نمونه قرارداد خرید و تحویل کالا در ایران و خارج از کشور

نمونه-قرارداد-خرید-و-تحویل-کالا-در-ایران-و-خارج-از-کشور

نمونه قرارداد خرید و تحویل کالا در ایران و خارج از کشور

 گروه حقوقی قرارداد های داخلی و بین الملل : عباس بشیری ، سعید خمسه و علی اصغر عیوض پور

قرارداد

این قرارداد در تاریخ  ..............بین شرکت ...................به نمایندگی..............که در این قرارداد خریدار  نامیده می شود از یک طرف و شرکت ................... به نمایندگی...........................که از این پس فروشنده نامیده می شود با شرایط و ضوایط ذیل منعقد گردید:

ماده یک-موضوع قرارداد

موضوع قرارداد عبارت است از خرید و تحویل کالا و اجناس مطابق مشخصات مندرج در پیوست شماره ................قرارداد که در این قرارداد کالا نامیده می شود.

ماده دو مبلغ قرارداد

قیمت موضوع ماده یک این قرارداد با احتساب کلیه عوارض قانونی جمعا به مبلغ ...............تعیین گردید.

تبصره-کلیه قیمت های مندرج در قرارداد ثابت و قطعی خواهد بود و هر گونه تعدیل و یا تغییر در موضوع و قیمت قرارداد با توافق کتبی طرفین صورت خواهد گرفت.

ماده سه-شرایط تنفیذ قرارداد

این قرارداد با اجرای کلیه موارد ذیل تنفیذ خواهد گردید:

1-امضاء و مبادله قرارداد

2-تسلیم تضمین تعهدات توسط فروشنده

تبصره- فروشنده موظف است ظرف مدت .....  از تاریخ امضاء قرارداد، ضمانت نامه مورد قبول را جهت تضمین انجام تعهدات ارائه نماید.

ماده چهار- مدت تحویل و حمل و تخلیه

فروشنده متعهد است کالا موضوع این قرارداد را حداکثر ظرف مدت ....... از تاریخ تنفیذ قرارداد تحویل نماید. ضمنا تاریخ تحویل، زمان وصول کالا به آدرس ........................................................ خواهد بود.بدیهی است هزینه حمل کالا ها توسط فروشنده پرداخت خواهد گردید.

ماده پنج- شرایط پرداخت

1) معادل...............درصد از مبلغ کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت  در قبال ضمانت نامه بانکی به همان مبلغ پرداخت خواهد گردید و ...............درصد باقی مانده نیز پس از حمل و تحویل کالا به نشانی اعلامی در این قرارداد و تایید کمیت و کیفیت ان از سوی خریدار پرداخت خواهد شد.

تبصره 1- به پیش پرداخت هیچ گونه کسوری تعلق نخواهد گرفت.

تبصره 2- پیش پرداخت ظرف مدت ......هفته از تاریخ تسلیم  تضمین قابل قبول خریدار به فروشنده ، پرداخت خواهد شد.

2)معادل ................درصد  مبلغ قرارداد ، حداکثر ظرف مدت ..... پس از تحویل کالا موضوع قرارداد به محل تحویل درمقابل صورتحساب و اسناد حمل به فروشنده پرداخت خواهد شد. از هر یک پرداخت های این بند کلیه کسورات قانونی، درصد پیش پرداخت ها، هزینه های ملحقات به فروشنده کسر خواهد شد.

تبصره 1- پیش پرداخت تادیه شده به فروشنده با تحویل کلیه کالا هاو اجناس و ملحقات موضوع قرارداد در محل تحویل، کلا مستهلک و تضمین پیش پرداخت عینا به فروشنده مسترد خواهد شد.

تبصره 2- خریدار متعهد می گردد پس از پایان دوران گارانتی مندرج در بند دو ماده 7 قرارداد، کالاهای موضوع قرارداد و عملکرد صحیح آن و با تایید کارشناس خریدار مبنی بر عدم وجود نقص ، ضمانت نامه بانکی موضوع سپرده حسن انجام تعهدات را به فروشنده مسترد نماید.

تبصره 3- چنانچه به هر دلیلی خریدار نتواند در مدت قرارداد کالا را تحویل بگیرد این مدت بدون تغییر سایر شرایط قابل تمدید خواهد بود.

ماده شش- کنترل کیفیت و بسته بندی

1)کیفیت محصولات موضوع این قرارداد بر اساس مدارک اخذ شده از مبدأ فروش (کشور سازنده) بوده که عینا به خریدار تسلیم می گردد.

2)محصولات موضوع قرارداد بر اساس استاندارد بسته بندی کشور مبدأ، بسته بندی و تحویل خواهد شد.

ماده هفت-تعهدات فروشنده

1)فروشنده متعهد است کالای موضوع قرارداد را مطابق با مشخصات تأیید شده موضوع ماده یک این قرارداد در مدت تعیین شده تحویل نماید . در صورت عدم تایید کارشناس، فروشنده موظف است نسبت به رفع عیب،تعمیروتعویض موضوع قرارداد حداکثر به مدت ..... روز اقدام نماید.

2)دوره گارانتی به مدت ......... از تاریخ تحویل کالا به خریدار خواهد بود. کلیه هزینه های ایاب و ذهاب ، تعمیرات و تعویض کالا ها بر عهده فروشنده می باشد و از این بابت حق مطالبه هیچ گونه وجهی را از خریدار نخواهد داشت و چنانچه فروشنده بنا بر هر دلیلی به غیر از موارد فورس ماژور ، در زمان ذکر شده نسبت به رفع عیب، تعمیر و تعویض کالا اقدام ننماید، خریدار مجاز خواهد بود رأسا اقدام و هزینه انجام شده را از محل سپرده فروشنده برداشت نماید.

3)فروشنده متعهد به انجام و اجرای موضوع قرارداد ظرف مدت قرارداد بوده و در صورت هرگونه تأخیر موظف است به ازاء هر روز تأخیر .....مبلغ ارزش کالای باقی مانده را به عنوان خسارت ناشی از  تاخیر انجام تعهد، به خریدار پرداخت نماید. خریدار می تواند ضمن الزام فروشنده به انجام تعهد ،خسارت مزبور را تا تا تاریخ اجرای تعهد فوشنده راسا محاسبه و آن را از محل تضامین  و مبلغ قرارداد استیفا نماید. ضمنا چنانچه تاخیر در مورد بحث بیش از ....... به طول انجامد خریدار می تواند در صورت صلاحدید اقدام به فسخ قرارداد نموده که در این صورت مبلغ تضامین فوق الذکر مطابق و به میزان ماده 8 این قرارداد به نفع خریدار کسر خواهد شد.

4)فروشنده موظف است کالا ها را طبق قرارداد و در حدود مشخصات و اسناد و مدارک اعلامی از سوی خریدار و طبق استاندارد معمول تحویل دهد.

5)فروشنده موظف است تاریخ ورود کالا به محل تحویل را کتبا ابلاغ نماید.

ماده هشت- فسخ قرارداد به علت تخلف فروشنده

در صورتی که معلوم شود که فروشنده عوامل لازم برای انجام موضوع قرارداد را به موقع فراهم نساخته و یا دقت لازم را که انتظار می رود در انجام وظایف محوله اعمال نمی کند  و یا در صورتی که تحویل موضوع

تبصره : بند فوق در صورت بروز فورس ماژور قابل اجرا نبوده و صرفا بعد از رفع مانع حسارت محاسبه خواهد گردید.

قرارداد به علت اهمال یا تقصیر فروشنده بیش از ...... مدت پیش بینی شده در قرارداد تجاوز کند و یا منافع خریدار را ملحوظ ننماید و رعایت شرایط قرارداد و یا اصول متعارف قرارداد را ننماید، خریدار به فروشنده اخطار خواهد کرد که نواقص و معایب کار خود را بر طرف سازد. در صورتی که در پایان مدت مذکور فروشنده مطابق اخطار خریدار عمل نکرد باشد خریدار حق خواهد داشت این قرارداد را با  اخطار کتبی ...... روزه و رعایت نکات ذیل فسخ نماید و بخش تکمیل نشده قرارداد را به قیمتی که بر مبنای عرف روز در زمان واگذاری آن منطقی باشد رأسا انجام داده یا به شخص ثالث واگذا نماید. فروشنده باید هر مبلغی از قیمت قرارداد را که قبلا در رابطه با خدمات انجام نشده یا هر بخش تکمیل نشده قرارداد باشد به خریدار باز پرداخت نماید در این صورت کلیه تضمین ها و سپرده های فرشنده تا پایان کار بخش های تکمیل نیافته آزاد نخواهد شد.

ماده نه- سایر شرایط قرارداد

1)این قرارداد تابع قانون کشور جمهوری اسلامی ایران است  و بر اساس آن تفسیر خواهد شد.

2)زبان قرارداد و مکاتبات فی‌ما بین طرفین فارسی است و تمامی اسناد بایستی با ترجمه فارسی مبادله شود.

3)غیر از تعطیلات رسمی کشور سایر تعطیلات که از طریق دولت انجام می گیرد به زمان کاری برای تحویل کالای مورد قرارداد اضافه می شود.

4)حوادت قهریه و فورس ماژور بنا به تعریف قانونی برای مدت قرارداد و انجام تعهد لازم الاجرا می باشد.

5)تغییر سیاست های ارزی، مقررات گمرکی و واردات کالا هیچگونه خللی در انجام مفاد این قرارداد و بهای ان وارد نخواهد ساخت.

6)فروشنده حق واگذاری موضوع این قرارداد را جزا یا کلا به اشخاص ثالث حقیقی و حقوقی ندارد.

7)پرداخت بیمه / مالیات و سایر کسورات قانونی این قرارداد در صورتی که تعلق گیرد بر عهده فروشنده می باشد.

8)در صورت بروز هرگونه اختلاف ناشی از تفسیر و یا اجرای مفاد این قرارداد، طرفین بدوا با مذاکره و مصالحه حل و فصل خواهند نمود در غیر این صورت طرفین توافق نمودند که مورد اختلاف را از طریق داوری و تشکیل هایت داوری سه نفره حل خواهند نمود.

8-1)داوری بر اساس فصل داوری آیین دادرسی مدنی صورت می گیرد.

8-2)حق الزحمه داوری طبق آیین نامه اجرایی وزارت دادگستری می باشد.

8-3)هرگونه ابلاغ و اطلاع به داور طبق اظهارنامه رسمی به عمل می آید.

 

 

ماده ده- نشانی طرفین واخطار

خریدار:

فروشنده:

هرگونه اخطار یا اعلام رضایت و موافقت که از طرف هر یک از طرفین به طرف دیگر داده می شود باید به وسیله تلگراف، تلکس یا پست سفارشی هوایی و یا موارد دیگر که وجه آن قبلاً پرداخت شده باشد مطابق نشانی مندرج ارسال  گردد و هرگونه اخطار یا اعلام رضایت یا موافقت که به ترتیب فوق ارسال گردد پس از پایان مدتی که طبق معمول چنین مکاتبات و مخابراتی (بر حسب مورد ) واصل می گردد ابلاغ شده تلقی خواهد شد و برای اثبات  چنین ابلاغی کافی است ثابت شود که تلگرام یا نامه حاوی اخطار یا اعلام رضایت یا موافقت به نشانی صحیح  وبا وجه پرداخت شده قبلی به وسیله پست فرستاده شده است .

ماده11- نسخ و اعتبار قرارداد

این قرارداد در ..... ماده و ..... بند و .....تبصره در دونسخه که در حکم واحدند تنظیم و میان طرفین مبادله شد.

    

پست های مرتبط

ماده-117-قانون-ثبت-درباره-معامله-معارض-چه-می-گوید؟

ماده 117 قانون ثبت درباره معامله معارض چه می گوید؟

ماده 117 قانون ثبت درباره معامله معارض چه می گوید؟ [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.