آئین نامه استخدامی مستخدمان غیر رسمی وزارت کشاورزی

آئین-نامه-استخدامی-مستخدمان-غیر-رسمی-وزارت-کشاورزی

آئین نامه استخدامی مستخدمان غیر رسمی وزارت کشاورزی


شماره 8471 /ت 14370 هـ 10/7/1374

وزارت کشاورزی
هیات وزیران در جلسه مورخ 2/7/1374 بنا به پیشنهاد شماره 500/3114 ـ 560/754 مورخ 5/7/73 وزارت کشاورزی و تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور ، در اجرای تبصره 1 ماده 34 مقررات اداری ، مالی ، تشکیلاتی و استخدامی وزارت کشاورزی ، آیین نامه استخدامی مستخدمان غیر رسمی وزارت کشاورزی را به شرح زیر تصویب نمود :

فصل اول ـ کلیات
ماده 1 ـ مستخدم غیر رسمی کس است که به موجب قرارداد طبق مقررات این آیین نامه برای مدت معین و کار مشخص استخدام می شود
ماده 2 ـ مدت قرارداد استخدام غیر رسمی یک سال و تمدید آن در صورت نیاز و رضایت بخش بودن خدمت مستخدم امکان پذیر است .
ماده 3 ـ شرایط عمومی استخدام :
الف ـ تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران و متدین بودن یکی از ادیان رسمی و اعتقادی به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران .
ب ـ داشتن حداقل 18 سال تمام .
ج ـ داشتن توانایی لازم برای انجام امور محوله .
د ـ عدم اعتیاد به مواد مخدر .
هـ ـ نداشتن سابقه محکومیت کیفری و جزایی موثر .
و ـ داشتن برگ پایان خدمت وظیفه یا معافیت قانونی در صورت مشمول بودن .
ماده 4 ـ اوقات کار تعطیل مستخدمان غیر رسمی ، مانند مستخدمان رسمی است ، مگر اینکه در قرارداد منعقد شده بنا به اقتضای نوع کار به ترتیب دیگری توافق شده باشد . در هر حال ساعات کار آنان نباید از حداقل ساعات کار قانونی مقرر برای مستخدمان رسمی کمتر باشد .
فصل دوم ـ اجرت و مزایا
ماده 5 ـ اجرت و مزایای مستخدمان غیررسمی به شرح زیر است :
الف ـ اجرت ماهانه حداکثر برابر 120 درصد و کارکنان مشاغل تخصصی با مدرک تحصیلی دانشگاهی حداکثر برابر 160 درصد حقوق مبنای اولین طبقه رشته شغلی کارکنان رسمی در مشاغل مشابه و با توجه به مدرک تحصیلی .
ب ـ فوق العاده ویژه حداکثر برابر با فوق العاده شغل اولین طبقه رشته شغلی کارکنان رسمی در مشاغل مشابه .
تبصره ـ در صورتی که نحوه انجام وظیفه مستخدم غیر رسمی مطلوب تشخیص داده نشود ، وزارت کشاورزی می تواند از پرداخت تمام یا قسمتی از فوق العاده ویژه وی خودداری کند .
ج ـ فوق العاده ها و هزینه های موضوع مواد 39 و 40 قانون استخدام کشوری برابر با فوق العاده ها و هزینه های متعلق به کارکنان رسمی .
د ـ فوق العاده جذب و نگهداری و فوق العاده هزینه سفر ، عزیمت به وطن اصلی که فقط به آن دسته از کارکنان غیر رسمی و غیر بومی که داوطلب خدمت در مناطق محروم هستند بر اساس مقررات جاری مورد عمل و با تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور پرداخت می شود
ماده 6 ـ افزایش سنواتی مستخدم غیر رسمی به ازای هر سال سابقه خدمت قابل قبول در وزارت کشاورزی برابر 5 در صد اجرت مستخدم است .
ماده 7 ـ مستخدمان غیر رسمی همانند مستخدمان رسمی ، مشمول دریافت کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه اولاد و پاداش و عیدی و لباس کار ، حسب مقررات و مصوبات هیات وزیران هستند .
ماده 8 ـ اجرت ماهانه جانبازان انقلاب اسلامی و آزادگان به میزان یک گروه بالاتر از اولین طبقه رشته شغلی کارکنان رسمی در مشاغل مشابه تعیین می شود .
ماده 9 ـ رعایت مفاد لایحه قانونی مربوط به حداکثر و حداقل حقوق مستخدمین شاغل و باز نشسته و آماده به خدمت ـ مصوب 1358 ـ و اصلاحات بعدی آن در مورد مستخدمان غیر رسمی الزامی است .
فصل سوم ـ مرخصی ها و بیمه
ماده 10 ـ مستخدمان غیر رسمی از نظر بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوت درمان ( حوادث ، بیماریها و بارداری ) و پرداخت غرامت دستمزد ایام ، تابع مقررات قانون تامین اجتماعی هستند و وزارت کشاورزی مکلف است حق بیمه مقرر را بر اساس قانون تامین اجتماعی هر ماه از اجرت مستخدم کسر و با اضافه نمودن سهم دستگاه مقررات مربوط به سازمان یاد شده پرداخت کند .
تبصره ـ اجرت و مزایای مستخدم تا سه روز اول بیماری و عدم اشتغال در صورتی که بیماری مورد تایید پزشک معتمد باشد توسط واحد اشتغال پرداخت می شود . چنین مستخدمی مکلف است ضمن مطلع واحد سازمانی مربوط از بیماری خود ، مدارک مربوط از بیماری خود ، مدارک درمانی و پزشکی را که به تایید مراجع مورد وثوق سازمان تامین اجتماعی رسیده باشد پس از پایان بیماری ارایه کند .
ماده 11 ـ به مستخدم غیر رسمی به ازای هر ماه خدمت دو روز مرخصی استحقاقی اعطا خواهد شد که در صورت عدم استفاده در پایان مدت قرارداد قابل باز خرید است .
ماده 12 ـ در موارد ضروری با تشخیص مدیر واحد مربوط ، مستخدم غیر رسمی در طول یک سال می تواند طی نوبت حداکثر از یک ماه مرخصی بدون حقوق استفاده کند .
فصل چهارم ـ پایان خدمت
ماده 13 ـ مستخدم غیر رسمی یا واحد مربوط می توانند با یک ماه اعلام قبلی تقاضای فسخ قرارداد کنند . چنانچه مستخدم قبل از قبول تقاضا توسط واحد مربوط یا پایان مهلت یک ماهه ترک خدمت ، قرارداد بدون رعایت مهلت تعیین شده پس از 7 روز از تاریخ ترک خدمت فسخ می شود .
ماده 14 ـ چنانچه مستخدم غیر رسمی در طول سال بیش از 7 روز متوالی یا 10 روز متناوب غیبت غیر موجه داشته باشد ، قرارداد وی در پایان مدتهای موصوف فسخ می شود .
فصل پنجم ـ مقررات مختلف
ماده 15 ـ تغییر شغل مستخدم غیر رسمی ، با اصلاح قرارداد و رعایت مفاد این آیین نامه بلامانع است .
ماده 16 ـ مستخدمان غیر رسمی در کلیه موارد استخدامی مشمول این آیین نامه هستند و از شمول قانون کار و سایر مقررات استخدامی مستثنی هستند .
ماده 17 ـ به تخلفات اداری مستخدمان غیررسمی بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات اداری و اصلاحیه های بعدی آن رسیدگی می شود .
ماده 18 ـ فرم قرارداد و چگونگی استفاده از آن توسط وزارت کشاورزی تهیه به مورد اجرا گذاشته می شود .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/07/02

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت جهاد كشاورزی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.