریک اول تنظیم نموده  تا در صورت انجام تخلف از اجرا یا حسن اجرای تعهدات شریک اول حق داشته باشد عین پلاک  ثبتی  مذکور را  بر مبنای وکالت نامه بلاعزل فروش به نام خویش منتقل نموده و وجوه حاصل از انعقاد معامله در خصوص پلاک مذکور را به نفع خویش تملیک نماید. ضمناً به موجب این توافقنامه مقرر گردید که وکالتنامه بلاعزل بوده وشریک دوم حق عزل و یا ضم وکیل یا امین را از خود سلب و ساقط نموده و اقرار و اعلام نموده که هیچگونه معامله‌ای  اعم از عین یا منفعت نسبت به پلاک مذکور انجام نداده و تا زمان تداوم قرارداد و عدم تسویه حساب نیز هیچگونه حق و حقوقی در خصوص واگذاری آن اعم از عین یا منفعت نداشته و در صورت انعقاد مسئولیت آن بعهده خود  وی می‌باشد . در کلیه موارد فوق شریک دوم حق هر گونه ادعا یا اعتراض را از خود سلب وساقط نموده و چنانچه اعتراض یا ادعایی عمل آید از درجه اعتبار ساقط است. وثیقه مزبور تا تسویه کامل دیون اعم از اصل کارمزد ، سود ، خسارات به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند .هرگونه عرصه و اعیانی ، تاسیسات ، ابنیه ، مستحدثات و هر آن چه متصلا یا منفصلا به ملک مزبور اضافه شود داخل در وثیقه فوق الذکر بوده و از توابع آن به شمار خواهد آمد .

2 - شریک دوم  متعهد می گردد در تاریخ انعقاد قرارداد    فقره چک به شماره                     جمعا   به مبلغ                        ریال با اعطاء نمایندگی جهت درج تاریخ در اختیار شریک دوم قرار دهد. در صورتی که شریک دوم به الزامات و تعهدات خود عمل ننماید و موجبات بروز خسارت به طرف اول را از فراهم آورد یا به علت تعدی یا تفریط یا عدم رعایت دقیق دستورالعمل های شریک اول و یا مندرجات قرارداد حاضر یا به هر دلیل دیگر موجبات حدوث زیان به شریک اول را فراهم آورد ، شریک اول مجاز خواهد بود تمامی چک ها را به نفع خود به اجرا گذارد .

3 - تضامین مندرج در این قرارداد پس از اتمام و اجرای پروژه و تسویه حساب نهایی و قطعی و نهایی ، طی صورت مجلس کتبی به شریک دوم مسترد می گردد .

ماده 11 –قوه قهریه

حوادث قهریه انحصاراً جنگ و شورش های داخلی یا سیلاب ها و آتش سوزی ها فراگیر می باشد و میتواند به عنوان وقایع غیر قابل کنترل پذیرفته شده و مانع اجرای موقت تعهدات قراردادی باشد. در صورت بروز چنین مسائل و حوادثی در صورتیکه قابل پیش بینی نبوده  و خارج از حدود کنترل متعارف باشند و منتسب به هر یک از طرفین  قرارداد نباشد ، طرفین از انجام تعهدات خویش موقتامعذور خواهند بود   و تا زمانی که این حوادث وجود دارند قرارداد معلق خواهد ماند ومدت تعلیق به مدت قرارداد اضافه خواهد شد لیکن شریک اول می تواند در صورت صلاحدید و با گذشت 10 روز از زمان اطلاع  از  وقوع این گونه حوادث قرارداد را فسخ کند.

طرفین بایستی ظرف ......... روز از تاریخ وقوع حوادث فوق طرف مقابل را آگاه سازند در غیر اینصورت قابلیت استناد به این ماده را نخواهند داشت .

 

ماده 12 –مرجع حل اختلاف

1 - در صورت بروزهرگونه اختلاف احتمالی در تفسیر  ، اعمال  یا  اجرای قرارداد ابتدائاً مورد اختلاف از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین و یا نمایندگان آن ها حل و فصل خواهد شد و در صورت عدم  حصول  توافق داور مورد تایید ریاست سازمان اقتصادی کوثر اختلاف را حل و فصل خواهد نمود . رای داور فوق الذکر قاطع دعوی بوده و برای طرفین لازم الاجرا می باشد  و طرفین حق اعتراض  به رای صادره را از خویش سلب می نمایند.مقر داوری و زمان آن نیز به تشخیص ریاست سازمان اقتصادی کوثر تعیین خواهد شد .

2 - هر نوع ابلاغ و اطلاع به داور طی اظهارنامه قانونی به محل اقامت ایشان به عمل می آید .

3 - طرفین موظف به همکاری با داور و تحویل اسناد و مدارک مورد نیاز به داور می باشند .

4 - داور حق اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری یا سایر اشخاص خبره را برای حل و فصل اختلاف فی مابین دارد.

5 - ابلاغ رای داور به طرفین در .............................. به عمل خواهد آمد .

6 - اندراج شرط داوری در قرارداد حاضر به هیچ عنوان مسقط حق شریک اول برای پیگیری کیفری نخواهد بود.

ماده 13 - قانون حاکم

این قرارداد از هر جهت تابع قوانین و نظامات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

 

 

ماده 14 - اقامتگاه  قانونی طرفین قرارداد

اقامتگاه قانونی طرفین همان است که در صدر این قرارداد بیان شده و کلیه اوراق اداری و قضایی و نامه های ارسالی به نشانی های مذکور ابلاغ و قانونی محسوب شده و معتبر خواهد بود،مگر اینکه تغییر اقامتگاه حداقل یک هفته قبل کتباً به اطلاع طرفین برسد و در صورت عدم اعلام طرفین  نمی توانند متعرض این امر باشند .

ماده 15 –مقررات متفرقه

1 - طرفین ملزم شدند که تمام سرمایه و سود مربوط به این مشارکت را در حساب شماره ................................ نزد بانک ............................. شعبه ................................ که به نام طرف اول افتتاح گردیده متمرکز نمایند .

2 - پرداخت کسورات قانونی مربوط به انجام پروژه و سایر امور مرتبط با قرارداد بر عهده شریک دوم است .

3 - روش سرمایه گذاری و نحوه دقیق تقسیم سود حاصله دوران مشارکت بر اساس جداول ضمیمه به شماره ....... خواهد بود .

4 -  کلیه عملیات محاسباتی و حسابداری مالی این مشارکت باید در دفتر / دفاتر حسابداری مالی این مشارکت ثبت گردد . هر عمل حسابداری باید با قید در این دفتر به امضا طرفین برسد . صفحات اول و آخر تمامی دفاتر حسابداری باید به امضای طرفین برسد والا از حیز اعتبار ساقط و غیرقابل استناد خواهند بود . طرفین حق هیچ گونه خدشه ، تراشیدگی ، الحاق و .......... را نخواهند داشت .

ماده 15 - نسخ قرارداد

این قرارداد   در        نسخه و                  صفحه  و             ماده    و        بند دارای اعتبار واحد تنظیم  شده  و طرفین ملزم به اجرای مفاد آن می باشند .

    

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.