مصدومان سوانح هوایی داخلی مجاز به مطالبه دیه هستند

مصدومان-سوانح-هوایی-داخلی-مجاز-به-مطالبه-دیه-هستند

مصدومان سوانح هوایی داخلی مجاز به مطالبه دیه هستند

در ماده 2 لایحه تعیین حدود مسوولیت شرکت‌های هواپیمایی ایران اولیای دم متوفیان یا مصدومان سوانح هوایی داخلی از بابت جبران خسارات بدنی و فوت فقط مجاز مطالبه دیه و سایر خسارت وارد شده براساس قانون مجازات اسلامی و از بابت خسارت وارده بر بار و اثاثیه فقط مجاز به مطالبه خسارت وارده شده و براساس این قانون است‌.‌
مصدومان سوانح هوایی داخلی در خسارت بدنی و فوت مجاز به مطالبه دیه طبق قانون مجازات اسلامی هستند.

به گزارش ایلنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (11 مرداد) کلیات لایحه تعیین حدود مسوولیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی رابه تصویب رساندند‌.‌

براساس این گزارش از مجموعه 251 نماینده حاضر در صحن علنی 141 نماینده به لایحه تعیین حدود مسوولیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی رای موافق 66 نماینده رای مخالف و32 نماینده رای ممتنع دادند‌.‌

لازم به ذکر است در ماده یک لایحه تعیین حدود مسوولیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی آمده است مسوولیت شرکت‌های هواپیمای ایرانی در مورد حمل و نقل مسافران بار و اثاثیه در پروازهای بین المللی فقط در حدود مسوولیت مقرر در پروازهای بین المللی در قانون اجازه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مربوط به یکسان سازی برخی از مقررات حمل ونقل عمومی بین المللی ورشو مورخ 12 کتبر 1929 و پروتکل اصلاحیه لاهه مصوب 1354 مجلس ودر پروازهای داخلی در مورد حمل و نقل مسافران فقط مطابق قانون مجازات اسلامی و در مورد حمل ونقل بار و اثاثیه محدود به مسوولیت مندرج در کنوانسیون ورشو و پروتکل لاهه است‌.‌

در تبصره این ماده آمده است مبالغ مندرج در کنوانسیون ورشو و پروتکل لاهه مذکور در ماده یک به ترتیب معادل 8300 و 16600 واحد صندوق بین المللی پول STR است‌.‌

همچنین در ماده 2 لایحه تعیین حدود مسوولیت شرکت‌های هواپیمایی ایران اولیای دم متوفیان یا مصدومان سوانح هوایی داخلی از بابت جبران خسارات بدنی و فوت فقط مجاز مطالبه دیه و سایر خسارت وارد شده براساس قانون مجازات اسلامی و از بابت خسارت وارده بر بار و اثاثیه فقط مجاز به مطالبه خسارت وارده شده و براساس این قانون است‌.‌

در ماده 3 نیز آمده است مفاداین قانون به دعاوی طرح شده در مراجع قضایی که منتهی به صدور رای قطعی نگردیده تسری می‌یابد‌.‌

در ماده 4 لایحه تعیین حدود مسوولیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز آمده است از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تعیین حدود مسوولیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در پروازهای داخلی کشور مصوب 1364 لغو می‌شود‌.‌

    

پست های مرتبط

حقوق-مسافران-هواپیما

حقوق مسافران هواپیما

بسیاری از ما در هنگام مسافرت‌های هوایی با مشکلاتی مثل گم ‌شدن چمدان، تاخیر طولانی در پرواز و مواجه ش [...]

ابعاد-حقوقی-انتقال-مصدومان-حوادث-رانندگی-به-مراکز-درمانی

ابعاد حقوقی انتقال مصدومان حوادث رانندگی به مراکز درمانی

اگر شخصی در خصوص امداد به مصدومان حوادث رانندگی، پای صحبت مردم کوچه و بازار بنشیند، متوجه خواهد شد ک [...]

مجازات-تهدید-با-سلاح-چیست-؟

مجازات تهدید با سلاح چیست ؟

هرگاه کسی به روی شخصی سلاح بکشد و موجب ترس گردد و بر اثر این ترس شخص بمیرد یا مصدوم شود، حسب مورد بر [...]

بانک-ها-,-موظف-به-ارایه-رمز-دوم-یکبار-مصرف

بانک ها , موظف به ارایه رمز دوم یکبار مصرف

بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی بانک‌ها از یکم خرداد موظف­ به ارایه رمز دوم یکبار مصرف هستند [...]

حقوق-کودکان-به-عنوان-یک-مطالبه-اساسی-در-عمل-به-رسمیت-شناخته-شود

حقوق کودکان به عنوان یک مطالبه اساسی در عمل به رسمیت شناخته شود

نگرش افراد به حقوق کودکان باید به عنوان یک مطالبه اساسی در بین مردم و نیز مسئولان تغییر کند و در عمل [...]

تدوین-کتاب-محشای-مجموعه-قوانین-و-مقررات-مجازات-اسلامی

تدوین کتاب محشای مجموعه قوانین و مقررات مجازات اسلامی

کتاب محشای مجموعه قوانین و مقررات مجازات اسلامی از سوی مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه در فروردین [...]

سوگند-با-قسامه-چه-تفاوت-هایی-دارد؟

سوگند با قسامه چه تفاوت هایی دارد؟

جرایمی که مجازات آنها از نوع حد یا تعزیر باشد، به‌وسیله سوگند نفی یا اثبات نمی‌شود و فقط قصاص، دیه، [...]

تعیین-وجه-التزام-یا-خسارت-روزانه-به-چه-معنایی-است-؟

تعیین وجه التزام یا خسارت روزانه به چه معنایی است ؟

عبارت وجه التزام در اصطلاح عرفی و معمولاً در قرارداد به این معنا است که هرگاه به هر علتی معامله قطعی [...]

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.