داروی بیماران کبدی و ریوی از هفته آینده بیمه می شود

داروی-بیماران-کبدی-و-ریوی-از-هفته-آینده-بیمه-می-شود

داروی بیماران کبدی و ریوی از هفته آینده بیمه می شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای داروهای بیماران کبدی، ریوی و مغز و استخوان از هفته آینده خبر داد و گفت: درحال حاضر سازمان بیمه سلامت 500 میلیارد تومان از دستگاه‌های مختلف طلب دارد.

کارت ملی جایگزین دفترچه بیمه سلامت می شود - جزییات جدید حذف دفترچه بیمه - پذیرش با کارت ملی در 670 بیمارستان - ثبت نام افراد فاقد دفترچه بیمه از اول اردیبهشت - صدور دفترچه بیمه همگانی از 5 شنبه 

دکتر انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری دیروز بااشاره به اینکه 6 میلیون و 300 هزار نفر در سامانه بیمه همگانی ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد پنج میلیون و صد هزار نفر دفترچه بیمه خود را دریافت کرده‌اند و یک میلیون و 200 هزار دفترچه نیز آماده تحویل است اما به‌رغم تماس با متقاضیان هنوز برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند. وی با اشاره به اینکه براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان تامین اجتماعی به امضا رسیده قرار است اطلاعات لازم در مورد متقاضیان و اینکه اسامی آنها در فهرست بیمه‌ای این سازمان وجود دارد یا خیر؟ و ظرف 48 ساعت در اختیار ما قرار گیرد، گفت: پس از آن بلافاصله نسبت به صدور دفترچه بیمه برای آنان اقدام خواهیم کرد.

  یکپارچه‌سازی اطلاعات بیمه‌شدگان

وی از یکپارچه سازی اطلاعات بیمه شدگان خبر داد و گفت: همچنین تلاش می‌کنیم که در بودجه سال 94 یک حکم قانونی را در تبصره بودجه مصوب کنیم تا نسبت به یکپارچه‌سازی اطلاعات بیمه‌شدگان تمامی دستگاه‌ها موظف شوند این اطلاعات را در سامانه ما قرار دهند و نسبت به صدور دفترچه و همچنین خروج افرادی که بیش از یک دفترچه دارند اقدام کنیم. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره بدهی دستگاه‌های مختلف به این سازمان تاکید کرد: درحال حاضر دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سازمان بهزیستی هر یک 130، 40 و 70 میلیارد تومان به این سازمان بدهکارند و در مجموع میزان بدهی دستگاه‌ها به سازمان بیمه سلامت بیش از 500 میلیارد تومان است. بندپی گفت: از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی میزان طلب خود را از این دستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم و هر دو ماه یک‌بار نیز با آنها مکاتبه کرده و آخرین بدهی‌شان را تذکر می‌دهیم که نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

دفترچه های درمانی فاقد شماره سریال 18 رقمی باطل است - احراز تحت الکفاله بودن اشخاص مذکور منحصر به داشتن دفترچه بیمه خدمات درمانی مأخوذه توسط مستخدم متوفی نیست 

  تمدید نکردن دفترچه بیمه دستگاه‌های بدهکار

به گفته وی در سال 92 به دلیل اینکه ارایه‌دهندگان خدمت تاکید می‌کردند که 60 درصد هزینه را پس از تحویل اسناد پیش پرداخت کنیم، ناگزیر بودیم آنها را موظف کنیم که درصورت پرداخت نکردن، خدمات آنها قطع می‌شود و همچنین دفترچه بیمه آنها را تمدید نکنیم. این مقام مسئول از پوشش بیمه‌ای دارویی بیماران کبدی، ریوی و مغز و استخوان خبر داد و گفت: به بیمارستان‌های دولتی ابلاغ کرده‌ایم که برای این بیماران هزینه بستری و دارویی در یک پرونده جداگانه درج و به ما اعلام شود تا برای پوشش بیمه‌ای آنها اقدام کنیم و در این صورت گامی برای کاهش هزینه‌های درمانی برداشته‌ایم. وی از انجام مکاتبات برای بیمه این داروها در روزهای پایانی هفته خبر داد.

 پوشش بیمه‌ای 28 قلم داروی نازایی

بندپی با اشاره به اینکه درحال حاضر 28 قلم داروهای نازایی زیرپوشش بیمه قرار دارند، گفت: با تمام مراکز تخصصی نازایی که یک سری خدمات پاراکلینیکی ارایه داده و با ما قرارداد نداشتند نیز از این پس قرارداد منعقد می‌کنیم تا آنها بتوانند از آزمایشگاه، سیتی اسکن، رادیولوژی و سایر خدمات بهره‌مند شوند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد تجمیع بیمه‌ها تاکید کرد: قبل از تجمیع به یک سری اقدامات، الزامات و پیش‌شرط‌هایی لازم است تا تجویز سریع‌تر انجام شود به همین دلیل باید منابع ورودی بیمه‌شدگان در صندوق‌های مختلف که درحال حاضر تفاوت‌هایی دارند یکسان شود.وی گفت: درحال حاضر تامین اجتماعی هفت درصد حقوق را به‌عنوان حق بیمه کسر می‌کند، این درحالی است که خدمات درمانی 6 درصد را کم می‌کند که البته یک سوم آن را نیز بیمه شده می‌دهد و دو سوم باقی‌مانده از منابع قانونی پرداخت می‌شود و این درحالی است که صندوق بیمه روستاییان و عشایر پرداختی به عنوان حق بیمه ندارند. به همین دلیل باید این حق ‌ها یکسان‌سازی شود.

اساسنامه سازمان تامین اجتماعی - نحوه محاسبه مستمری از کار افتادگی در قانون تامین اجتماعی - جزییات اصلاحات و تغییرات پیش نویس قانون تامین اجتماعی 

  ارایه پیشنهاداتی برای تجمیع بیمه‌ها به مجلس

محسنی بندپی با اشاره به اینکه پیشنهاداتی را برای تجمیع بدون مقاومت سازمان‌ها به مجلس ارایه داده‌ایم گفت: برای تجمیع باید منابع عمومی بیمه‌شدگان عادلانه در نظر گرفته شود و سقف را از حقوق کارکنان دولت برداریم و همچنین 6 درصد را به هفت درصد تبدیل کنیم که تمامی اینها در بسته‌های خدمتی برای مردم در نظر گرفته شده و به مجلس پیشنهاد داده‌ایم. به گفته وی کارشناسان و صاحب‌نظران اقدامات کارشناسی زیادی انجام دادند و یکی از اقداماتی که باید انجام شود این است که تولیت بیمه در یک نهاد بوده و تعریف بسته خدمتی در یک سازمان انجام شود و این مدلی است که در برخی از کشورها برای افزایش کیفیت بیمه‌ها انجام می‌گیرد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد بیمه دندان‌پزشکی نیز گفت: بیمه دندان‌پزشکی ابلاغ شده و تعرفه‌ای را برای آن نیز مشخص کردیم به‌طوری که بتوانیم پنج خدمتی را که بیشتر جنبه پیشگیری آموزشی و مراقبتی دارد، اجرایی کنیم.

بررسی قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی دز ارتباط با پیمانکاران - ابطال بخشنامه سازمان تامین اجتماعی در مورد کیفیت محاسبه مستمری بازنشستگی بیمه شدگان

  ابلاغ بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه سطح یک که برای 23 میلیون نفر بوده متاسفانه هنوز سازوکاری برای آن تعریف نشده و با مشکل مواجه شده‌ایم ولی سایر خدمات دندان‌پزشکی در قالب ‌هایی که اعلام شده اجرا می‌کنیم و تمامی پزشکانی که می‌خواهند با ما همکاری کنند حاضریم با آنها قرارداد ببندیم. محسنی بندپی درباره اینکه بیمه‌ها زیرنظر وزارت بهداشت قرار گیرند اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم نه تنها تفکیک به وضوح قایل شده و همچنین در سیاست‌های مقام معظم رهبری تفکیک تولیت و مدیریت منابع مالی و تدارکات خدمات سلامت به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است. به همین دلیل چنانچه وزارت بهداشت بخواهد بیمه‌ها را زیرنظر خود ببرد با سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب منافات دارد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

بیشترین-درخواست-حضانت-از-سوی-مادران-است

بیشترین درخواست حضانت از سوی مادران است

بیشترین درخواست حضانت از سوی مادران است [...]

بررسی-راه-کار-های-قانونی-حضانت-کودک

بررسی راه کار های قانونی حضانت کودک

بررسی راه کار های قانونی حضانت کودک [...]

حضانت

حضانت

حضانت [...]

نقد-یک-رای‌-نقد-و-نظر-دعوای-رشد-و-حضانت

نقد یک رای‌ نقد و نظر دعوای رشد و حضانت

با حذف ماده 1209 قانون مدنی و اصلاحات در ماده 1210 آن در سال 61,قضات عملا با یک امر مبهمی روبرو شدند [...]

بررسی-حضانت-فرزند-توسط-مادر

بررسی حضانت فرزند توسط مادر

واگذاری حضانت فرزند پسر به مادر بدون تأمین نفقه واقعا ستمی جدید بر مادران است اصلاحیه ماده 1169 و وا [...]

بچه-سهم-پدر-می-شود-یا-مادر؟

بچه سهم پدر می شود یا مادر؟

گروه اجتماعی- وسط دعوای بزرگترها، همان کسی که قرار بوده شیرینی زندگی آن ها را بیشتر کند، بیش از بقیه [...]

آیا-قانون-جدید،-از-کانون-خانواده-حمایت-می‌کند؟-موسوی‌شهری-قانون-به-حضور-پررنگ-زنان-در-حضانت-فرزند،-پاسخ-مثبت-داد

آیا قانون جدید، از کانون خانواده حمایت می‌کند؟-موسوی‌شهری قانون به حضور پررنگ زنان در حضانت فرزند، پاسخ مثبت داد

یک حقوقدان به تشریح نقاط قوت و ضعف قانون جدید حمایت خانواده پرداخت و گفت این قانون در مواردی از جمله [...]

حقوق-کودکان-در-نبود-یکی-از-والدین

حقوق کودکان در نبود یکی از والدین

بعد از انکه یکی از والدین از هم جدا شوند یا یکی از آنها جان خود را از دست بدهد بحث حضانت به میان آید [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.