تصویبنامه راجع به چگونگی استملاک اتباع بیگانه که بدون داشتن پروانه اقامت دایمی به کشور جمهوری اسلامی ایران مسافرت می نمایند

تصویبنامه-راجع-به-چگونگی-استملاک-اتباع-بیگانه-که-بدون-داشتن-پروانه-اقامت-دایمی-به-کشور-جمهوری-اسلامی-ایران-مسافرت-می-نمایند

تصویبنامه راجع به چگونگی استملاک اتباع بیگانه که بدون داشتن پروانه اقامت دایمی به کشور جمهوری اسلامی ایران مسافرت می نمایند


شماره 11302 /ت 15911 هـ 16/9/1374

وزرات مسکن و شهر سازی ـ وزارت امور خارجه ـ وزارت کشور
هیات وزران در جلسه مورخ 1/9/1374 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور خارجه و وزارت مسکن و شهر سازی و در اجرای تصویبنامه راجع به استملاک اتباع بیگانه در ایران ـ مصوب 13/7/1342ـ و آئین نامه اجرائی آن ـ مصوب 6/5/1344 ـ و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نسبت به چگونگی استملاک اتباع بیگانه که بدون داشتن پروانه اقامت دایمی به کشور جمهوری اسلامی ایران مسافرت می نمایند تصویب نمود :
1 ـ به وزارت مسکن و شهرسازی اجازه داده می شود برای احداث و فروش حدود پنج هزار واحد مسکونی ، به اتباع خارجی مسلمان در شهر مشهد و شهر جدید گلبها را از طریق شرکتهای وابسته خود به طور مستقیم یا مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی یا خارجی غیر دولتی ، با رعایت سایر قوانین مربوط اقدام نماید .
2 ـ متقاضیان استملاک موظفند تقاضای خود را که حاوی نکات زیر خواهد بود به طور مستقیم یا از طریق نمایندگی های وزارت امور خارجه به وزارت مسکن و شهرسازی تسلیم نماید .
الف ـ نام و نام خانوادگی و محل اقامت و رونوشت شناسنامه یا رونوشت برگ هویت .
ب ـ مشخصات کامل محل مورد تقاضا .
3 ـ اختیار رسیدگی ، تصویب و صدور مجوز استملاک مذکور در مواد 2 و 3 آئین نامه اجرائی موضوع تصویبنامه یاد شده در زمینه موارد مندرج در این تصویبنامه به کمیسیونی مرکب از وزرای امور خارجه ، کشور ، اطلاعات و مسکن و شهر سازی واگذار می گردد تا پس از بررسی تقاضا و ضمایم آن و سایر مدارک لازم نسبت به مورد تصمیم گیری نماید . ملاک تصویب در کمیسیون مذکور موافقت اکثریت وزرای عضو کمیسیون است . مصوبات کمیسیون پس از تایید رییس جمهور لازم الاجرا است و با رعایت ماده 19 آئین نامه داخلی هیات دولت قابل صدور خواهد بود .
تبصره ـ در واگذاری واحدهای مسکونی موضوع بند (1) این تصویبنامه ، تعادل در ترکیب جمعیتی اتباع خارجی و ایرانی اسکان یافته در هر محل ، باید رعایت شود .
4 ـ سایر مواردی که در این تصویبنامه پیش بینی نگردیده است ، از جمله انتقال اداری یا قهری مطابق مقررات قبلی خواهد بود .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/09/01

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت امور خارجه -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.