تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار در مورد فروش کالاها

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رئیس-جمهور-در-ستاد-پشتیبانی-برنامه-تنظیم-بازار-در-مورد-فروش-کالاها

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار در مورد فروش کالاها


شماره 14085 23/9/1373

وزارتخانه های بازرگانی و دادگستری
تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار که بر اساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری ایران و به استناد تصویب نامه شماره 40215 / ت 287 ه مورخ 23/7/73 به عنوان تصمیم هیئت وزیران اتخاذ شده است به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می گردد:
ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار در جلسه مورخ 20/9/1373 مقرر نمود وزارتخانه های بازرگانی و دادگستری نسبت به پیگیری و اجرای موارد ذیل اقدام نمایند.
1 – عدم عرضه کالاهای پیش فروش شده مشمول مجازات های مقرر در قانون تغزیرات حکومتی است . خریداران موظفند بلافاصله پس از اعلام فروشنده مبنی بر آمادگی تحویل کالاهای خود را تحویل گرفته و نسبت به توزیع آن اقدام نمایند.
2 – توزیع انحصار یبا شبه انحصاری که منجر به افزایش واسطه در فروش کالا شود ممنوع می باشد.
3 – شرکتهای تعاون وابسته به کارخانه های تولیدی تنها به میزان سهمیه ماهانه مشخصی (بشرح جدول پیوست) مجاز به توزیع تولیدات در میان اعضاء خود هستند.
4 – شرکتهای تعاونی وابسته به کارخانه های تولیدی کالاهای مشمول طرح در صورت علاقمندی به توزیع گسترده محصولات کارخانه متبوع خود باید مجوز لازم را از وزارت بازرگانی اخذ نمایند.
5 – شبکه های توزیع متعارف و میزان موجودی مجاز کالاهای مشمول طرح در انبارها برای روغن نباتی , قند و شکر, پنیر, کره و چای بشرح جدول پیوست است.
6 – فروشندگان کالاهای مشمول طرح موظفند با صدور فاکتور که کد اقتصادی خود (عمده فروش) و خریدار (خرده فروش) در آن درج شده باشد نسبت به فروش کالاها اقدام کنند در غیر اینصورت افراد متخلف مشمول مجازاتهای مندرج در قانون تعزیرات حکومتی و آئین نامه های آن خواهند شد.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/09/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری - وزارت بازرگانی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.