آئین نامه اجرائی بند (1) تبصره (40) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(1)-تبصره-(40)-قانون-بودجه-سال-1373-کل-کشور

آئین نامه اجرائی بند (1) تبصره (40) قانون بودجه سال 1373 کل کشور


شماره 7889/ت 207 هـ - 30/5/1373

وزارت فرهنگ و آموزش عالی- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 19/5/73 بنا به پیشنهاد وزارتخانه های فرهنگ و آموزشی عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد بند (1) تبصره (40) قانون بودجه سال 1373 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند مزبور را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده1- وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند نسبت به انتقال دانشجویان ارزبگیر به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور اقدام کرده و معادل ریالی ارز سالانه تخصیص داده شده به هر دانشجو را به عنوان شهریه سالانه بر اساس آئین نامه مربوط به شورای انتقال دانشجوی وزارتخانه های یاد شده (حسب مورد) از دانشجو دریافت کنند.
تبصره- معادل ریالی ارز موضوع این ماده بر اساس هر دلار (1750) ریال در اختیار دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی پذیرنده دانشجو قرار خواهد گرفت.
ماده2- نرخ ارز تحویلی به دانشجویان بورسیه شاغل به تحصیل در خارج از کشور معادل هر دلار (70) ریال و دانشجویان غیر بورسیه ارز بگیر، معادل هر دلار (1750) ریال تعیین می شود.
تبصره1- پرداخت ارز به نرخ هر دلار معادل (1750) ریال به دانشجویان غیر بورسیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نیمه دوم سال جاری اجرا خواهد شد. تبصره2- درآمد حاصل از مابه التفاوت فروش ارز به دانشجویان بورسیه منهای حقوق پرداختی به آنان و درآمد حاصل از انتقال دانشجویان به داخل کشور، صرف تامین نیازهای دانشجویان گروه پزشکی شاغل به تحصیل در داخل کشور و گسترش و ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی پذیرنده دانشجویان انتقالی خواهد شد.
ماده3- شرایط عمومی و اختصاصی انتقال دانشجویان ارزبگیر به داخل کشور بر اساس آئین نامه انتقال دانشجویان غیر ارزبگیر مصوب شورای برنامه ریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.
تبصره- دانشجویان ارزبگیر برای انتقال به داخل کشور اولویت دارند.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/05/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.