تصویبنامه در خصوص تعیین سازمان و تشکیلات تعزیرات حکومتی

تصویبنامه-در-خصوص-تعیین-سازمان-و-تشکیلات-تعزیرات-حکومتی

تصویبنامه در خصوص تعیین سازمان و تشکیلات تعزیرات حکومتی


شماره5202-73/م - 23/7/1373

وزارت بازرگانی – وزارت دادگستری
با توجه به مواد (19) و (29) آئین نامه اجرائی داخلی هیات دولت تصمیمات مشروحه زیر که به استناد تصویب نامه شماره 40214/ت 287 هـ مورخ 23/7/73 اتخاذ گردیده جهت سیر مراحل ابلاغ می گردد.
سازمان و تشکیلات تعزیرات حکومتی موضوع مصوبه 19/7/1373 مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر تعیین می گردد:
ماده1- به منظور بازرسی و نظارت مستمر بر اجرای مقررات قیمت گذاری و ضوابط توزیع و تخلفات تعزیرات حکومتی سازمانی تحت عنوان «سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات» در وزارت بازرگانی تشکیل می گردد.
سازمان مزبور از نظر مالی، معاملاتی، استخدامی وتشکیلاتی منحصراً تابع آئین نامه است که به تصویب هیئت دولت خواهد رسید.
آئین نامه تشخیص صلاحیت و شرح وظایف این سازمان در استانها و شهرستانها به پیشنهاد وزیر بازرگانی و تصویب هیئت دولت خواهد رسید.
تبصره- کلیه دستگاههای اجرائی، نهادهای انقلاب اسلامی و مؤسسات عمومی غیر دولتی در خصوص مامور نمودن کارکنانی که صلاحیت آنان برای تصدی امر بازرسی به تایید رسیده همکاری می نمایند .
ماده2- سازمان تعزیرات حکومتی تحت نظر وزیر دادگستری تشکیل می گردد و آئین نامه آن به پیشنهاد وزیر دادگستری به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. این سازمان برای رسیدگی و صدور حکم راجع به تخلفات موضوع قانون تعزیرات حکومتی در تهران، شهرستانها و مراکز استانها دارای شعب رسیدگی ، تجدید نظر و رسیدگی به تخلفات مجریان خواهد بود . چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی شعب مذکور به موجب آئین نامه ای خواهد بود که به پیشنهاد وزیر دادگستری به تصویب هیئت دولت می رسد.
ماده3- در هر استان و شهرستان کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات به ریاست استاندار و حسب مورد فرماندار و عضویت بالاترین مرجع محلی سازمانهای بازرسی و نظارت تعزیرات تشکیل می گردد.
وظایف این کمیسیون به شرح ذیل می باشد:
1-نظارت بر حسن اجرای قانون و آئین نامه های تعزیرات حکومتی.
2-هماهنگی و پشتیبانی لازم از مجریان طرح.
3-سایر وظایفی که ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار تعیین نماید.
ماده4-در مواردیکه احکام معارض در امور مشابه توسط کمیسیونهای تعزیرات یا واحدهای رسیدگی به شکایات و تجدید نظر صادر شده باشد و یا مواردیکه در استنباط از قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی و مقررات و آئین نامه های آن اختلاف نظر باشد مراتب با نظر وزیر دادگستری در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار مطرح می گردد.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/07/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری - وزارت بازرگانی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.