آئین نامه اجرائی تبصره (68) قانون بودجه سال 1374 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(68)-قانون-بودجه-سال-1374-کل-کشور

آئین نامه اجرائی تبصره (68) قانون بودجه سال 1374 کل کشور


شماره 63563 / ت 15381 هـ 22/5/1374

وزارت مسکن و شهر سازی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیات وزیران در جلسه مورخ 18/5/1374 بنا به پیشنهاد مشترک وزرات مسکن و شهر سازی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تبصره 68 قانون بودجه سال 1374 کل کشور تصویب نمود :
ماده 1 ـ وزارت مسکن و شهر سازی می تواند با جلب سرمایه گذاری مردم از طریق انتشار اوراق مشارکت ، نسبت به تکمیل ساختمان بیمارستانهای دردست احداث مشمول طرحهای شماره 30303385 الی 30303393 و 30303398 اقدام نماید .
ماده 2 ـ وزارت مسکن و شهر سازی برای هر یک از بیمارستانهای مشمول تبصره 68 قانون بودجه سال 1374 کل کشور مه تکمیل آن مناسب برای مشارکت تشخیص دهد ، اقدام به انتشار اوراق مشارکت می نماید .
ماده 3 ـ وزارت مسکن و شهر سازی برنامه زمانبندی شده احداث بیمارستانها در شهر ها را بر حسب اولویت تنظیم می نماید و طبق برنامه مذکور اوراق مشارکت را در نوبتها و مراحل مختلف منتشر خواهد کرد ماده 4 ـ با توجه به برنامه زمانبندی و اعتبار مورد نیاز از محل اوراق مشارکت ، در هر مرحله میزان اوراق قابل انتشار با توجه با بازار اوراق مشارکت ، با موافقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد شد .
ماده 5 ـ حداقل سهم الشرکه وزارت مسکن و شهر سازی در هر طرح اعم از آورده های نقدی و غیر نقدی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت مسکن و شهر سازی تعیین می شود .
تبصره ـ ارزش آورده های غیر نقدی توسط کار شناس منتخب وزارتخانه های مذکور تقدیم می شود .
ماده 6 ـ بانک کارگزار اوراق مشارکت با توافق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت مسکن و شهر سازی انتخاب خواهد شد .
ماده 7 ـ اوراق مشارکت به میزان مورد نیاز در مبالغ معین و سررسید پنج ساله منتشر می شود .
ماده 8 ـ وزارت مسکن و شهر سازی موظف است وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت را با توجه به برنامه زمانبندی و اولویت موضوع ماده 3 این آئین نامه ، منحصرا برای اجرای طرحهای موضوع ماده (1) این آئین نامه به مصرف برساند .
ماده 9 ـ وزارت مسکن و شهر سازی اقدامات احتیاطی را به منظور حفظ دارایی های طرح و جلوگیری از بروز خسارات به عمل خواهد آورد .
ماده 10 ـ سود علی الحساب در مقاطع تعیین شده در تبصره( 68 ) قانون بودجه سال 1374 کل کشور به دارندگان اوراق مشارکت پرداخت می شود و تسویه حساب نهایی سود ، در سررسید اوراق صورت می گیرد ماده 11 ـ باز پرداخت اصل و سود متعلقه به اوراق مشارکت بعد از سررسید ، مشمول مرور زمان نمی شود ولی دارندگان اوراق مشارکت نسبت به مدت سررسید اوراق مذکوری سودی در یافت نخواهند کرد .
ماده 12 ـ دولت باز پرداخت اصل و پرداخت سود متعلقه اوراق مشارکت را در سررسید تعهد و تضمین می نماید .
ماده 13 ـ سازمان برنامه و بودجه مکلف است اعتبار مورد نیاز را در بودجه سالانه بر اساس عملکرد وزارت مسکن و شهر سازی منظور نماید .
ماده 14 ـ وزارت مسکن و شهر سازی پس از اتمام عملیات اجرائی طرح ( ساختمانی و تاسیساتی ) هر بیمارستان مشمول مشارکت ، به منظور پرداخت اصل مبالغ اوراق مشارکت و سود سالانه متعلقه ، دارایی های حاصل از مشارکت را به ماخذ هزینه های تمام شده با احتساب سود قطعی مشارکت به نمایندگی دولت خریداری می نماید .
ماده 15 ـ دستورالعمل اجرائی این آئین نامه توسط وزارت مسکن و شهر سازی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تصویب خواهد رسید .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/05/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.