برخورد قانونی در انتظار هنجارشکنان

برخورد-قانونی-در-انتظار-هنجارشکنان

برخورد قانونی در انتظار هنجارشکنان

پوشش متعارف و مناسـب بخشی از فرهنگ عمومی جامعه را تشکیل می‌دهد که با‌توجه به سبقه‌های مذهبی و ملی در جامعه ایرانی، همخوانی پوشش افراد با این فرهنگ، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ اگرچه موضوع مد و لباس به طور مستقیم در زمره وظایف دستگاه‌های فرهنگی قرار دارد اما آنجایی که پوشش‌ها به سمت فرهنگ‌های وارداتی و نامتعارف سوق پیدا‌کند، پای دستگاه قضایی هم به موضوع کشیده می‌شود تا مانع از رشد انحرافات در جامعه شود.

مسئولان قضایی دادگستری‌ها و دادستان‌های شهرستان‌ها، علاوه بر اینکه به موضوع اقدامات فرهنگی در توجه به مساله مد و لباس تاکید دارند، به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان لباس‌های نامتعارف هم هشدار می‌دهند تا از عرضه این‌گونه لباس‌ها که در تضاد جدی با فرهنگ عمومی جامعه و ارزش‌های ملی و دینی است، خودداری کنند.

  پوشیدن لباس‌های خلاف شئونات اسلامی در اماکن عمومی جرم است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با‌اشاره به اینکه پوشیدن لباس‌های خلاف شئونات اسلامی در اماکن عمومی جرم است، از برخورد جدی با تولید، توزیع و استفاده از این نوع البسه خبر می‌دهد.

حیدر آسیابی به  قانون مجازات اسلامی اشاره می‌کند و می‌گوید: رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آنها درملأعام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند دو ظرفیت مهم قانونی برای برخورد با‌این‌نوع البسه است.

وی خاطرنشان می‌کند: برای برخورد با این لباس‌های مخالف عفت عمومی و شئونات اسلامی هم قانون خاص وجود دارد و هم قانون مجازات اسلامی ناظر بر این موضوع است.

 آسیابی تصریح می‌کند: اگر نحوه پوشش فردی بدحجابی و هم مصداق استفاده از لباس‌های خارج از عفت عمومی باشد؛ این فرد دو جرم مرتکب شده است که باید به آن رسیدگی شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با‌بیان اینکه در برخی موارد افراد، معانی الفاظ و عبارات درج‌شده بر روی لباس‌های مورداستفاده خود را نمی‌دانند، تأکید کرد: باید برخورد با تولیدکنندگان و واردکنندگان این نوع البسه بسیار شدید باشد؛ زیراکه این اقدام را با اهداف خاص انجام می‌دهند و جرم‌آنان از سر ناآگاهی نیست.

  استمرار برخورد با عرضه‌کنندگان البسه نامتعارف

این در حالی است که دادستان عمومی و انقلاب قزوین معتقد است که طرح برخورد با‌عرضه‌کنندگان البسه نامتعارف استمرار خواهد داشت و نیازمند نظارت همگانی هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی اظهار می‌کند: ما باید هوشیار باشیم و مسئله نفوذی که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند را جدی بگیریم.

وی می‌افزاید: نفوذ در مسئله فرهنگی و سایر موضوعات در دستور کار است و باید آن را جدی بگیریم، امروز یکی از مصادیق نفوذ مسئله عرضه لباس‌های نامتعارف است.  دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین با اشاره به اینکه در هر صورت ما در همه حوزه‌ها در حوزه البسه مسئولیت داریم، بیان می‌کند: باید از این البسه به نام البسه خلاف عفت عمومی و شرع یاد کرد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی اضافه می‌کند: نباید همه صنوف را محکوم کنیم، بلکه بسیاری از صنوف همکاری می‌کنند اما عده‌ای قلیل با تبعیت از درخواست دشمن می‌خواهند جامعه پاک را ناپاک جلوه دهند و یک فرهنگ غربی در پوشش زنان اسلامی و ایرانی ما پدید بیاورند که باید با این عده برخورد شود و برخورد ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه برخورد ما قهری است اما اقدامات پیشگیرانه در این حوزه نیاز است، یادآور می‌شود: در مسایل اجتماعی که دغدغه جامعه است نیازمند اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

  هشدار به عرضه‌کنندگان البسه نامتعارف

این در حالی است که دادستان عمومی و انقلاب زنجان بر برخورد قانونی  با عرضه کنندگان لباس‌های نامتعارف تاکید می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن مظفری بیان می‌کند: رعایت عفاف و حجاب در جامعه یکی از مهمترین ارکان زندگی و از بارزترین آموزه‌های دینی و شرعی بوده و جزو مبانی غنی فرهنگی در جامعه اسلامی است.

وی توضیح می دهد: حجاب و عفاف موضوعی است که به کرات و همواره از سوی مقام معظم رهبری بر گسترش و صیانت از آن در سطح جامعه تأکید شده است، رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پیش با به‌کار بردن عناوینی چون تهاجم و شبیخون فرهنگی، نفوذ، ناتوی فرهنگی و این اواخر ولنگاری فرهنگی، وضعیت فرهنگی کشور را تشریح کرده و اهمیت و حساسیت آن را خطاب به مسئولین فرهنگی کشور به کرات متذکر شده‌اند. این مقام مسئول اظهار می‌کند: واضح است گسترش ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری در منظر جامعه، معابر و اماکن عمومی می‌تواند خود منجر به بروز انواع آسیب‌های اجتماعی و لطمه به بنیان خانواده شــود زیـرا که استحکام و حفظ اساس خانواده‌ها و به تبع آن جامعه در ارتباط مستقیم با رعایت حجاب و عفاف است.

وی خاطرنشان می‌کند: در همین راستا برابر اخبار و اطلاعات واصله و بازدیدهای صورت گرفته در‌برخی از نقاط شهر زنجان مشاهده می‌شود که رعایت حجاب اسلامی توسط تعدادی از افراد مورد غفلت واقع شده با پوشش لباس‌های نامتعارف و زننده و با خودنمایی، هنجارشکنی و با تبرج و ترویج بدحجابی و کمرنگ نشان دادن عفاف، موجبات جریحه‌دار شدن عفت عمومی فراهم شده و حریم اعتقادات و مبانی دینی مردم مخدوش شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان می‌کند: در همین رابطه دستگاه‌ها و ادارات متولی فرهنگ نیز باید در راستای نهادینه کردن و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اقدامـات مؤثری داشته باشند و در تقابل با هجمه دشمنان نظام و تلاش آنان جهت نابودی فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی برنامـه‌ریـزی‌های هدفمند، جذاب و گیرایی را اتخاذ و اجرا  کنند؛ زیرا که هرگونه کوتاهی و بی‌توجهی به این مقوله مهم آسیب و لطمه جدی و عمیق را نسبت به فرهنگ دینی مردم در پی خواهد داشت و بی‌اعتنایی و خونسردی نسبت به موضوع مهم حجاب موجب ایجاد بستر برای نفوذ فرهنگ غربی در مبانی اخلاقی جامعه و مردم بویژه جوانان و کمرنگ شدن ایمان و اعتقادات آنان خواهد شد.

حجت الاسلام مظفری اظهار کرد: در همیـن‌راستـا بــا توجـه به منویات مقام معظم رهبری به وضوح می‌توان پی برد بی‌حجابی، بدحجابی و تولید و عرضه بعضی از محصولات فرهنگی نامناسب بویژه در حوزه البسه و پوشاک و یا استفاده از محصولات و مانکن‌های غیرمتعارف در ویترین مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر مصادیقی از‌ولنگاری فرهنگی است.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان اظهار می‌کند: بدیهی است اتاق اصناف باید برابر قانون اصناف نسبت به اماکن و مراکز عمومی فروش محصولات فرهنگی و البسه نظارت داشته و با متخلفانی که اقدام به فروش محصولات و لباس‌های ممنوعه و منقش به نوشته و تصاویر مبتذل و یا مندرج می‌کنند برابر قانون اصناف برخورد کرده و از فعالیت واحدهای صنفی که باعث مخدوش شدن عفت عمومی می‌شوند با همکاری و تعامل اداره نظارت بر اماکن عمومی جلوگیری کند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

تعیین-110-سکه-مهریه-کار-دادگاه‌ها-را-زیادتر-می‌کند

تعیین 110 سکه مهریه کار دادگاه‌ها را زیادتر می‌کند

تعیین 110 سکه مهریه کار دادگاه‌ها را زیادتر می‌کند [...]

مهریه-و-وراثت-در-نکاح-موقت

مهریه و وراثت در نکاح موقت

مهریه و وراثت در نکاح موقت [...]

مدلینگ-ها-زیر-ذره-بین-دستگاه-قضایی

مدلینگ ها زیر ذره بین دستگاه قضایی

پس از انهدام 50 سرشاخه مهم فعالیت مدلینگ در تهران، برخورد با فعالیت غیرمجاز آتلیه‌ها و برخی مزون‌ها [...]

چه-مجازاتی-در-انتظار-هنجارشکنان-چهارشنبه-سوری-است-؟

چه مجازاتی در انتظار هنجارشکنان چهارشنبه سوری است ؟

http www yjc ir fa news 6011821 [...]

حریم-خصوصی-افراد-مشهور

حریم خصوصی افراد مشهور

در هر جامعه‌ای، انتشار تصاویر، فیلم‌ها یا حتی فایل‌های صوتی افراد مشهور، مدتی اذهان عمومی را درگیر خ [...]

ستاد-امر-به-معروف-و-نهی-از-منکر-از-پشتوانه-کامل-قانونی-برخوردار-است

ستاد امر به معروف و نهی از منکر از پشتوانه کامل قانونی برخوردار است

چهار سال از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف می‌گذرد و بر مبنای آن، ستاد امر به معروف و نهی از من [...]

مراجعه-1933-نفر-برای-دریافت-مجوز-سقط-درمانی-(جسمانی)-به-مراکز-پزشکی-قانونی-استان-تهران

مراجعه 1933 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران

در 12 ماهه سال 1397، 1933 نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران [...]

پیوست-امنیتی-برای-صیانت-از-اطلاعات-مردم-و-دستگاه-ها-تهیه-شود

پیوست امنیتی برای صیانت از اطلاعات مردم و دستگاه ها تهیه شود

رئیس قوه قضاییه خواستار تهیه پیوست امنیتی برای امنیت داده ها و صیانت از اطلاعات مردم و دستگاه ها شد [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.