طرح دستبند الکترونیکی از امروز در تهران اجرایی می شود

طرح-دستبند-الکترونیکی-از-امروز-در-تهران-اجرایی-می-شود

طرح دستبند الکترونیکی از امروز در تهران اجرایی می شود

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از اجرایی شدن طرح دستبند الکترونیکی از امروز به صورت آزمایشی در استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در جلسه‌ای پیرامون برون سپاری امور توسعه دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در قزوین،  اظهار کرد: اجازه اجرای طرح دستبند الکترونیکی از ناحیه دادگاه‌های تهران صادر شده و به صورت آزمایشی از امروز در استان تهران اجرا می‌شود این طرح در نظر دارد تا در سراسر استان‌های کشور اجرایی شود. وی افزود: برای اجرای طرح دستبند الکترونیکی سیستم‌های این طرح طراحی شده و در اتاق کنترل مورد بررسی قرار گرفته در همین راستا با نظارت سازمان زندان‌ها توسط اتاق نظارت الکترونیکی اجرا می‌شود.

شهریاری عنوان کرد: اجرای طرح دستبند الکترونیکی با صدور مجوز از دادگاه‌های استان تهران به صورت آزمایشی در 10 مورد انجام می‌شود که در محدوده شهرداری تهران طبق حکم قضایی به اجرا می‌آید.

وی افزود: این طرح بعد از اجرای مرحله آزمایشی و بعد از تصویب آیین‌نامه حبس الکترونیک به صورت سراسری در استان‌ها برگزار می‌شود.

شهریاری گفت: دستبندی وجود دارد که در محدوده جغرافیایی منطقه بوده و توسط سامانه نظارت بیرونی انجام می‌شود و سامانه نظارت درونی در محدوده منزل در قالب حبس خانگی است و این ترکیب این دو سیستم باهم امکان‌پذیر است.

 ضرورت توسعه خدمات و نشر آرمان‌های انقلاب در فضای مجازی

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اظهار کرد: فضای مجازی یکی از مهم‌ترین بسترها در انقلاب اسلامی برای ایجاد توسعه، نشر اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی به دیگر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی است.  شهریاری با اشاره به اهمیت فضای مجازی در بیان ارزش‌های انقلابی، افزود: نقش فضای مجازی برای بیان ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و شناساندن آن به مردم جهان بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی نیز در دو دهه أخیر از این فضا برای نشر اخبار کذب و توطئه‌های خود در مقابل آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده است.

وی با اشاره به نقش آرمان‌‌ها و پیام انقلاب اسلامی به مردم دیگر کشورها برای بیداری اسلامی در سرزمین اسلامی سراسر جهان که موجب بیداری اسلامی در عصر حاضر شده است، عنوان کرد: با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در هدایت مسیر انقلاب اسلامی و الگو شدن این انقلاب برای مردم دیگر کشورها نیازمند نشر این آرمان‌ها است.

شهریاری افزود: اگر بیداری اسلامی تاکنون در کشورهای منطقه به طول انجامیده بی‌تأثیر از نقش کم‌رنگ فضای مجازی در کشور نبوده و باید با توجه به لزوم استفاده از تکنولوژی و فناوری روز برای کاربردهای علمی، خدماتی و تحقیقاتی از فرصت‌های دیگر این عرصه در تمام عرصه‌ها به نحو مطلوب استفاده کرد. وی به لزوم فراگیری و اجرای تصویبات و تدابیر امنیتی قوه قضاییه در کاهش تخلفات و جرایم در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمنان امروز با استفاده از فضای مجازی به نشر تروریست، فحشا، ظلم و اخبار کاذب در فضای مجازی اقدام کرده که متولیان عرصه‌های فناوری نیز برای پیشگیری از جرایم در فضای مجازی همت خود را به‌کار گرفته و در کشور در اجرایی کردن طرح‌های امنیتی در این حوزه مؤفق عمل کرده‌ایم. شهریاری گفت: فضای مجازی یکی از مهم‌ترین بسترها در انقلاب اسلامی برای توسعه اهداف انقلاب اسلامی و نشر آرمان‌ها و ارائه خدمت به مردم است.

 ابلاغ احکام قضایی به صورت الکترونیکی در کشور

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: اهداف قوه قضاییه در ارائه خدمات الکترونیکی در سه بعد طرح‌ریزی شده است که با ارتقای فناوری با سیستم تکنولوژی در برون و درون سازمانی به یک خدمت متعال به مردم تبدیل می‌شود.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات طرح عدالت الکترونیک در سال 88 از سه جهت طرح‌ریزی شده که بعد نخست آن استفاده از فناوری به سمت و سوی شکیل و مدرن بودن سیستم حاکمیتی قوه قضا را نشان می‌دهد.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه عنوان کرد: متولیان دستگاه قضا خود را ملزم به استفاده از فناوری در امور حاکمیتی درون و برون سازمانی کرده که از آن به عنوان خدمت روی میز مردم می‌توان نام برد.

شهریاری با اشاره به مشکلات ارائه و کاربرد فناوری در سازمان‌ها و قوه قضاییه تصریح کرد: عدم قبول برخی مسئولان درون سازمان‌های دولتی و حکومتی، هزینه‌بر بودن راه‌اندازی فناوری در سیستم سازمان‌ها و عدم ثبت و ضبط اطلاعات به علت تجمع بیش از حد مراجعان دستگاه‌ها از جمله این مشکلات است. به گفته وی، ابلاغ نامه‌ها و حکم مراجعان سالیانه بیش از 100 میلیارد تومان هزینه در پی داشته است. رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به خدمات نگاه سه جانبه فناوری با مشارکت بخش خصوصی در قوه‌قضاییه مطرح کرد: از انواع خدمات فناوری می‌توان به ارائه نوبت‌دهی، ثبت 20 نوع اطلاعات مراجعان و ارائه خدمات رفاهی به آنان به مراکز قوه قضا اشاره کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

شرط-وکالت-زوجه-در-طلاق

شرط وکالت زوجه در طلاق

طلاق به معنای انحلال عقد نکاح دایم با رعایت تشریفات ویژه است و مطابق ماده 1133 قانون مدنی، مرد هرگاه [...]

کدام-جرایم-مشمول-طرح-دستبند-الکترونیکی-می-شود؟

کدام جرایم مشمول طرح دستبند الکترونیکی می شود؟

اجرای طرح دستبند الکترونیک، شیوه‌ای خاص از مجازات مرسوم به زندان باز بوده و در بسیاری از کشورهای دنی [...]

تعلیق-دو-دفتر-خدمات-الکترونیک-قضایی-به-دلیل-تخلف

تعلیق دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی به دلیل تخلف

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت در سال گذشته دو دفتر از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ک [...]

شرایط-شکایت-کیفری-از-صادر-کننده-چک-برگشتی

شرایط شکایت کیفری از صادر کننده چک برگشتی

چک برگشتی یا چک بلامحل به چکی گفته می­ شود که دارنده­‌ چک هنگامی که برای وصول مبلغ آن به بانک مراجعه [...]

بدرقه-وکلای-بازداشت-شده-با-دستبند-و-لباس-زندان-توجیهی-ندارد

بدرقه وکلای بازداشت شده با دستبند و لباس زندان توجیهی ندارد

یک عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری در یادداشتی از نحوه بدرقه وکلایی که اخیراً مقابل مجلس شورای ا [...]

حبس-خانگی-رای-جایگزین-حبس-برای-متهم-شکار-غیرمجاز

حبس خانگی رای جایگزین حبس برای متهم شکار غیرمجاز

قاضی مرادی از رای جایگزین حبس برای متهم شکار غیرمجاز و حبس خانگی در محدوده تحت نظارت الکترونیکی وی خ [...]

آیین-نامه-اجرایی-بندهای-(ج)-و-(ی)-تبصره-(12)-ماده-واحده-قانون-بودجه-سال-1398-کل-کشور

آیین نامه اجرایی بندهای (ج) و (ی) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور

هیأت وزیران در جلسه 28 1 1398 به پیشنهاد مشترک سازمان­‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کش [...]

ایجاد-سامانه-الکترونیکی-برای-حل-مشکل-توزیع-کالاهای-اساسی

ایجاد سامانه الکترونیکی برای حل مشکل توزیع کالاهای اساسی

معاون دادستان در دادسرای انقلاب مشهد از راه‌اندازی سامانه‌ الکترونیکی برای برطرف شدن مشکلات موجود در [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.