یک جاعل حرفه ای دستگیر شد

یک-جاعل-حرفه-ای-دستگیر-شد

یک جاعل حرفه ای دستگیر شد

با تلاش حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح جاعل عنوان کارمند این سازمان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های وی بیش از 4500 فقره کارت شناسایی جعلی سازمان قضایی نیروهای مسلح، قوه قضائیه و سایر ارگان ها به همراه مهرهای ساختگی نهادهای مختلف کشف شد.

به گزارش ایسنا، احمد غلامی مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح در حاشیه هشتمین همایش مسئولان حفاظت و اطلاعات این سازمان با اعلام این خبر گفت: فردی با مراجعه به حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح از شخصی که در جریان یک مشاجره خیابانی خود را مأمور سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی و با دست بند مبادرت به ضرب و شتم فرزند وی نموده بود، شکایت  کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

وی افزود: با اظهارات شاکی مبنی بر این‌که این شخص پس از حضور مأموران انتظامی در محل، کارت شناسایی و حکم ماموریت سازمان قضایی نیروهای مسلح را نشان داده و در این گیرودار با برجای گذاشتن موتورسیکلت و کیف شخصی از محل گریخته، سرنخ های خوبی بدست آمد.

وی ادامه داد: با این شکایت، تحقیقات تخصصی توسط حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح آغاز و خوشبختانه هویت ضارب شناسایی شد.

غلامی با اشاره به این که این شخص هیچ رابطه استخدامی با سازمان قضایی نیروهای مسلح نداشت، افزود: بررسی سوابق این شخص نشان داد که دارای چند فقره سابقه محکومیت کیفری بوده و بارها از سوی نیروهای امنیتی تحت پیگرد قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان این‌که «این شخص به صورت باندی و حرفه ای و با چندین نام مستعار فعالیت می‌کرد»، افزود: به همین خاطر یک سری اقداماتِ اطلاعاتی در دستور کار قرار گرفت نهایتاً با پیگیری های حفاظت و تلاش ضابطان، محل های اختفاء متهم شناسایی و با حکم مقام قضایی دستگیر شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی از منزل و محل کار این شخص 2000 فقره کارت شناسایی جعلی سازمان قضایی نیروهای مسلح، 2500 فقره کارت شناسایی قوه‌قضائیه، سربرگ و کارت شناسایی جعلی سپاه و شهرداری، شناسنامه جعلی، حکم بازرسی و پلمب منازل خالی از سکنه، مُهرهای شعب مختلف دادگاه و دادسرای عمومی، دادسرا و دادگاه انقلاب، آگاهی، کلانتری ها و ادارات دولتی، اسناد ثبتی، شوکر، گاز اشک‌آور، دست بند و مواد روان گردان کشف شد.

بنا به گفته مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح متهم صریحا اعتراف نموده که از نام سازمان قضایی نیروهای مسلح برای کلاهبرداری، مدرک سازی و پیشبرد کارهای غیرقانونی خود و جلوگیری از دخالت مأموران نیروی انتظامی و کسب شهرت بهره برده تا جایی که در اجاره اماکن تجاری، شغلش را کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام و نشانی سازمان قضایی را در اجاره نامه قید کرده است.

غلامی اضافه کرد: متهم مُهرهای جعلی را با خرید یک دستگاه ساخت مهر، ساخته و به تنهایی به طراحی و جعل کارت سازمان قضایی نیروهای مسلح و قوه قضائیه و سایر نهادها پرداخته و با معرفی نامه جعلی قوه قضائیه کارت ها را چاپ کرده است.

وی با اشاره به این که بخشی از کارت های شناسایی و مهرها هیچ شباهتی با کارت های اصلی ندارد، تصریح کرد: هموطنان گرامی در صورت برخورد با اشخاصی که به هر نحوی قصد سوءاستفاده از عنوان سازمان قضایی نیروهای مسلح را دارند، از طریق شماره تلفن گویای 82900-021 و بخش گزارش های مردمی درگاه الکترونیکی سازمان به آدرس www.imj.ir  موضوع را گزارش نمایند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مصرف-مواد-روان-گردان-خواهر-را-به-کام-مرگ-کشاند،-پسر-26-ساله-بازداشت-شد

مصرف مواد روان گردان خواهر را به کام مرگ کشاند، پسر 26 ساله بازداشت شد

جوان 26 ساله‌ای به علت خارج شدن از حال طبیعی ناشی از مصرف مواد روان‌گردان خواهر خود را با ضربات چاقو [...]

رای-شماره-228-هیات-عمومی-دیوان-عدالت-اداری-با-موضوع-ابطال-بند-6-بخش-13-فصل-2-تعرفه-عوارض-و-بهای-خدمات-شورای-اسلامی-شهر-کرج

رای شماره 228 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال بند 6 بخش 13 فصل 2 تعرفه عوارض و بهای خدمات شورای اسلامی شهر کرج

رأی شماره 228 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال بند 6 بخش 13 فصل 2 تعرفه عوارض و بهای خدما [...]

مراقب-جاعلان-رایانه-ای-باشید

مراقب جاعلان رایانه ای باشید

هرکسی اقدام به وارد کردن داده یا اطلاعات نادرست، تغییر یا حتی محو اطلاعات موجود در رایانه کند تا با [...]

دستگیری-سارق-زن-حرفه-ای-با-50-فقره-سرقت-در-ساوجبلاغ

دستگیری سارق زن حرفه ای با 50 فقره سرقت در ساوجبلاغ

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ گفت یک سارق زن اماکن عمومی با 50 فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد [...]

دستگیری-600-معتاد-متجاهر-و-150-خرده-فروش-مواد-مخدر-در-طرح-ضربتی-پلیس-پایتخت

دستگیری 600 معتاد متجاهر و 150 خرده فروش مواد مخدر در طرح ضربتی پلیس پایتخت

سردار حسین رحیمی از طرح ضربتی پلیس پایتخت برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخ [...]

فیلتر-28-سایت-موسسه-های-جعل-مدرک

فیلتر 28 سایت موسسه های جعل مدرک

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از فیلتر 28 سایت موسسه‌های جاعل مدرک تحصیلی خبر داد [...]

عواملی-که-بر-خشونت-های-خانگی-دامن-می-زنند

عواملی که بر خشونت های خانگی دامن می زنند

یکی از مواردی که می تواند سلامت روانی و اجتماعی جامعه را تهدید کند خشونت است، اگرچه این امر دارای زو [...]

نظریه-مشورتی

نظریه مشورتی

چنانچه شخصی با دیگری مشاجره کند و حین مشاجره با دست به دهان طرف مقابل ضربه‌ای وارد کند که اثری از آن [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.