به منظور اعطای تسهیلات مسکن به قضات؛ تفاهم نامه ای فی مابین قوه قضاییه و بانک صادرات امضا شد

به-منظور-اعطای-تسهیلات-مسکن-به-قضات؛-تفاهم-نامه-ای-فی-مابین-قوه-قضاییه-و-بانک-صادرات-امضا-شد

به منظور اعطای تسهیلات مسکن به قضات؛ تفاهم نامه ای فی مابین قوه قضاییه و بانک صادرات امضا شد


به منظور اعطای تسهیلات مسکن به قضات؛ تفاهم نامه ای فی مابین قوه قضاییه و بانک صادرات امضا شد


قوه قضاییه در پی اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن قضات با بانک صادرات تفاهم نامه ای امضاء کرد.
به گزارش خبرنگار مأوی، معاون اداری و مالی قوه قضاییه در این مراسم گفت: بانک مرکزی به 7 بانک امل اجازه پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن قضات را داده است که بانک صادرات یکی از این بانک ها می باشد.
دکتر نوروز کهزادی افزود: بانک صادرات این مبلغ تسهیلات را به 1500 قاضی دارای شرایط که از سوی قوه قضاییه معرفی می شوند اعطا خواهد کرد.
وی با تشکر از مدیرعامل بانک صادرات گفت: مهندس پیشرو زمانی که در بانک صنعت و معدن بودند و در حال حاضر که مدیرعامل بانک صادرات هستند همکاری خوبی با قوه قضاییه داشته اند.
در ادامه این مراسم مدیرعامل بانک صادرات با ابراز خرسندی از اینکه عاملیت پرداخت تسهیلات به قشر قضات را عهده دار شده اند گفت: براساس این تفاهم نامه این تسهیلات به قضات دارای 2 سال سابقه کار رسمی که از سوی قوه قضاییه به بانک معرفی می شوند در سطح شبکه اعطا خواهد شد.
مهندس پیشرو با بیان اینکه بانک موظف است ظرف 20 روز کاری مصوبه را نهایی کند افزود: مبلغ 350 میلیون ریال برای خرید مسکن با ارائه سند 6 دانگ و مبلغ 400 میلیون ریال برای ساخت به تناسب با پیشرفت کار اعطا خواهد شد.
وی تصریح کرد: مبنای کار بانک صادرات معرفی قضات از سوی قوه قضاییه است و این تسهیلات در قالب عقد مشارکت مدنی که 2 سال پرداخت می شود. مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن 12 سال و برای کسانی که اقدام به احداث مسکن می کنند 15 سال است.
مدیرعامل بانک صادرات افزود: چنانچه روند ساخت مسکن طولانی شود این مدت از دوره بازپرداخت کسر می شود تا مجموعاً مدت بازپرداخت 15 سال محاسبه شود.
وی اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات اعطایی موضوع این تفاهم نامه مطابق مفاد سیاست های پولی، اعتباری نظام بانکی کشور در زمان انعقاد قرارداد و حدود 15 درصد است.
پیشرو تصریح کرد: حداکثر تسهیلات اعطایی قابل پرداخت برای احداث واحد مسکونی 80 درصد هزینه های ساخت و تا سقف 450 میلیون ریال است و قضات برای استفاده از این تسهیلات باید حداقل 20 درصد از پیشرفت فیزیکی واحد ساختمانی را انجام داده باشند.
وی افزود: برای پرداخت تسهیلات جهت خرید واحدهای مسکونی به قضاتی که قبلاً از وام مسکن استفاده نکرده اند ارائه سند ششدانگ و گواهی پایان کار ساختمانی در دفاتر اسناد رسمی الزامی است.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.