مدعیان عدالت محوری، عادلانه تر سخن بگویند

مدعیان-عدالت-محوری،-عادلانه-تر-سخن-بگویند

مدعیان عدالت محوری، عادلانه تر سخن بگویند

رییس دیوان عدالت اداری گفت: با ابلاغ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و انتشار آن در روزنامه رسمی، مقدمات اجرایی شدن آن پس از عید فطر فراهم شده است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری افزود: ضروری است تاکید کنیم که همکاران با توجه به جدید بودن قانون، با مطالعه و مرور آن، بر جزییات آن به منظور قضاوت صحیح‌تر تسلط یابند؛ زیرا تسلط قضات بر ریزه‌کاری‌ها و جزییات قانونی بسیار مهم و لازم است.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: یکی از رسالت‌ها و وظایف ما این است که دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی را نیز با قانون جدید و جزییات آن آشنا کنیم که ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌چنین اقدامی صورت می‌گیرد.

منتظری با اعلام هم‌زمانی اجرایی شدن قانون جدید دیوان عدالت اداری با آغاز به کار دولت و شوراهای اسلامی جدید اظهار کرد: امیدواریم تعامل دولت آینده با مجموعه دیوان عدالت اداری بیش از گذشته باشد و دستگاه‌های اجرایی هرچه بیشتر به منظور اجرای قانون تلاش کنند.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: متأسفانه اکنون برخی آقایان ادعا می‌کنند که دولت ما حتی یک مورد خلاف قانون و قانون‌گریزی نداشته است، گویی آنان خدایی ناکرده مردم را جاهل می‌انگارند که این گونه سخنان ناروا و دروغ آنان را باور می کنند حال آنکه مردم بصیرت لازم را دارند.

وی ادامه داد: انتظار این است کسانی که تا این اندازه ادعای عدالت‌محوری و مردم‌داری را دارند با مردم عادلانه‌تر سخن بگویند و تا این اندازه اعمال خلافشان را توجیه نکنند؛ زیرا به فرض که دیگران به دلایل مختلف چیزی نگفتند و برخوردی نکردند، اما بالاخره انسان باید روزی جوابگوی اعمالش در پیشگاه خداوند متعال باشد.

منتظری افزود: امیدواریم که دولت آینده دولتی باشد که حقیقتا قانون‌محور و قانون‌مدار باشد زیرا وظیفه دولت اداره کشور بر اساس قانون است و قانون‌مدار بودن دولت بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه دیوان عدالت اداری نیز به اعتبار جایگاه حقوقی و قانونی در خدمت دولت است و وظیفه دارد به دولت آینده کمک کند، تاکید کرد: چون هم دولت جدید است و هم قانون دیوان عدالت اداری تازه ابلاغ شده است، ما وظیفه داریم با برنامه‌ریزی مسئولان اجرایی و همه کسانی را که در لایه‌های مختلف در خدمت مردم هستند، با قانون آشنا کنیم.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: لازم است آنچه که از لحاظ آشنایی با قانون و تجربه در توان داریم، در اختیار بخش‌های حقوقی ریاست جمهوری، وزاتخانه‌ها، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها قرار دهیم تا بتوانند اداره‌ها و مدیریت‌ها را بر اساس قانون پیش ببرند که این هم به نفع مردم و هم به نفع دولت و همه ماست.

منتظری در بخش دیگری از سخنانش از همکاران قضایی‌اش خواست تا در جریان اجرای قانون جدید اگر با مشکلات اجرایی خاصی مواجه بودند، به منظور تصحیح روند امور و برطرف کردن آنها تبادل ‌نظر کنند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

قانون-تشکیلات-و-آیین-دادرسی-دیوان-عدالت-اداری-ابلاغ-شد

قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ابلاغ شد

قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 25 3 1392 مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار در روزن [...]

بدحجابی-عملی-که-جرم-بودن-آن-قطعی-است،-اخطار-و-تشکیل-پرونده-بازدارنده-خواهد-بود

بدحجابی عملی که جرم بودن آن قطعی است، اخطار و تشکیل پرونده بازدارنده خواهد بود

یک حقوقدان گفت بدحجابی جزو جرائم مشهود محسوب می‌شود، لذا نیروی انتظامی به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند [...]

دوری-زنان-از-حجاب-و-عفاف،-بی-بندوباری-را-رواج-می-دهد

دوری زنان از حجاب و عفاف، بی بندوباری را رواج می دهد

یک مدرس حوزه و دانشگاه‌های ماکو‌ گفت دوری بانوان از عفاف و حجاب جامعه را از لحاظ اعتقادی به خطر می‌ا [...]

رای-شماره-1074-هیات-عمومی-دیوان-عدالت-اداری-با-موضوع-ابطال-تصمیم-و-اطلاعیه-اداره-کل-مطبوعات-و-خبرگزاری-های-داخلی-وزارت-فرهنگ-و-ارشاد

رای شماره 1074 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال تصمیم و اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد

رأی شماره 1074 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال تصمیم و اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزا [...]

رای-شماره-77-هیات-عمومی-دیوان-عدالت-اداری-با-موضوع-بند-4-ماده-24-تعرفه-عوارض-محلی-سال-1389-مصوب-شورای-اسلامی-شهر-تبریز-خلاف-قانون-است

رای شماره 77 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع بند 4 ماده 24 تعرفه عوارض محلی سال 1389 مصوب شورای اسلامی شهر تبریز خلاف قانون است

رأی شماره77 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع بند 4 ماده 24 تعرفه عوارض محلی سال 1389 مصوب شورای [...]

اسوه-ای-از-اجتهاد-شیعه-در-دانشگاه

اسوه ای از اجتهاد شیعه در دانشگاه

اسوه ای از اجتهاد شیعه در دانشگاه [...]

پروونده-یسنی-خارج-از-نوبت-رسیدگی-می-شود

پروونده یسنی خارج از نوبت رسیدگی می شود

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان گفت که به پرونده کودک‌آزاری یسنی دختر دوساله در حاجی‌آباد خارج از نوب [...]

صلاحیت-رسیدگی-در-شعب-دیوان-عدالت-اداری

صلاحیت رسیدگی در شعب دیوان عدالت اداری

مستشار تجدیدنظر و مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات دیوان عدالت اداری، صلاحیت رسیدگی در شعب دیوان را [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.