رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه ها بدون هیچ گونه تشریفاتی انجام می شود
قائم مقام رئیس سازمانبازرسی کلکشور گفت: رسیدگی به شکایات مردم از دستگاهها بدون هیچ گونه تشریفاتی توسط سازمانبازرسی انجام میشود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ولیالله خبره قائم مقام رئیس سازمانبازرسی کل کشور، به اجرای رویههای مطلوب در کشورهای مختلف، به فرآیند بازرسان افتخاری اشاره کرد و افزود: اگر از بازرسان افتخاری به عنوان یک رویه مطلوب، نه به عنوان مچگیری استفاده شود نتایج خوبی کسب میشود.
خبره در این مراسم، با تأکید بر حمایت از تولید و سرمایهگذاری بیان داشت: رسیدگی به شکایات واحدهای تولیدی باید به صورت فوقالعاده صورت گیرد.
قائم مقام رئیس سازمانبازرسی کلکشور، با بیان اینکه نباید اجازه داد شکایت علیه دستگاههای اجرایی در دستگاههای نظارتی افزایش یابد، گفت: میتوان با درایت بسیاری از مشکلات را رفع کرد.
وی با اشاره به توجه نکردن بر نظارتهای درون تشکیلات، گفت: اجرای قانون سلامت اداری موجب کاهش فساد میشود.
خبره با اعلام این که رسیدگی به شکایات مردم از دستگاهها بدون هیچ گونه تشریفاتی توسط سازمانبازرسی انجام میشود، تصریح کرد: دستگاههای اجرایی نیز موظف شدند که طی یک ماه به شکایتهای مردم رسیدگی کنند.
وی با اشاره به افزایش شکایتهای مردمی در برخی از سفرهای مسئولان کشوری به استانها، بیان داشت: رسیدگی به 50هزار شکایتهای مردمی افتخار نیست. این موضوع نشان میدهد که مسئولان استانی به وظایف خویش عمل نکردند.
خبره با اعلام این که این افتخار نیست که مردم بیشترین شکایت را از مقامهای دولتی داشته باشند، تأکید کرد: اجرای قانون ارتقای سلامت اداری مورد توجه قرار گیرد.
قائم مقام رئیس سازمانبازرسی کلکشور با بیان این که با اجرای قانون سلامت اداری فسادهای اداری کاهش مییابد، خاطرنشان کرد: اجرای این قانون رضایت مردم را به دنبال دارد.
وی به اجرای رویههای مطلوب در کشورهای مختلف به فرآیند بازرسان افتخاری اشاره کرد و افزود: اگر از بازرسان افتخاری به عنوان یک رویه مطلوب نه به عنوان مچگیری استفاده شود نتایج مطلوبی کسب میشود.
حمایت از تولید و سرمایهگذاری
خبره با تأکید بر حمایت از تولید و سرمایهگذاری ادامه داد: رسیدگی به شکایات واحدهای تولیدی باید به صورت فوقالعاده صورت گیرد.
قائم مقام رئیس سازمانبازرسی کلکشور با بیان اینکه نباید اجازه داد شکایت علیه دستگاههای اجرایی در دستگاههای نظارتی افزایش یابد، گفت: میتوان با درایت بسیاری از مشکلات را رفع کرد.
وی ادامه داد: برای ما مطلوب نیست شکایت از دستگاههای اداری در دیوان عدالت اداری 15 درصد رشد داشته باشد. خبره با بیان این که سازمان بازرسی در راستای اهداف دولت قدم برمیدارد، یادآور شد: مبارزه با فساد، زمینخواری و رانتخواری باید جزو وظایف عمدهای باشد که تعقیب میکنیم.
منبع : تسنیم
حذف سوء پیشینه مسکوت و بلاتکلیف مانده است، ضرورت تبیین سازوکارهای قانونی و اجرایی سازمان می تواند گواهی استاندارد پزشکی قانونی صادر کند
پست های مرتبط
حذف سوء پیشینه مسکوت و بلاتکلیف مانده است، ضرورت تعیین سازوکار های قانونی و اجرایی
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان گفت یکی از عوامل مهم در استخدام افراد، تشخیص وضعیت پیشینه آنهاست اما [...]
ضرورت تبیین سازوکارهای اجرای حذف سوء پیشینه
قانون مجازات اسلامی در ارتباط با سیستم سوءپیشینه از شفافیت و جامعیت برخوردار است، اما آئیننامههای [...]
متوسط زمان رسیدگی به شکایات مردمی به 30 روز کاهش یافته است، رسیدگی به 541 شکایت در سال 93
سرپرست اداره کل رسیدگی به شکایات سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به کاهش متوسط زمان رسیدگی به شکا [...]
اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری رو به اتمام است
معاون حقوقی قوه قضائیه مهمترین موضوع در دستور کار ین معاونت را اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری عنوان ک [...]
دیوان عدالت اداری به چه شکایاتی رسیدگی می کند؟
دیوان عدالت اداری به چه شکایاتی رسیدگی میکند؟ [...]
عقود رضایی و تشریفاتی چه تفاوتی باهم دارند؟
عقد رضایی قراردادی است که به صرف توافق طرفین، به شرط اینکه به نحوی از انحاء بیان و ابراز شده باشد، و [...]
افزایش 18 5 درصدی دادخواست های دیوان عدالت اداری در سال 97
دادخواستهای ارائه شده به این مرجع در سال 97 نسبت به سال 96، 18 5 درصد افزایش داشته است [...]
مردم بدون نگرانی از سرقت اموال خود شهرها را تخلیه کنند
دادستان عمومی و انقلاب دشت آزادگان با بیان این که تاکنون هیچ گزارش سرقتی از سوی مردم یا نیروی انتظام [...]