آئین نامه اجرائی ماده 8 قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی کشور

آئین-نامه-اجرائی-ماده-8-قانون-تشکیل-سازمان-پزشکی-قانونی-کشور

آئین نامه اجرائی ماده 8 قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی کشور


شماره 4717/7/10 - 8/4/1373

به تجویز قسمت اخیر ماده 8 قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی کشور مصوب 27/4/72 مجلس شورای اسلامی آئین نامه اجرائی ماده 8 قانون مذکور مشتمل بر هفت (7) ماده بشرح زیر به تصویب رسید و از تاریخ ابلاغ قابل اجراء می باشد:
ماده 1 – سازمان پزشکی قانونی کشور که باختصار در این آئین نامه سازمان نامیده می شود می تواند به تعداد پستهای سازمانی بلاتصدی خود از مشمولان قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان، مصوب 30/1/1367 مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه های بعدی آن استفاده نماید.
ماده 2 – سازمان نیروهای مورد نیاز خود را به مرکز تامین و توزیع نیروی انسانی و پیام آوران بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می نماید و مرکز مذکور موظف است با رعایت اولویت نسبت به تامین نیروهای واجد صلاحیت برای سازمان اقدام نماید.
ماده 3 – معرفی نامه صادر شده از طرف مرکز تامین و توزیع نیروی انسانی و پیام آوران بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استناد مفاد ماده 6 آئین نامه اجرائی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، مصوب 30/1/1367 و اصلاحیه آن بعنوان مجوز اشتغال و تاییدیه مدرک تحصیلی معیار استخدام مشمولین برای سازمان خواهد بود .
ماده 4 – سازمان پس از اشتغال مشمولین، محل خدمت هر یک را به مرکز تامین و توزیع نیروی انسانی و پیام آوران بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهد نمود و تغییرات بعدی در محل خدمت آنان را در طول مدت طرح به مرکز مذکور اطلاع خواهد داد.
ماده 5 – در صورتیکه رابطه استخدامی هر یک از مشمولین به هر علتی با سازمان قطع شود بلافاصله مراتب قطع رابطه استخدامی مشمول مورد نظر توسط سازمان به مرکز تامین و توزیع نیروی انسانی و پیام آوران بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.
ماده 6 – پس از انجام و اتمام مدت خدمت مقرر در نقاط مجاز و غیرمجاز توسط هر یک از مشمولین، مدارک مربوط به انجام خدمت و تعهدات وی با امضای رئیس سازمان یا مقامات مجاز از طرف وی جهت اقدام لازم برابر ضوابط به مرکز تامین و توزیع نیروی انسانی و پیام آوران بهداشت و سایر مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد. مراجع مذکور موظفند برابر آئین نامه ها و مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به صدور پایان طرح و تعهدات اقدام لازم بعمل آورند.
ماده 7 – مدت انجام خدمت در مورد گروه پیراپزشکی براساس مصوبه 22/6/71 هئیت محترم وزیران و اصلاحات بعدی آن می باشد.
رئیس قوه قضائیه- محمد یزدی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/04/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.