دیدار معاون وزیر دادگستری با وزیر دادگستری اتریش در وین

دیدار-معاون-وزیر-دادگستری-با-وزیر-دادگستری-اتریش-در-وین

دیدار معاون وزیر دادگستری با وزیر دادگستری اتریش در وین

 محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رئیس هیأت ایرانی که بنا به دعوت وزیر امور خانواده و کودکان اتریش برای شرکت و ایراد سخنرانی در کنفرانس بین المللی "بسوی دوران کودکی بدون تنبیه بدنی" به اتریش سفر کرده بود با وزیر دادگستری اتریش در کاخ دادگستری این کشور دیدار و گفتگو کرد.


در این دیدار که مظفر الوندی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، فلاح، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و عسگری، رایزن سیاسی سفارت نیز حضور داشتند، عباسی با تشکر و قدردانی از دولت و ملت اتریش در میزبانی مذاکرات برجام گفت: در دیداری که دو هفته قبل در سنت پتربورگ داشتیم مقرر شد موضوع همکاری های دو جانبه در زمینه های حقوقی و قضایی در دستور کار این جلسه قرار گیرد.

عباسی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه سوق الجیشی آسیای غربی، خلیج فارس و دریای خزر دارای جایگاهی ممتاز و محور صلح و ثبات منطقه است و اتریش نیز در مرکز اروپا و در سطح بین المللی به لحاظ موقعیت سیاسی دارای نقشی فعال و سازنده در مناسبات بین المللی است.

وی با بیان این مطلب که با روی کار آمدن دکتر روحانی، رییس محترم جمهوری اسلامی ایران، تأکید ایشان بر توسعه و تعمیق مناسبات در همه زمینه هاست تصریح کرد: سفر جناب آقای فیشر، رییس محترم جمهوری اتریش به ایران نیز مؤید این سیاست است؛ بدون تردید توسعه مناسبات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری ایجاب می کند که ما با توسعه مناسبات خود در زمینه های حقوقی و قضایی به حمایت از مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور بپردازیم.

معاون وزیر دادگستری در خصوص پدیده تروریسم اظهار کرد: پدیده های تلخ تروریسم، یکجانبه گرایی و افراط گرایی، صلح و ثبات بین المللی را تهدید می کند. جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم است. در چند عملیات تروریستی، رییس جمهور، نخست وزیر، رییس دیوانعالی و دهها نماینده مجلس ما را ترور کردند و متأسفانه هم اکنون این تروریست ها در برخی کشورهای اروپایی مورد حمایت آنها هستند. سیاست دوگانه برخی کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم موجب گسترش تروریسم می شود و کشور اتریش به عنوان یک کشور تأثیر گذار در مناسبات بین المللی می تواند در این عرصه ها نقش فعال تری ایفا نماید.

وی افزود: در خصوص روابط حقوقی و قضایی بین دو کشور با توجه به امضای یادداشت تفاهم سال 2000 بین دو کشور، ما آمادگی داریم مذاکرات خود را در زمینه های معاضدت قضایی در امور مدنی، کیفری و تجاری، انتقال محکومان و استرداد مجرمین آغاز نمائیم و با توجه به گسترش روزافزون توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور یک راه میانبر که زودتر ما را به نتیجه می رساند ایجاد مرکز حکمیت و مشاوره در امور تجاری بین دو کشور است.

عباسی خاطرنشان کرد: ما می توانیم گفت‌وگوهای حقوقی در زمینه های مختلف حقوق اسلام و غرب، حقوق زنان، حقوق کودکان و حقوق بشر را بین اندیشمندان دو کشور آغاز نمائیم. همچنانکه برگزاری شش دوره گفتگوهای ادیان بین اسلام و مسیحیت و اندیشمندان دو کشور نتایج خوبی به همراه داشته و موجبات نزدیکی دیدگاهها و مفاهمه بیشتر شده است.

ولفانگ برندشتتر، وزیر دادگستری اتریش نیز با ابراز خوشحالی از این دیدار گفت: پیشنهاد مشخص من این است که یادداشت تفاهم حقوقی تهیه کنیم و در سفر آتی رییس جمهور اسلامی ایران، به امضای رؤسای جمهور دو کشور برسد. به طور مشخص ما می توانیم مذاکرات خود در زمینه های معاضدت حقوقی، کیفری و تجاری را آغاز نمائیم.

وزیر دادگستری اتریش در ادامه با اشاره به یادداشت تفاهم حقوقی بین ایران و اتریش گفت یادداشت تفاهم منعقد شده می تواند مبنای کار ما برای شروع مذاکرات باشد.

وی سپس به گسترش تروریسم، سلفی گری و افراط گرایی در جوامع اروپایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعدادی از این سلفی ها در زندان های ما بسر می برند، لذا ما مایل هستیم از تجربیات جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی استفاده کنیم؛ خوشبختانه در تفاهم نامه قبلی، بندی به مبارزه با تروریسم اختصاص دارد که از همین امکان استفاده می کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

درباره-قرارداد-مطابق-قانون-کار-چه-می-دانید؟

درباره قرارداد مطابق قانون کار چه می دانید؟

قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین باید مطابق اطلاعات جامع نوع کار یا وظیفه‌ای که کارگر باید به [...]

شرایط-اصلی-قرارداد-کار

شرایط اصلی قرارداد کار

قرارداد کار از جمله عقودی است که می‌تواند به هر شکلی اعم از کتبی و شفاهی منعقد شود، اگرچه در شرایط ت [...]

نکاح-دائم،-شرط-ایجاد-توراث-میان-زوجین

نکاح دائم، شرط ایجاد توراث میان زوجین

طبق قانون مدنی در صورتی که متوفی فرزندی نداشته باشد، سهم زن از اموال شوهرش یک چهارم است در حالی که ا [...]

پیشنهاد-تشکیل-اتاق-داوری-تجاری-میان-ایران-و-عراق

پیشنهاد تشکیل اتاق داوری تجاری میان ایران و عراق

وزیر دادگستری در دیدار با همتای عراقی خود، پیشنهاد تشکیل اتاق داوری تجاری بین ایران و عراق را مطرح ک [...]

افتتاح-دومین-مرکز-دیدار-با-کودکان-طلاق-در-زاهدان

افتتاح دومین مرکز دیدار با کودکان طلاق در زاهدان

حمیدان گفت دومین مرکز ملاقات با کودکان طلاق با عنوان مرکز دیدار با فرشتگان در پارک لاله زاهدان افتتا [...]

شرکت-ایران-در-المپیاد-حقوق-داوری-تجاری-بین-المللی-برای-سومین-بار

شرکت ایران در المپیاد حقوق داوری تجاری بین المللی برای سومین بار

در خصوص برگزاری المپیاد جهانی حقوق داوری تجاری بین المللی (ویس موت) گفت ویس موت نوعی از المپیاد در ر [...]

انتشار-جلد-جدید-کتاب-مشروح-مذاکرات-و-آراء-هیات-عمومی-دیوان-عالی

انتشار جلد جدید کتاب مشروح مذاکرات و آراء هیات عمومی دیوان عالی

جلد بیستم کتاب مشروح مذاکرات و آراء هیات عمومی دیوان عالی کشور به چاپ رسید [...]

دل-به-دریای-مرگ-زدن

دل به دریای مرگ زدن

با شروع فصل گرما، شمار تلفات غرق شدگی افزایش می یابد ،غرق شدگی یکی از علل مرگ و میرهای غیرعمدی است ک [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.