حذف مراجعات حضوری به اداره ثبت با استفاده از خدماتت پستی

حذف-مراجعات-حضوری-به-اداره-ثبت-با-استفاده-از-خدماتت-پستی

حذف مراجعات حضوری به اداره ثبت با استفاده از خدماتت پستی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کـــهگیلویه و بویراحمد گفـــت: کاهــــــش سوءاستفاده‌های احتمالی یکی از دغدغه‌های مسئولان ثبت اسناد کشور است بر این اساس طرح نظام الکترونیکی در این دفاتر اجرا شده که این موضوع نه تنها به افزایش سلامت اداری کمک می‌کند بلکه از افزایش مراجعه حضوری مردم به این دفاتر جلوگیری کرده است.

سعید محوری در گفت‌وگو با «حمایت» اظهار کرد: از زمان اجرای طرح پستی تقاضای صدور سند مالکیت بالغ بر 50 هزار سند مالکیت در قالب این طرح در سال‌های 93 و 94 به دست مردم رسیده است.

وی درباره نحوه اجرای این طرح گفت: در این طرح متقاضی هیچ نیازی به مراجعه به واحد ثبتی برای اخذ سند ندارد و در دفترخانه با تکمیل فرم، پرداخت حقوق دولتی و اخذ رسید معتبر از سردفتر به‌محل خود باز می‌گردد و در همان روز، مأمور پست تقاضای متقاضی را به اداره‌های مربوط به ثبت تحویل می‌دهد.

محوری خاطرنشان کرد: در اداره‌های ثبتی مربوطه، مأموران پست حضور دارند که به قائم‌ مقامی از ارباب رجوع مراحل 10 گانه پرونده را انجام می‌دهد و پس از زمانی که سند مالکیت صادر شد ظرف مدت 48 ساعت به متقاضی تحویل می‌دهند.

وی تصریح کرد: هر مراجعه‌ای می‌تواند هم برای ارباب رجوع و هم ادارات آسیب‌رسان باشد و اگر بتوان در اداراتی مانند اداره ‌کل ثبت اسناد و املاک حضور ارباب رجوع را کاهش دهیم هم در تکریم ارباب رجوع و هم کاهش فساد اداری اقدام کرده‌ایم.

 افزایش سلامت اداری با پستی شدن خدمات ثبتی

وی هدف از ایجاد این طرح را ارتقای بهره‌وری و کاهش بازه زمانی صدور اسناد و حذف واسطه گری و دلال بازی و ارتقا سلامت اداری دانست و تاکید کرد: با اجرای طرح پستی کردن صدور اسناد رسمی، دیگر نیازی به مراجعه مردم به واحدهای ثبتی برای پیگیری تقاضا و مراحل صدور سند مالکیت نیست.

محوری افزود: قبل از اجرای این طرح در طول ماه به طور متوسط هزار و 300 سند صادر می‌کردیم که بعد از اجرای طرح این عدد به‌2هزار و 200  سند در ماه رسید.

وی با اشاره به مزایای سند الکترونیکی تصریح کرد: درج مختصات ملک، ذخیره‌سازی اطلاعات ملک در بانک جامع املاک، ترسیم نقشه ملک در سند، درج آدرس، کد پستی و کد ملی در سند، نصب هولوگرام امنیتی در سند، شفاف‌سازی اقلام اطلاعاتی، رفع تعارض در مالکیت و انطباق اطلاعات حقوقی و هندسی پلاک با نقشه‌های مربوطه از مزایای سند الکترونیکی است.

 کاهش جعل اسناد با اجرای طرح خدمات الکترونیکی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد درباره الکترونیکی شدن دفاتر املاک نیز گفت: الکترونیکی شدن دفاتر املاک موجب کاهش هزینه‌های ثبتی و ارتقای سلامت اداری می‌شود و دیگر هیچ گونه جعل و خدشه‌ای به اطلاعات موجود در‌این دفاتر وارد نشده و در نهایت این فرآیند ثبتی با سرعت و دقت بیشتری به مردم ارائه می‌شود.

محوری با بیان اینکه با اجرای این طرح دیگر نیازی به نگارش دستی به شیوه سنتی نیست و اطلاعات جهت بهره برداری وارد بانک جامع املاک شده و موجب کاهش چشمگیر مراجعات غیرحضوری مردم می‌شود.

محوری خاطرنشان کرد: افزایش سرعت و دقت در انجام امور، کاهش خطای انسانی در ثبت دفاتر، شفاف سازی مالکیت ها، پیشگیری از جعل و بروز رسانی لحظه ای و بر خط اطلاعات اراضی و املاک و نیز نظارت آنی بر نقل و انتقالات رسمی معاملات و کوتاه شدن دست زمین خواران از دیگر مزایای بهره برداری از دفتر املاک الکترونیکی است.

محوری با اشاره به پیشتازی اداره کل ثبت اسناد و املاک  کهگیلویه‌و بویراحمد در اجرای خدمات دولت الکترونیک و حذف اسناد کاغذی، افزود: از دو سال گذشته تاکنون مکاتبات ما با محاکم قضایی و دیگر ادارات مرتبط  به‌ صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت سرعت بخشی در ارائه خدمات به جامعه و لزوم تسریع در انجام امور مراجعین به لحاظ کمی و کیفی، به سیاست‌های سازمان ثبت در این زمینه اشاره کرد و افزود: با‌همکاری‌های مطلوبی که در سال‌های اخیر با اداره کل پست استان در زمینه برون سپاری خدمات به شهروندان داشتیم گام‌های مؤثر و مطلوبی برداشته شده که نتایج آن ملموس و محسوس است و سبب رضایتمندی مردم و مراجعان شده است. وی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک در تثبیت مالکان در ایجاد نظم حقوقی عمومی و نیز در جهت کاهش دعاوی ملکی و حقوقی در دادگاه‌ها و ایجاد امنیت اقتصادی در جامعه نقش بسزایی داشته است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

آیا-میدانید-های-حقوقی؟

آیا میدانید های حقوقی؟

آیا میدانید های حقوقی؟ [...]

تکلیف-مهریه-زوجه-بعد-از-فوت

تکلیف مهریه زوجه بعد از فوت

مهریه از جمله حقوق قانونی زوجه است که زوج همواره در مقابل آن تکلیف به پرداخت برایش وجود دارد مطابق ق [...]

تکلیف-مهریه-زوجه-بعد-از-فوت

تکلیف مهریه زوجه بعد از فوت

برخلاف قانون سابق که خبری از درجه بندی تعزیرات نبود قانون جدید آن را به هشت درجه تقسیم کرده است مجاز [...]

پلیس-اجازه-حضور-دفاتر-اسناد-در-مراکز-تعویض-پلاک-را-نمی-دهد،-حق-ندارد-سند-مالکیت-صادر-کنند

پلیس اجازه حضور دفاتر اسناد در مراکز تعویض پلاک را نمی دهد، حق ندارد سند مالکیت صادر کنند

اگر پلیس به این وظیفه خود عمل کند و اجازه دهد یک گیشه دفترخانه اسناد در مراکز تعویض پلاک مستقر شود، [...]

قانون-از-جنگل-حمایت-نمی-کند

قانون از جنگل حمایت نمی کند

هرساله 15تا 22 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده‌است این درحالی است که تخریب جنگل‌ها [...]

مدارک-مورد-نیاز-جهت-درخواست-اعاده-دادرسی-به-دیوان-عالی-کشور-اعلام-شد

مدارک مورد نیاز جهت درخواست اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور اعلام شد

تغییرات مدارک مورد نیاز جهت درخواست تجویز اعاده دادرسی از سوی محکوم علیه(محکومان) از ابتدای سال جاری [...]

رای-شماره-883-هیات-عمومی-دیوان-عدالت-اداری-ابطال-بخشنامه-شماره-1395-6-12-60-134389-شورای-عالی-معاون-معافیت-از-پرداخت-حقوق-دولتی

رای شماره 883 هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال بخشنامه شماره 1395 6 12-60 134389 شورای عالی معاون معافیت از پرداخت حقوق دولتی

رأی شماره ٨٨٣ ھیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال بخشنامه شماره 6٠ ١٣4٣٨٩ ـ ١٣٩5 6 ١٢ شورای [...]

بی-توجهی-به-قابلیت-های-یک-قانون-در-مبارزه-با-فساد-بخش-اول

بی توجهی به قابلیت های یک قانون در مبارزه با فساد-بخش اول

بی توجهی به قابلیت های یک قانون در مبارزه با فساد [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.