ارایه 160 خواسته در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

ارایه-160-خواسته-در-دفاتر-خدمات-الکترونیک-قضایی

ارایه 160 خواسته در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون 147 خواسته از خواسته‌های قوه قضائیه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارجاع شده که تا اواخر اسفندماه سه مرحله دیگر از این خواسته‌ها اجرایی خواهد شد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه دفاتر خدمات التکرونیک قضایی حدود دو سال است کار خود را آغاز کرده، ادامه داد: پایلوت این طرح در شهر تهران دو سال گذشته راه‌اندزای شد و 147 خواسته از خواسته‌های قوه قضائیه به این دفاتر ارجاع شده است.

وی افزود: امروز مرحله سیزدهم خواسته‌ها اجرایی می‌شود و در کل 160 خواسته در دفاتر خدمات قضایی مانند اعتراضات و غیره عرضه می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: امیدواریم تا اواسط ماه آینده بتوانیم کل خواسته‌ها را از طریق دفاتر خدمات التکرونیک انجام دهیم.

شهریاری تصریح کرد: سه مرحله دیگر باقی مانده که تا اواخر اسفندماه این سه مرحله را نیز اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: این کار علاوه بر اینکه سفرهای درون شهری را کاهش داده موجب افزایش رضایت مردمی شده است. همچنین اتقان ثبت اطلاعات نیز افزایش پیدا کرده؛ چرا که رسیدگی‌ها را آسان‌تر و عدالت را برای اصحاب دعوی امکان‌پذیرتر کرده است.

شهریاری اظهار کرد: 9 الی 29 بهمن ماه فراخوان دوم برای راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی که مربوط به سراسر کشور است اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: 40 دفترخانه در تهران راه‌اندازی و کار خود آغاز کرده‌اند. برای 17 دفترخانه مجوز صادر شده که قضات بازنشسته قوه قضاییه هستند و با فراخوان دوم تعداد دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در تهران به 80 خواهد رسید.

رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه شرایط عمومی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیکی قضایی را تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران،‌ التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه، تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم سوء پیشینه کیفری‌، دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد و توانایی جسمی و روحی لازم عنوان کرد.

وی همچنین در مورد شرایط اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیکی قضایی گفت: این متقاضیان در مرحله اول باید مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های مرتبط با حقوق، فقه حقوق و علوم قضایی داشته باشند. دومین شرط حداقل 25 سال سن و دارا بودن 5 سال سابقه کار مرتبط است و چهارمین شرایط متقاضیان تصدی داشتن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه است.

رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه گفت: علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی بیان شده افرادی که دارای سوابق خدمتی تایید شده باشند به تشخیص اداره کل خدمات قضایی در اولویت قرار دارند. همچنین وکلای دادگستری و مشاوران موضوع ماده 187 و کارشناسان رسمی دادگستری، قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده‌اند و این محکومیت قطعیت یافته است، شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده دو قانون تجارت و کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان موسسات غیردولتی مانند شهرداری‌ها نمی‌توانند پروانه و اشتغال در دفتر را دریافت کنند.

وی در مورد سامانه سخا اظهار کرد: سامانه سخا نشان می‌دهد از ابتدای سال تاکنون بیش از 104 هزار دادخواست در تهران ثبت شده، همچنین علاوه بر دادخواست،17 هزار شکواییه و 10 هزار اظهارنامه نیز در این سامانه به ثبت رسیده است.

شهریاری با اشاره به بودجه این مرکز در سال 93 گفت: در این راستا رایزنی‌هایی را با دولت و مجلس انجام داده‌ایم و طبق قولی که به ما داده‌اند امیدواریم بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته‌اند به طور کامل اختصاص یابد.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون تنها 30 درصد از بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته بودند در اختیارمان قرار دادند و امیدواریم که در بودجه 93 حداکثر امکانات را در اختیار ما قرار دهند.

شهریاری تصریح کرد: یک تیم کارشناسی مشغول راه‌اندازی سیستم واحد بین سرور ناجا و قوه قضاییه است. باید گفت که سیستم‌های ناجا و دادستانی به صورت مجاز طراحی شده و اینکه بخواهیم با یک سیستم و سرور کار کنیم راحت نیست اما کارشناسان دو گروه باید به این جمع‌بندی برسند تا مردم بتوانند از خدمات قضایی و انتظامی به راحتی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی ضابط قوه قضاییه است و همکاری خوبی کلید خورده و می‌توان گفت که ظرف سه ما ه آینده سعی می‌کنیم خبرهای خوبی در این راستا اعلام کنیم.

رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه با اشاره به اینکه 4 هزار دستگاه نیاز داریم که همه قضات دارای رایانه شوند گفت: در حال حاضر کمبود 4 هزار دستگاه رایانه احساس می‌شود و امیدواریم که بتوانیم این کمبودها را به زودی برطرف کنیم.

وی در مورد دستبند الکترونیکی که متولی آن سازمان زندان‌ها است، گفت: دستنبد الکترونیکی در قانون آیین دادرسی کیفری آمده است و از نظر فنی نیز کار آماده است، البته باید گفت که مجری اصلی این طرح سازمان زندان‌ها است و ما مشاور آن هستیم. این طرح نیاز به بودجه زیادی نخواهد داشت و بلکه نیازمند قانون است.

شهریاری تصریح کرد: متاسفانه شرکت باتجربه‌ای در این زمینه در ایران نداریم و قطعا اگر ایرانی‌ها توانایی ساخت این دستگاه را داشته باشند از آنها استفاده می‌شود.

    

پست های مرتبط

لطفا-فقط-وکلاء-بخوانند

لطفا فقط وکلاء بخوانند

لطفا فقط وکلاء بخوانند [...]

وکیل-موفق-و-وکیل-خوب

وکیل موفق و وکیل خوب

روزگاری نه چندان دور یکی از رهبران حزب کمونیست چین گفته بود « اهمیتی ندارد که گربه سفید است یا سیاه [...]

تعلیق-دو-دفتر-خدمات-الکترونیک-قضایی-به-دلیل-تخلف

تعلیق دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی به دلیل تخلف

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت در سال گذشته دو دفتر از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ک [...]

مطالبه-مهریه-در-دفاتر-خدمات-الکترونیکی-قضایی-چگونه-است-؟

مطالبه مهریه در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی چگونه است ؟

مهریه یکی از مهمترین آثار مالی عقد ازدواج است و در صورت مطالبه زن، مرد مکلف است مهریه اش را بپردازد [...]

بدون-تغییر-مقررات-نمی-توان-دولت-الکترونیک-را-در-کشور-اجرا-کرد

بدون تغییر مقررات نمی توان دولت الکترونیک را در کشور اجرا کرد

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه بدون تغییر مقررات نمی توان دولت الکترونیک ر [...]

شرایط-شکایت-کیفری-از-صادر-کننده-چک-برگشتی

شرایط شکایت کیفری از صادر کننده چک برگشتی

چک برگشتی یا چک بلامحل به چکی گفته می­ شود که دارنده­‌ چک هنگامی که برای وصول مبلغ آن به بانک مراجعه [...]

مقررات-مرتبط-با-تعیین-بهای-خواسته-در-دعاوی

مقررات مرتبط با تعیین بهای خواسته در دعاوی

تعیین بهای خواسته به مفهوم مشخص کردن ارزش ریالی یا تقویم آن به وجه رایج کشور است بنابراین وقتی خواست [...]

3-هزار-و-745-موتور-سوار-سال-گذشته-کشته-شدند

3 هزار و 745 موتور سوار سال گذشته کشته شدند

3 هزار و 745 موتورسوار سال گذشته در حوادث رانندگی کشته شدند [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.