روش رسیدگی به اعتراضات واصله در اجراء از طرف بدهکار یا بستانکار یا اشخاص ثالث

روش-رسیدگی-به-اعتراضات-واصله-در-اجراء-از-طرف-بدهکار-یا-بستانکار-یا-اشخاص-ثالث

روش رسیدگی به اعتراضات واصله در اجراء از طرف بدهکار یا بستانکار یا اشخاص ثالث

اعتراض به عملیات اجرائی در هر مرحله پس از وصول اعتراض متصدی مربوط جریان پرونده را ضمن انعکاس اعتراض به رئیس ثبت در تهران جهت اعلام نظر گزارش نموده و پس از اعلام نظر رئیس اجرا در تهران و رئیس ثبت در شهرستان،متصدی مربوط نظریه مزبور را بطرفین پرونده و معترض (که ممکن است شخص ثالث باشد) ابلاغ می نماید.

دستورالعمل و روش عملی صدور اجرائیه و عملیات اجرائی از طریق ثبت + فرم های ضمیمه دستورالعمل - شکایت ثالث به عملیات اجرایی در مقایسه با اعتراض ثالث به رای - درخواست توقیف عملیات اجرائی بدون توام بودن آن با اقامه دعوی ابطال اجراییه قابل پذیرش نیست - روش عملی ادامه عملیات اجرایی مربوط به استناد شرطی و رهنی که موضوع آن اموال منقول است - روش ادامه عملیات اجرایی ( بعد از ابلاغ اجراییه ) مربوط به اسناد رسمی لازم الاجرا و اسنادی که در حکم آن است - اعتراض به عملیات اجرائی و ابطال جریان مزایده بعنوان یک دعوی قابل رسیدگی می باشد - قرار توقیف عملیات اجرایی و ابطال اجرائیه

چنانچه ظرف مدت 10 روز از ابلاغ اعتراضی نرسیده عملیات اجرائی ادامه می یابد ولی در صورتیکه اعتراض در مهلت فوق الذکر واصل گردید اجرا جریان پرونده را بطور کامل طبق ماده 229 آئین نامه اجرا جهت طرح در هیات نظارت ثبت منطقه گزارش می نماید و پس از وصول رای هیات نظارت و ابلاغ بطرفین عملیات طبق مقررات ادامه داده می شود.

راهکار جلب شخص ثالث - چگونگی ورود یاجلب شخص ثالث در دعاوی - تفاوت ورود و جلب ثالث با اعتراض ثالث - هزینه دادرسی دعوی جلب ثالث - نمونه دیگر قرار رددادخواست جلب ثالث 

توضیح آنکه در صورتیکه اعتراض بصدور اجرائیه باشد طبق ماده 1 و 2 اصلاح بعضی از مواد قانون ثبت مصوب شهریور 1322 رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه صالحه می باشد و در اداره ثبت رسیدگی نمی شود

منبع : حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

مقررات-حاکم-بر-روابط-کاری-بین-کارگر-و-کارفرما

مقررات حاکم بر روابط کاری بین کارگر و کارفرما

این در حالی است قانون کار به شدت خواستار رعایت این ضوابط شده است اما متاسفانه مکانیسم های مناسبی بر [...]

اختلافات-کارگر-و-کار-فرما

اختلافات کارگر و کار فرما

با توجه به صنعتی شدن جوامع و لزوم پیشرفتهای اقتصادی در سایه افزایش کارهای تولیدی و همچنین ازدیاد جمع [...]

رای-شماره-214-هیات-عمومی-دیوان-عدالت-اداری،-موضوع-تعیین-نوع-رابطه-کاری،-فی-مابین-کارگر-و-کارفرما-در-کارهایی-که-طبیعت-آنها-جنبه-مستمر-دارد

رای شماره 214 هیات عمومی دیوان عدالت اداری، موضوع تعیین نوع رابطه کاری، فی مابین کارگر و کارفرما در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد

رای شماره 214 هیات عمومی دیوان عدالت اداری، موضوع تعیین نوع رابطه کاری، فی مابین کارگر و کارفرما در [...]

نحوه-پیگیری-نقض-حقوق-بانوان-شاغل

نحوه پیگیری نقض حقوق بانوان شاغل

نیاز کارگران به کار برای تامین مایحتاج زندگی گاهی باعث می‌شود که آنها چشم بر برخی بی‌عدالتی‌ها ببندن [...]

نحوه-محاسبه-مستمری-از-کار-افتادگی-در-قانون-تامین-اجتماعی

نحوه محاسبه مستمری از کار افتادگی در قانون تامین اجتماعی

چنانچه کارگر به هر دلیل توانایی خود را به صورت کلی یا جزیی از دست دهد، با توجه به درجه کاهش توانایی [...]

قدم-به-قدم-تا-حل-اختلاف-کارگر-و-کارفرما

قدم به قدم تا حل اختلاف کارگر و کارفرما

قانون کار بر بیشتر روابط کاری‌ای که در کشور‌ها شکل می‌گیرد، به جز آن دسته‌ای که دولتی تلقی می‌شود، ح [...]

ارجاع-10-هزار-و-221-فقره-شکایت-طی-سال-92

ارجاع 10 هزار و 221 فقره شکایت طی سال 92

لطفی‌نژاد مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران که عصر امروز سه شنبه(29 بهمن) در دومین نشست ه [...]

نبود-نظارت،-عامل-اصلی-اختلاف-میان-کارگران-و-کارفرمایان

نبود نظارت، عامل اصلی اختلاف میان کارگران و کارفرمایان

نایب رییس هیات تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری با اشاره به افزایش پرونده‌های ورودی با مو [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.